Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Dit is een bèta update van instagram voor bepaalde groepen gebruikers. Zijn ze aan het uit testen en wordt wss overal uitgerold binnenkort. Zijn aantal likes lekker voor niemand boeiend meer.

2 likes

Dionne maakt in haar video van vorige week reclame voor een datingapp die de video sponsort. Ik vind dat ongepast aangezien haar video’s nog steeds met name door kinderen bekeken worden :woozy_face: Dat zie je aan de reacties en ook aan de disclaimers die ze vaak aan het begin van die misdaadvideo’s houdt (“vraag aan je ouders of je dit mag kijken of vraag of ze dit samen met jou kijken” o.i.d.).

Dionne is al lang mijn BEC en mijn afkeer van haar wordt steeds erger.

18 likes

Danique Hoofwijk doet ook altijd van die stemmetjes in haar stories, maar dan nog 10x erger dan Claire.

2 likes

Vind dit zo leuk om te zien! Zo’n lieve vrouw, en hoeveel werk en passie ze in de inrichting gestopt heeft. En ik herken veel dingen uit huizen van oude familieleden, leuk om te zien dat hoewel het typisch Oekraïens is, het ook veel gelijkenis vertoont met hoe huizen er hier vroeger uitzagen.

12 likes

Haha echt hè, zag vanmorgen ook deze comments

28 likes

Ik ben gestopt met Elise te volgen. Kon het gewoon niet meer aanzien hoeveel zij op haar bordje krijgt :pleading_face:. Overal speelgoed door het huis, soms helemaal alleen voor de kinderen moeten zorgen, en nu ook bladeren in de tuin?! I mean, hoeveel kan een mens dragen???

92 likes

Ik vind het een beetje naief van de kijkers die nu pas beseffen dat E en W, maar ook Vita, hulp hebben in het huishouden.
Ik herinner me nog dat E en V toen ze samen woonden in een klein appartementje ook al huishoudhulp hadden. Dat hebben ze gewoon altijd gehad, maar benoemen ze zelden.
De 2 helpende babysit-zusjes zijn toch ook al even bekend?

Ok, dat ze nu iemand moet bellen om de bladeren oprapen in de tuin is erbij gekomen. En ja, dat is ontzettend grote luxe dat je daar iemand voor kan bellen ipv zelf een hele namiddag je rug te bezeren. Maar het geeft toch ook weer iemand anders een job?

Ik vond het ook zo naïef als vroeger mensen onder de vlog van Josh V vroegen of ze hulp had in het huishouden. Dat is toch de vraag niet? Eerder hoeveel mensen en hoeveel uur. Bij Josh kwam er in haar appartement een tijdje op dinsdag een schoonmaakteam.

Ik snap de kritiek eigenlijk niet zo goed. Ik zou ook graag een glazenwasser een huishoudhulp hebben. Ik zou het kunnen betalen, maar ik heb 3 vakanties geboekt, dus kuis ik zelf maar.
Maar bij E en W is het inderdaad en dit en dat en ook nog dit. Terwijl mensen met een gemiddeld loon meer keuzes moeten maken.

10 likes

Ochja, wij zouden het prima kunnen betalen maar door mijn calvinistische opvoeding zit ik toch lekkerder op de bank als ik zelf even de bladeren in een emmer heb gegooid. Ook probeer ik van mijn zoon een fatsoenlijke jongeman te maken, dus hij kreeg op jonge leeftijd al een doekje in handen bij het lappen van de ramen en schoonmaken van de wc :smiling_imp:.

Verder alle begrip voor mensen die niet door mijn moeder zijn grootgebracht en het gewoon uitbesteden hoor.

12 likes

Voor mij maakt het wel verschil dat Elise ondanks al die luxe vaak klaagt hoe zwaar ze het heeft. En daardoor nogal verwend overkomt.

Dat gevoel heb ik bij Josh helemaal niet. Die werkt volgens mij behoorlijk hard en geniet vervolgens zonder klagen van de luxe die ze zich daardoor kan veroorloven.

29 likes

Vind dit echt van die Viva opmerkingen. Als jij dat wil en je kunt het betalen, LEKKER toch? Of moet ze dat niet doen omdat een paar mensen op het internet dat vinden

20 likes

Ja klopt, snap dat vergelijken met je eigen leven echt totaal niet

6 likes

Het hele punt is toch ook dat ze zo zeikerig doet over alles en pretendeert het regelmatig heel zwaar te hebben? Volgens mij zegt niemand hier iets over Josh die zelfs iemand laat komen om haar keukenkastjes mooi in te richten. Josh omarmt wat mij betreft zichzelf en hoe ze wilt leven, waar Elise Vita en Wouter zichzelf heel inspirerend vinden omdat ze bestaan (looking at you Wout ‘fulltime dad so inspiring omg’)

12 likes

Als je het kan betalen en je kan daardoor meer tijd steken in hetgeen wat je wél leuk vindt, is het alleen maar goed toch? :smile:

LOVE babysitters, poetshulpen, strijkcentrales enz.
Er blijft dan weliswaar minder geld over voor andere zaken, maar het creëert extra (vrije) tijd en dat kan ook veel waard zijn.

Edit: ik besef dat dit heel luxe is en wil zeker niet pretenderen dat iedereen die keuze heeft. Maar ik begrijp persoonlijk de keuzes van vb. een Elise wel.

14 likes

Gute morgen gute morgen, gute morgen sonneshein!
Zojuist heb ik de housetour van Vita gekeken en ‘meine gute!’ ook al een kást van een huis.
In de eerdere vlogs dacht ik dat het ‘gewoon’ een behoorlijk Amsterdams appartement was, maar nee, het is echt een kast van een huis (maar dan wel in een heel groot complex, dus formeel wel een appartement)
Er zijn gewoon 3 (!!!) bad-/doucheruimtes. Ik ben zó benieuwd naar het hele financiële plaatje. Maar dat krijgen we natuurlijk nooit te weten. :nerd_face:

11 likes

Oo ja handig vrije tijd ‘kopen’ door klussen uit te besteden aan andere arbeiders, waardoor je nog vaster komt te zitten in je eigen baan, arbeidsuren en arbeidsvergoeding. Haha dit klinkt bijna als een kapitalistische valstrik :smile:

Grapje dat is het ook! Leuk boek erover

16 likes

Echt bizar groot ja! Ik heb echt medelijden met de schoonmaakster. Je zal maar drie badkamers moeten schoonmaken, ik vind een al erg genoeg.

3 likes

Allemaal gewoon minder werken en minder huishouden doen, voor wie doe je het allemaal man. Ga lekker in de zon zitten en met je familie en vrienden spelen

25 likes

Ze zal neem ik aan gewoon per uur betaald krijgen?
Of HIJ kan ook een schoonmaker zijn toch. Of ken je degene die schoonmaakt via de videos ofzo?

7 likes

Ik heb zelf ook schoongemaakt en maakt niet uit wat ik per uur zou krijgen, badkamer vind ik persoonlijk een kut klus dus lijkt mij vervelend om dat 3 keer te doen! Wat betreft dat laatste heb je helemaal gelijk, dat hoort uiteraard schoonmaker te zijn!

5 likes

I looove badkamers poetsen juist! Hahah. Zal wel pp verschillen

6 likes