En Alwin roept altijd “Ik heb dit nog nooit iemand zien doen” als hij iets nieuws op z’n kanaal doet. Die kerel wordt met de dag sneuer.
Ik geloof er niks van dat Alwin dat niet al bij Bram heeft gezien. Alwin doet nou ook ineens na z’n outro nog een shot van 10 sec, dat doet Bram ook altijd. En nog wel meer dingen
Maar wat ik zelf een beetje apart vind aan wat ik hier lees over rijangst is dat mensen dus wel met die angst de weg op gaan. Iemand die bang is voor muizen zal niet met muizen gaan werken. Iemand met vliegangst zal geen piloot zijn. Maar mensen met rijangst besturen wel een auto op de openbare weg
Ja maar soms ook onder voorwaarden. Zo vermijd ik de snelweg bijvoorbeeld zo veel mogelijk en rij ik daar alleen als er iemand naast me zit.
Daarnaast is het ook zo dat autorijden wel echt onhandig kan zijn om helemaal te vermijden, terwijl je vrij makkelijk niet met muizen kan werken bij muizenangst of geen piloot worden met vliegangst.
Mijn rijangst belemmert me daarnaast (helaas) ook wel, want ik zou bijvoorbeeld nooit een baan aannemen waar ik dagelijks in de auto zou moeten zitten. Dat zou me echt veel teveel stress opleveren om dagelijks te doen.
Ik vraag me trouwens af of de relatie van M.onique van L.oon over is. Zien Noor al een tijdje niet meer voorbij komen en ze volgt haar ook niet meer op insta.
Was mij ook al opgevallen deze week!
Soms belemmert het je zo, dat je die angst wel moèt aangaan. Ik heb ook rijangst en (mede) daarom sinds mijn rijexamen nooit meer gereden. De verhalen hier bezorgen mij al hartkloppingen en zweet en het liefst stap ik nooit meer achter het stuur. Rijangst staat absoluut niet gelijk aan een gevaar op de weg maar ik denk dat dat bij mij nu wel zo is door mijn paniek. Toch is het in mijn persoonlijke situatie wel handiger als ik kan rijden. Het belemmert me op mijn werk en in mijn privé leven, daarom zou ik ooit wel de weg weer op gaan. Al neem ik dan eerst natuurlijk wel (speciale) rijlessen en ga ik pas alleen als ik dat echt durf en dat ook veilig is. Ik ben overigens ook echt heel bang voor muizen en dat is irritant, maar belemmert mij voor nu niet zo erg, dus de ene angst is de andere niet.
Ja mij ook al 2 weken ofzo.
Vind het best grappig dat al die meiden die je bij Bonnie’s signeer sessies ziet allemaal exact dezelfde types lijken Wel aandoenlijk ofzo, ik kan me zelf niet voorstellen dat je in zo’n rij gaat staan maar dit zijn echt fangirls. Wel leuk om die Groningse accenten te horen, Groningen represent.
Ja precies. Net als volgens mij met veel angsten is het niet een rationele angst a la ‘ik kan niet rijden dus ik heb rijangst’, maar het gaat om dat je bang bent om in paniek te raken. Dus het is heel flauw (en niet hulpzaam) om maar te blijven benoemen dat iemand niet kan rijden en van de weg moet blijven. Ik kan prima (goed? haha) rijden en ik weet hoe een auto werkt, maar ik vind het eng omdat ik niet weet hoe ik zal reageren in een stresssituatie als de auto ermee ophoudt of er iets op de weg gebeurt. Dat komt omdat me dat eerder is overkomen en een paniekaanval is echt niet top. Dát is mijn angst, niet perse rijden
Maar iemand met pleinvrees moet toch een keer naar buiten, iemand met faalangst maakt toch gewoon een examen, de claustrofoob stapt met een hele zware tas misschien toch in de lift en iemand die bang is voor muizen weigert toch geen huis waar ze misschien in zitten.
Kortom; het is maar in welk rijtje je rijangst plaatst.
Ik denk dat het gewoon een emotionele reactie is, de manier waarop zo’n beestje doodgaat is misselijkmakend om over na te denken (ik probeer het ook eigenlijk meteen te vergeten want ik ga anders van alles voor me zien) en daarom een felle reactie op degene die zo’n fout maakt. Ze heeft het niet expres gedaan natuurlijk en ze zal zich hier voor altijd kut over voelen, maar het is niet alsof ze doelbewust een kat vermoord heeft.
Ik zou zelf in t begin wel echt extreem boos en verdrietig zijn op die persoon denk ik, puur vanuit emotie.
Maar het had (heel makkelijk) voorkomen kunnen worden. Vooral omdat er al voor gewaarschuwd is. Ik vind dat eerder nalatigheid dan een ongeluk.
Ja ben ik t ook eigenlijk wel weer mee eens. Het stond in feite in haar takenpakket dat ze daar op moest letten. Moeilijke situatie hoor.
Wat mij betreft gebruik je daar echt het juiste woord; nalatigheid. Als ze er meermaals op gewezen is en er alsnog niet op gelet heeft vind ik het inderdaad nalatig. Ik had het een andere situatie gevonden als ze er nooit bij stilgestaan had dat het een risico is dat een kat in de wasmachine of droger terecht kan komen. Ik kan me namelijk best voorstellen dat als je zelf geen katten hebt dat je daar nooit over nagedacht hebt dat dat een reëel risico is.
Ik heb bij Nick Toet in de rij gestaan.
En ik kom ook uit Den Haag en ben ook dik dus ook daarbij dezelfde type
Ik vind hem ook wel echt leuk, ik kijk altijd zijn kookvideos, die kerel kan het echt. Krijg altijd honger ervan. Wil zijn boek eigenlijk wel hebben.
Er is eindelijk weer een vlog van Zoella online! Yesss! Zo ontzettend leuk om weer te zien, en wat wordt de kleine meid al groot.