Helemaal mee eens. We hebben het hier over een schoonmaker die waarschijnlijk zwart werkt, inderdaad verder niks heeft om op terug te vallen, niet verzekerd is met een aansprakelijkheidsverzekering en dan moet ze maar ontslagen worden? Je bent in Nederland beschermd als werknemer, ook wanneer je fouten maakt. Vind het echt Amerikaanse praktijken om iemand zomaar op straat te zetten.
Waarom horen honden en katten buiten? Het zijn geen wilde dieren.
(Zoân zin in de katten-buiten-discussie )
Nick over Bonnies muts, waar hij overigens helemaal gelijk in heeft, âdie moet je in de trein laten liggenâ Heerlijk die opmerkingen!
Fair of niet fair, ik zou het emotioneel niet meer aan kunnen die schoonmaker nog vaak in mân huis te zien. Lijkt me best menselijk.
In de video zegt Jessie dat ze wel wat situaties had genoemd waar de schoonmaakster bij moet oppassen, waaronder tijdens het doen van de was. Zoveel extra werk is dat niet, je hoeft alleen te kijken of er een kat in zit voordat je de was erin flikkert.
Het is natuurlijk vooral een hele verdrietige situatie voor Jessie en ik snap wel als ze die schoonmaker niet onder ogen kan komen, omdat het te pijnlijk voor haar is. Je moet je schoonmaker kunnen vertrouwen, diegene komt bij jou in huis en ik snap heel goed als bij Jessie dat vertrouwen nu geschonden is.
Ik niet. En je snapt best wat ik bedoel, het artikel dat je deelt is nou precies het perfecte voorbeeld ervan. Je kat mag niet naar buiten, omdat hij daar zijn instinct teveel kan volgen (jagen) en dat is zielig en stressvol voor de vogeltjes.
Dat het ooit de bedoeling was dat de natuur zo werkte, lijken we even te zijn vergeten.
Ja super begrijpelijk natuurlijk maar misschien moet je dan geen werkgever willen zijn, want dat ben je in feite wel als je een schoonmaker inhuurt. Dat brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee, maar dat beseffen mensen zich vaak helaas niet.
Ah oke dat had ik niet zo meegekregen uit die video, maar alsnog je weet de details niet. Misschien had ze die trommel gecheckt, de was erin gedaan, ging de deurbel, ging ze nog iets pakken om erbij te doen en is hij er toen in gekropen en heeft ze er niet meer aan gedacht. Ik vind het makkelijk oordelen op basis van één kant van het verhaal en die vrouw voelt zich ongetwijfeld vreselijk. Dat Jessie haar niet meer onder ogen kan komen omdat het te pijnlijk is vind ik een ander verhaal dan gewoon complete schuld en nalatigheid bij je schoonmaakster leggen.
Precies dat. Je kan niet een schoonmaker inhuren, zwart voor je laten werken (probably), zelf vertrekken naar een ander land en dan de verantwoordelijkheid van een kitten overdragen aan een schoonmaker die misschien geen ervaring heeft met katten, nog meer huizen moet schoonmaken, etc. Had toch wel verwacht dat we hier iets meer voor de schoonmaker zouden opkomen
Ik snap het sentiment wel een beetje want ik heb daar ook wel eens over nagedacht. We halen bijvoorbeeld een hond binnen > hond vertoont natuurlijk gedrag zoals blaffen > mag niet van ons.
Maar waarom moet je dit zeggen als het gaat over iemands kat die op een hele vervelende manier is overleden, vind dat echt naar. Bovendien is het hier ook een beetje te laat voor want honden en katten zijn nou eenmaal gedomesticeerd.
Ja precies @JeMoeder , en het punt is nu juist dat huiskatten zoveel schade aanrichten omdĂĄt ze gedomesticeerd zijn. Daardoor zijn ze met veel, goed gevoed, in goede gezondheid etc en hebben ze een voorsprong op andere dieren die er zonder hun domesticatie niet geweest zou zijn. Niets natuurlijks aan.
Omdat het niet bepaald een onderwerp is dat je random ter sprake brengt? Ik vind het heel sneu voor de kitten, maar het is echt een praktijkvoorbeeld van waarom het heel gek is dat we dieren domesticeren.
Niet iedereen hoeft zijn eigen huisdier-eigenaarschap overigens nu te gaan verantwoorden hoor, alsjeblieft niet. Ben zelf ook opgegroeid met honden en heb toen ook nooit gedacht âmmm misschien is in een huis opgesloten zitten wel niet het beste voor hemâ als hij weer eens weg was gelopen.
Je zal maar de droger uitruimen en een dode kitten vinden, wat een nachtmerrie.
Maar wij domesticeren dieren nu niet meer actief, ze zijn al eeuwen heen eeuwen gedomesticeerd en daar moeten we ook gewoon verantwoordelijkheid voor nemen. Ja, katten gaan buiten jagen en dat schaadt de wilde fauna, maar je moet denk ik meer zien als een exoot die wij in de natuur gooien. Ik vind het best verstandig om een dier wat onze voorouders ooit gedomesticeerd hebben dan binnen te houden.
De huidige kat staat best ver van zijn ongedomesticeerde voorouder af qua gedrag, qua overlevingsstrategie, etc., maar ja helaas jaagt hij nog wel.
Het is heel erg vreselijk, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal. Niemand heeft meer iets aan deze discussie. Die schoonmaakster zal inmiddels al genoeg motivatie hebben om de was ongeveer nooit meer te durven doen zonder miljard keer te kijken.
Denk ook dat niemand eraan twijfelt dat het een ongeluk was. Was echt niemands bedoeling dat dit zou gebeuren. Het ene ongelukje leidt alleen tot een kapot glas⊠en nu tot iets enorm naars. Jessie lijkt me hartstikke lief en komt er vast uit met dr schoonmaakster. Kan me ook voorstellen dat de schoonmaakster zelf ook niet terug zou willen komen.
Ah je hebt gelijk, denk dat ik nalatig minder negatief interpreteerde
Ja wilde nog even zeggen dat Jessie helemaal niets heeft gezegd over het wel of niet ontslaan van de schoonmaker. Dat werd alleen in dit topic geopperd en daar wilde ik nog op reageren.
Zie opeens reclames van Discovery+ met een Crime programma door âCrime youtuber Onnediâ
Die zit zich op te maken terwijl ze wikipedia paginaâs opleest en is meteen een CrIMe YouTuBer.
Dat was de trigger om mijn abbonement op te zeggen Vond discovery+ al niet bijzonder maar nu al helemaal niet meer