Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ew ja dat was echt het raarste ooit :neutral_face:

4 likes

Ik denk hier ongeveer altijd aan als ik een mondkapje zie slingeren op straat

13 likes

Ja op een perron toen hij heel snel de trein moest halen, en hij zijn eigen kapje niet bij zich had.
En dat kwam ook echt net na die hele “Ik doe niet meer mee” rant. Zo’n raar mannetje is het.

10 likes

Omg dit vandaag weer x10000 Jesus christ

4 likes

Huh Bonnie zegt in deze vlog ook dat ze zoveel cadeaus online heeft moeten bestellen want winkels gaan vroeg dicht. Uh, jij kan gewoon op elk moment van de dag naar de stad al je wil? Echt een non-issue :joy:

53 likes

Echt een grote kleuter die per se een vakje wil openmaken

2 likes

Echt #freenick

22 likes

Ja dat krijg je als je 88 adventkalenders moet openmaken, kost een hoop tijd

11 likes

Wacht, Anna heeft een campagne met Shell gehad?

Jazeker

3 likes

Ik denk dat het eigenlijk beide waar is. (Influencer) vrouwen worden minder snel serieus genomen en er wordt niet gedaan alsof ze een “echt” bedrijfje hebben ondanks dat ze wellicht veel inkomen hebben. En tergelijkertijd is influencer marketing ook gewoon smerig :woman_shrugging:t3:

8 likes

Ik ben echt laat met mijn reactie maar lees best met wat verbazing terug over de schoonmaker en de kitten en dat de schoonmaker nalatig zou zijn geweest. Het is natuurlijk een mega mega treurige situatie, maar ik vind het echt best erg om de schoonmaker te beschuldigen van nalatigheid. De schoonmaker maakt huizen schoon en krijgt er ineens een extra taak bij, namelijk het letten op die kitten. Dan hebben mensen het vervolgens over ontslaan, maar voor je zoiets zegt moet je je misschien verdiepen in de rechten van een schoonmaker. Als jij op je werk per ongeluk het huisdier van je baas doodmaakt omdat je daar onder werktijd op moest letten ben je echt niet je inkomen kwijt. (Daarnaast heb je als het wel zo is recht op allerlei regelingen waar een schoonmaker doorgaans geen recht op heeft of veel moeilijker aanspraak op kan maken.) Ik vind het eigenlijk echt best erg dat iedereen het heeft over de schoonmaker en niet over degene die de verantwoordelijkheid van een jonge kitten legt bij iemand die daar waarschijnlijk niet om heeft gevraagd. Ten eerste is het natuurlijk niet per se nodig om een schuldige aan te wijzen maar ten tweede had ze had ook nog even niet naar Istanbul kunnen gaan.

112 likes

Jessie kan best naar Istanbul gaan want Jeroen had op de kitten moeten passen (dat vertelde ze in de video, dat hij er de hele week was omdat de kitten nog zo jong is) maar vind het ook echt verschrikkelijk voor hem dat hij de kitten vond.

2 likes

Het enige wat ze hoeft te doen is even checken of hij in de droger of wasmachine zit. Lijkt me niet een mega lastige taak waar je uren aan kwijt bent. En als je baas het ook heel vaak aangeeft dat je moet uitkijken , dan vind ik het iets meer dan een klein ongelukje.

32 likes

Maar zo kan je door blijven gaan. Als hij was doodgegaan omdat de deur open stond toen ze het vuilnis buiten ging zetten, als hij was doodgegaan omdat hij een klap kreeg van de stofzuiger, als hij was doodgegaan omdat hij in de vaatwasser zat, als hij was doodgegaan omdat hij in de wasmachine zat. Het kan op heel veel manieren fout gaan, dus het is niet dat ze nalatig is geweest in één makkelijk taakje, het is continue opletten en dan kan het wel eens mis gaan, die vrouw moet ook gewoon d’r werk af hebben in een bepaalde tijd.

Volgens mij zegt Jessie ook nergens in die video dat ze expliciet had gezegd “hij klimt regelmatig in de droger dus check elke keer die trommel” maar meer “pas op in het algemeen want er hobbelt hier een kitten rond” en kan me dan wel voorstellen dat die vrouw dit niet helemaal had bedacht.

14 likes

Goh je zou bijna concluderen dat katten niet opgesloten in een huis horen te zijn.

4 likes

Wat bedoel je hiermee? Want het lijkt me binnenshuis veiliger voor een kat dan buiten.

5 likes

Tuurlijk is het heel veel meer dan een klein ongelukje, maar zoals ik al zei: er hoeft helemaal geen schuldige aan te worden gewezen, maar ik vind het nogal wat om de verantwoordelijkheid over een klein dier op iemand anders te schuiven en dat er dan vervolgens gezegd wordt dat diegene maar ontslagen moet worden als het mis gaat. Het zijn van schoonmaker staat nu niet echt bekend om mega goede arbeidsvoorwaarden en financieel vangnet. Geen werk betekent doorgaans geen inkomen en dat vind ik echt geen proportionele ‘straf’, hoe erg het ook is wat er met de kitten is gebeurd.

23 likes

Dat we ons best wel eens mogen afvragen waarom we dieren (niet alleen katten, ook vogels, konijnen, honden etc) per se willen forceren bij ons in huis te leven, terwijl ze daar eigenlijk niet horen. Ze horen buiten. En buiten is alleen niet meer veilig, omdat de mens al hun leefruimte heeft geasfalteerd.

Het is gewoon één van die dingen die we zo normaal zijn gaan vinden, dat we onszelf nooit meer de “waarom eigenlijk?” vraag stellen.

19 likes

Ik vind niet dat de schoonmaker de verantwoordelijkheid over een dier kreeg hoor? Die had Jeroen om bij haar/hem te blijven en te verzorgen. De enige vraag was op te letten dat-ie niet in de droger zou zitten omdat hij daar blijkbaar vaak in ging zitten. En daar is blijkbaar flink op gehamerd ook nog.

6 likes