Ohh ik dacht dat het haar haar was dat de hele tijd voor de microfoon kwam! Werd er inderdaad echt helemaal gek van.
Maar dat huis, al die pantry’s ook. Kende dat woord alleen van kantoor, maar josh heeft er eentje op elke verdieping
Ohh ik dacht dat het haar haar was dat de hele tijd voor de microfoon kwam! Werd er inderdaad echt helemaal gek van.
Maar dat huis, al die pantry’s ook. Kende dat woord alleen van kantoor, maar josh heeft er eentje op elke verdieping
Hahaha ik wilde ook even kijken maar het eerste kwartier is gewoon een soort vt wonen aflevering kan ze nou nooit eens iets even normaal doen. laat gewoon je huis zien, het is maar youtube.
echt hilarisch hoe beige dit huis is, niet te doen
Nog los daarvan: we moeten als samenleving ook gewoon accepteren dat er eens in de zoveel jaar iets verschrikkelijks gebeurt. Hoeveel je ook gaat optuigen: dit soort zaken zul je nooit voorkomen.
Edit: Ook het idee dat mensen wegkijken en dit niet hottopic is. Mensen pakken nog net niet hun picknickmand in voor bij het helpen als er een sympathiek uitziend kind vermist is en grootschalige zoektocht volgt.
Ja precies! Nu gebeurt er soms iets vreselijks en is de conclusie: het systeem is verkeerd. Terwijl tja, mensen doen soms onvoorspelbare dingen en dat is heel vreselijk maar niet te voorkomen. Maar in plaats van dat politici dat communiceren gaan ze hun eigen domme conclusies trekken en aanpassingen doen in het systeem die averechts werken (waarvan ook al bekend is dat het averechts werkt). Echt een onvoorstelbaar stel amateurs zijn het op dit gebied (vast op meer gebieden haha maar hiervan weet ik het zeker)
Ze start een ~ movement ~
Heb gelijk dat liedje over Hot topic van South Park in mijn hoofd door die stories.
Hoe kan je dit vermijden dan. Er moet eerst wat gebeuren voordat iemand word gestraft. En een zwaardere straf houd andere mensen echt niet tegen om iets verkeerds te doen hoor. Kijk maar naar amerika waar er bizarre straffen zijn. Zijn daar minder criminelen?
Dit. Dit onderwerp is mijn vakgebied en ik vind het zo schrijnend om te zien dat er in de wetenschap al zoveel meer bekend is over hoe we beter om kunnen gaan met (zeden)delinquenten, en dat lange straffen contraeffectief zijn, maar dat het rechtspopulisme dit compleet opzij schuift en alleen maar roept wat de gemiddelde burger in de onderbuik voelt. Ik ben ook gefrustreerd elke keer dat er weer een ex-gedetineerde (en dan meer specifiek iemand die een TBS verleden heeft) een verschrikkelijke misdaad begaat. Niet omdat er door een andere aanpak gegarandeerd was dat dit niet was gebeurd, maar het had de kans wel aanzienlijk kleiner kunnen maken of de situatie toch anders hebben doen verlopen.
Influencers zoals Kim hebben er überhaupt een handje van te denken dat ze overal kennis van hebben omdat ze bekend zijn, maar ik heb liever dat zij het bij modellenwerk of fotografie houdt. Dit brengt het systeem (en de publieke opvatting, die helaas een enorme rol speelt hierin) alleen maar verder in de problemen
@Foxy het is wetenschappelijk bewezen dat (langere/hardere) straffen de kans op recidive (dat iemand opnieuw een misdaad begaat) eerder versterkt dan tegengaat. Daarnaast moeten mensen ook niet denken dat een gedwongen opname in een forensische instelling niet als een straf ervaren wordt; mensen blijven ontnomen van hun vrijheid, dus het zal wel degelijk ervaren worden als een straf). w
Donny M. is eerder veroordeeld voor het misbruiken en mishandelen van jonge kinderen. Denkt dat @Foxy daarop doelt.
Not sure if serious…
Definieer eerst maar eens ‘harder’ straffen. Als dat is langer opsluiten: werkt niet.
Als dat is: meer geld naar forensische zorg voor een betere behandeling gericht op rehabilitatie: werkt wel, maar tja, dat kost geld. En we willen natuurlijk geen geld besteden aan kindermisbruikers!1!1!!!1!
Dit is echt zo’n kortzichtige opmerking. Ik ben daar honderd procent tegen omdat het geen drol helpt in het voorkomen van meer van dit soort misdrijven. Ik vind het juist raar (en tja toch ook wel een beetje dom, want hoezo denk je dat je het beter weet dan mensen die er daadwerkelijk verstand ban hebben in plaats van handelen op hun onderbuikgevoel) dat mensen tegen maatregelen zijn die de kans op dit soort misdrijven kleiner maken.
En @Falula Leuk! Ik zit (of ja nu heel eventjes niet, dus officieel zat) ook in dit vakgebied! Super interessant he.
Omdat het onzin is dat dit vermeden kan worden met streng en hard straffen. Je hebt hier over een hoog uitzonderlijke daad. Je enige manier om dit met hoge straffen te voorkomen is iedereen met zijn profiel extreem zwaar straffen en dat is maatschappelijk niet haalbaar en daarnaast niet proportioneel en niet effectief omdat veel mensen met zijn profiel geen negenjarige vermoorden. Feit blijft: met alle psychologen in de wereld ga je de mensen die dit doen niet repareren en met lange straffen helemaal niet.
Ik volg Josh V niet maar heb net even haar hometour bekeken naar aanleiding van alle opmerkingen hier. Maar ik moet zeggen: het ziet er echt mooi uit, superstrak en aan alles lijkt gedacht. Ik vind het ook leuk dat ze de keukens heeft laten zitten, ze had ze er ook uit kunnen halen, daar heeft ze vast geld genoeg voor.
Is het mijn smaak? Nee, niet helemaal, ik heb veel meer kleur en persoonlijke dingen in huis. Maar wel echt prachtige inbouwkasten, de afwerking is heel mooi.
Ik zat nog naar die kast boven de tv te kijken met al het inpakpapier etc en dacht wat een rare plek. Maar misschien toch zo gek niet, ik pak zelf zonder uitzondering alle cadeau’s 's avonds voor de tv in, en dan sleep ik alles van de studeerkamer naar de woonkamer. Kun je het net zo goed gelijk daar hebben
Edit: genante spelfout weggehaald
Ik vond het vooral onhandig dat ze er helemaal niet bij kan maar goed ze heeft vast ook een beige krukje
Kim is nogal van de complottheorieën (waaronder het ‘pedonetwerk’) dus die schopt tegen alles waar ze tegen aan kan schoppen.
Klopt. Vanuit het idee dat er echt wat anders werkt in het brein en/of aangeleerd gedrag van veel mensen die zulke heftige delicten plegen is bewezen dat intensieve behandeling en daarna een zo normaal mogelijk leven (met de benodigde hulp) beter werkt dan opsluiten en zonder behandeling weer loslaten in de maatschappij. Van dat laatste leren ze in ieder geval vrij weinig omdat onderdeel van de problematiek vaak is dat straffen niet werkt als motivatie om te veranderen.
Probleem is vooral: mensen moeten vaak eerst zo ver gaan voordat het gedrag zichtbaar wordt of voordat de juiste hulp beschikbaar komt, en die juiste hulp is helemaal kapotbezuinigd waardoor de hulp die gegeven wordt niet altijd voldoende is.
Ik vind het zo irritant dat Elise en Vita heel vaak Engels tegen Joey praten terwijl hij super goed Nederlands kan. Echt een stomme irritatie wel haha
Sorry hoor maar misschien moeten we ook accepteren dat niet iedereen te helpen valt tot acceptabel gedrag. Zo iemand als Donny M wil je toch niet meer terug in de maatschappij. Zal een impopulaire mening zijn maar eerlijk, wie hier wil ooit nog naast hem wonen in de toekomst?
Omdat er nog altijd zoiets als menselijkheid bestaat. Een levenslange gevangenisstraf is niet menselijk. Mocht verdachte goed onderzocht worden, en blijkt dat hij inderdaad een zeer groot risico op herhalen heeft, dan zal hij echt niet zomaar weer terug de maatschappij in gaan. Het is niet zo zwart-wit als jij hier schetst. Zoals eerder aangegeven; als hij een forensisch traject gaat volgen, dan wordt hij evengoed geweerd uit de maatschappij, en dat zal net zo lang blijven totdat deskundigen achten dat hij niet meer gevaarlijk is. Natuurlijk kan je niet garanderen dat dat 100% lukt, maar levenslang of een lange gevangenisstraf gaat dat niet oplossen.
Nul rekening? Het is toch niet zo dat iemand geen straf krijgt. Nog los van dat ik me afvraag of er een straf is die voldoende is als jou iets gruwelijks aangedaan wordt. Ik snap helemaal dat slachtoffers voor de zwaarste straf zijn, maar uiteindelijk is het een belangenafweging. Als tegemoet komen aan slachtoffers het enige doel is zijn we zo klaar