Het andere YouTubers/bloggers topic #20

De discussie wordt voortgezet vanaf Het andere YouTubers/bloggers topic #19 - #5208 door Paling.

Eerdere discussies:

23 likes

@Feather Ik denk dat de schrijver met kleine luxe uitgaven bedoelt dat een keer per week een koffie halen of twee keer per maand eten laten bezorgen geen gat slaat in het inkomen van deze groep. Alle individuele uitgaven zijn kleine luxe uitgaven. Punt is juist dat het vaak problematisch wordt wanneer je dat gaat inzetten om alles naast je werk maar uit handen te kunnen geven en dan gaat het ook in totaal om zulke grote bedragen dat je het niet meer kunt scharen onder kleine luxe uitgaven. De situatie die jij nu schetst vinden heel veel mensen nog steeds een grote luxe lijkt me, ik wel in ieder geval.

Boodschappen bestellen bij de Picnic is wat mij betreft gewoon een kwestie van efficiëntie, je kookt dan ook nog gewoon zelf en hebt dan blijkbaar nog ruimte in je hoofd om te bedenken wat je de komende week wilt gaan eten. Dat is anders dan een van mijn vriendinnen die vaak echt gesloopt is van werk en dan daarna maar eten gaat bestellen want geen puf om te koken (en dan niet 2 x per maand maar veel vaker) en met de uber naar werk gaat. Niets mis met deze diensten, maar wel als je het inzet om te kunnen overleven.

5 likes

@Paling stuurde
haha wat bizar. Ik volg nu een mindfulness cursus (jaja ik ben een opgebrande stedeling) en de trainster stelde vorige week voor om vaker boodschappen te bestellen/eten te bezorgen/een schoonmaker in te huren. Echt geen ‘mindfull’ oplossing vind ik dat.

(Ik weet niet hoe ik moet reageren/quoten vanuit aan ander topic?)

Herkenbaar! Omdat ik er door allerlei privĂ©omstandigheden helemaal doorheen zat en ook net was verhuisd had ik contact met de bedrijfsmaatschappelijkwerkster. Ik zei dat het me allemaal te veel werd waarop ze zei dat ik prima dingen kon uitbesteden. Zoals het schilderen van mijn nieuwe huis. Mijn eerste gevoel was ‘HALLO, het geld groeit me niet op mijn rug ja?!’ en ten tweede dacht ik ‘schilderen is best een mindfull klusje. Als ze me dat eerder had verteld was ik meteen aan de slag gegaan.

1 like

Ja inderdaad, het is niet per se erg om dingen uit te besteden maar het hangt wel af van het doel. En daarnaast stond ook in dat artikel van NRC dat tot een bepaald bedrag per maand het uitbesteden van zeg maar ‘randzaken’ mensen gelukkiger maakt maar boven een bepaald bedrag niet meer. Dus ik zou zeggen: besteed lekker dingen uit maar doe het bewust en met mate.

edit: hier meer info over die studie:

8 likes

Precies :stuck_out_tongue_winking_eye: Of je spaarrekening plunderen waardoor je geen geld meer overhoudt voor een lekkere vakantie (al vind ik het uitzoeken en plannen van een vakantie ook nogal een karwei)

Ik ben benieuwd wat de trainer vindt van het bericht

4 likes

Niet echt een reactie hierop, maar wel grappig want ik las ergens dat uit een onderzoek was gebleken dat een van de vroege indicatoren van burn-outs heel veel meer geld uitgeven was. Omdat je dan dus minder energie hebt en veel vaker eten besteld, cursussen gaat doen die heel duur zijn, afleiding zoekt en veel gaat shoppen (dus veel korte termijn rewards om je beter te voelen) etc. Ik moest er een beetje om lachen omdat ik dat zo herkende en ik echt tering veel geld heb uitgegeven in het jaar voordat ik uitviel met een burn-out haha.

15 likes

Denk dat het vooral dit is idd. Wij geven bijvoorbeeld geld uit aan een schoonmaakster, niet omdat ik er zelf geen tijd voor heb, maar omdat ik gewoon een pesthekel heb aan schoonmaken. Zelfde met boodschappen, we lieten ze bezorgen, omdat ik helemaal overprikkeld raak van de supermarkt en ik al te vaak huilend in een supermarkt gestaan heb. Dus ja, dan besteed ik dat liever uit.

Denk dat de situatie zoals beschreven in dat artikel heel iets anders is en het dan een verkeerd doel heeft om zulke luxes te betalen. En ik snap als je 80 uur per week werkt je niet meer wil koken of boodschappen wil doen, maar het lijkt me ook niet gezond dat je zoveel werkt en dan dus niet meer in staat bent om iets ‘‘simpels’’ als koken of boodschappen zelf te doen.

6 likes

Stond vorige week ook in nrc

6 likes

Ahh cool ga ik even teruglezen, thanks!

2 likes

Conclusie van deze off-topic discussie: Elise is burn-out.

:upside_down_face:

1 like

Is dit niet on topic? Hoe snel wordt iets off topic? Het gaat hier toch juist om praten over dingen die je ziet bij deze bloggers/vloggers?

8 likes

Ontopic dan: weet iemand waarom Cowiththeflow weer huizen aan het bezichtigen is?

6 likes

Jeetje Joy heeft dr eerste eigen huis gekocht :exploding_head:

37 likes

Ik heb echt het verkeerde beroep gekozen

57 likes

Echt hù, zelfs die dochter van Debbie heeft een huis gekocht voor iets van 6 ton ofzo en volgens mij is zij toch niet SUPER populair? Wel populair maar ik bedoel, er zijn nog bekendere influenza’s. Good for them, maar ben wel jaloers als single persoon met deze woningmarkt :sob:

Edit: dit gaat dus over Bokado, niet over Joy

7 likes

Ik voel me ook echt oud als ik dit zie :sweat_smile:

3 likes

Beautynezz was vroeger wel heel populair toch onder de kinderen, volgens mij ook meer dan een miljoen abonnees op YouTube? Dus vind het niet gek dat ze een huis geeft gekocht

Wel Bizar ja, met 19 jaar :exploding_head: :exploding_head:

8 likes

Ze had laatst een bezichtiging met Bright, zij woonde tijdelijk bij Co (in de b&b) maar moet daar nu door de verbouwing weg. Dus was niet voor haarzelf

2 likes

Toen ik 19 was at ik 3 keer per week Indomie bamisoep.

93 likes

Same en verdiende ik 400 euro per maand bij de bioscoop :rofl::sob:

23 likes