Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Ohja dat is vast nog steeds hoe Monica aan het grootste deel van haar inkomen komt

6 likes

Nee die sophie mae is natuurlijk een luxe merk.

7 likes

Nou, oplichten?
Je kunt het overpriced vinden maar van oplichten is geen sprake als het bekend is wat het kost en gewoon geleverd wordt

6 likes

Ik heb ook al drie dieetisten van verschillende ziekenhuizen gesproken en ikvond de meeste diëtisten weinig echte kennis van voedsel hebben. Een diepvriespizza bevat veel zout; goh

12 likes

Mijn eerdere post ging over die mystery box. :upside_down_face:

Die Sophie Mae is overpriced troep imo.

3 likes

Jaaa! Ik was ook shocked toen ik er een paar maanden geleden achter kwam. Toen ging er nog een tijd het verhaal dat het fake was. Maar dat kan ik me nu eigenlijk niet voorstellen. Ze post er elke dag over op IG met foto’s en ik vind haar echt heel erg prachtig zelf en ik vind het fijn dat het lijkt of de zwangerschap haar goed doet.

5 likes

Ik ga stuk om deze tiktok over Trisha Paytas. Heb haar nooit gevolgd maar dit is toch erg :joy:

19 likes

Hahaha jeetje wtf

8 likes

Ik heb me hier nog niet in verdiept maar wel erg nieuwsgierig naar geworden:
Blijkbaar willen ze in Belgie een regel invoeren dat influencers, of in ieder geval Youtubers, hun adres moeten vermelden in hun videos?

Hoe zit dit precies? Want dat slaat natuurlijk nergens op.

2 likes

Ik las van de week dat dat voor alle bedrijven verplicht is, of je nou YouTuber bent of putjesschepper, op je website moet je het adres van je bv zetten en voor veel youtubers (en ook putjesscheppers denk ik) is dat hun huisadres en icm haters is dat geen goed idee want dan staan ze ineens aan je deur

7 likes

Dit is toch heel raar? Er zijn zoveel influencers met een flinke following (ik vind het al veel als 1000 mensen iemand volgen) die geen postadres hebben bij een management bureau OID.

2 likes

Staat ze in NL dan ook niet ingeschreven bij KvK?

2 likes

Ik vind het helemaal niet raar. Het gaat erom dat influencers hun bedrijf registreren want blijkbaar mogen ze dus reclame maken zonder dat ze geregistreerd staan in de Kruispuntbank van Ondernemingen. Wie dan geen postadres heeft maar wel een management (of niet) zorgt maar dat er een postadres komt. Ik neem aan dat men in België ook eenvoudig een postbus kan openen net als in Nederland.

8 likes

Ik vind het een heel opdringerige regel en te ver gaan. Ze zouden voor zo’n stap beter kunnen denken aan de manier waarop influencers te werk gaan. Zorg voor wetten qua reclame, kinder exploitatie etc.

5 likes

Ik vind het wel logisch dat ze ergens geregistreerd moeten staan/zijn, maar dat een adres openbaar te vinden is vind ik ook niet helemaal oké. Dat vind ik verder ook van iedere ondernemer die geen kantoor/postadres heeft.

7 likes

Ja en dat is precies waar ik mijn brein over breek, want iedereen zou toch moeten snappen dat als je een influencer bent met bijvoorbeeld 5000 volgers qua privacy heel anders is dan een ondernemer met een winkel? In de AH komen ook dagelijks 1000en mensen maar niemand staat op de stoep bij de manager van t filiaal in Lullingeveen. Influencers zijn ‘bekend’. Kinderen worden er wild van en sommige creepy volwassenen ook. Dan wil je echt geen openbaar adres.

7 likes

Om de redenen die hierboven worden genoemd is het voor influencers in NL dus voldoende om alleen contactgegevens beschikbaar te stellen, ipv adresgegevens. Na lobby van de influences trouwens, die het niet zagen zitten om adresgegevens openbaar te hebben.

3 likes

Nog een aanvulling: het is een Europese wet dus je ontkomt er niet aan. In Nederland is besloten om er wat soepeler mee om te gaan, hier moet er alleen de mogelijkheid zijn om in contact te kunnen komen. Daardoor hoeven influencers niet hun hele adres online te plaatsen.

4 likes

Nee dat is het ding, ze mogen blijkbaar ook niet zomaar een postbus als adres gebruiken… Maar goed, er is veel kritiek gekomen en de minister van media heeft al gevraagd om de maatregel te herzien.

8 likes

Echt cringe weer zo hard om mama beautyscene op instagram :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

6 likes