Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Nee gewoon iemand die baat zou hebben bij een therapeut

29 likes

Mijn God wat een dramatisch gedoe om een hond :woozy_face: en of hij nog wel van haar houdt pffff

10 likes

Wauw! Ik heb ook even op haar insta gekeken maar die ogen van die hond :expressionless: dat kan toch niet prettig of goed zijn?

9 likes

Ja en dan die laatste story: ‘Ik ben zoo enorm blij dat ik van mijn celulite af ben!!! Maar hey, celulite is OKEY’

:face_with_raised_eyebrow:

10 likes

Wat is er met z’n ogen dan?

2 likes

Bedoel je dat rode? Volgens mij hebben al die honden van dat ras dat.

4 likes

Ja, zijn onder oogleden zijn naar beneden getrokken, dus je ziet het rode. Idd alle honden van dat ras hebben dat en meer honden met veel los vel, maar dat kan toch nooit goed zijn voor een hond?

6 likes

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zo’n dier daar geen last van heeft. Veel rashonden met bepaalde kenmerken die we allemaal zien als: hoort erbij maar er vervolgens wel voor zorgen dat zo’n dier de heeeele dag vreselijke hoofdpijn heeft

32 likes

Hij komt ook niet echt over als een energieke vrolijke pup, maar dat is misschien mijn interpretatie omdat hij er zo zielig uitziet met die ogen.

5 likes

dat hoort er toch helemaal niet bij, dat is gemaakt door de mens.

ohja wat @Qwerty123 zegt

7 likes

Ja sorry een eindeloze discussie, maar ik snap echt niet waarom je een hond neemt die ontzettend veel gezondheidsproblemen gaat krijgen en dan zegt dat je van het diertje houd? Dan houd je echt jezelf voor de gek.

17 likes

Sorry misschien een domme vraag, maar zijn er rashonden die dit soort problemen niet hebben? Of is het altijd beter om een vuilnisbak te nemen?

3 likes

Nooit een rashond nemen, die zijn allemaal zo vreselijk doorgefokt, kun je op google genoeg over vinden

8 likes

Ik postte het, en toen dacht ik dit kan ik natuurlijk zelf prima Googlen. :joy: Dit zegt de Quest en klinkt wel aannemelijk en logisch:

‘Hoe meer de hond echt op een hond lijkt, hoe gezonder hij is.’ Dat is een simpele stelregel die meestal opgaat, vertelt geneticus Jack Windig van Wageningen University & Research.

3 likes

haar vreeeeselijke bijnadoodervaring scooterongeluk

13 likes

Absoluut niet. Ik vind het echt afschuwelijk dat sommige mensen wel zo denken.
Mijn ex-werkgever heb ik eens horen bellen met een potentionele nieuwe werkgever van een collega, ze had hem opgegeven als referentie.
Ging om een kneitergoede boekhouder met enorm veel kennis en het enige wat hij zegt: “ze loopt niet voorop in de polonaise”. En degene aan de andere kant vroeg ook niet kritisch door. Haar kennis en ervaring kwam vervolgens niet aan bod en ze is niet uitgenodigd voor een gesprek. Echt walgelijk, ik was zo boos, zowel op mijn baas als diegene aan de andere kant van de lijn. Hoe kortzichtig kun je zijn, bah.
Gelukkig zijn er heeeel veel mensen die verder kijken dan dat. Komt echt goed @Baron, de aanhouder wint!

4 likes

Ik heb een kortharige standaard teckel die kerngezond is. En dat is een rashond, van een stamboom (dus officiële fokker).

Die hebben relatief milde gezondheidsproblemen in vergelijking met andere rashonden, maar toegegeven alsnog een verhoogd risico op specifieke aandoeningen (rughernia ivm lange rug).

Edit: nou ik heb niks gezegd, ik heb zojuist de ‘rashondenwijzer’ van dierenrecht.nl gecheckt. Ik heb me eerder dus niet goed laten informeren, dus doe goed onderzoek voor je een hond aanschaft! :flushed::open_mouth:

8 likes

Wat lees ik nou allemaal.

10 likes

Sorry maar dit was ook wel een beetje naief of niet? Als er een ras bekend staat om problemen dan zijn het teckels wel. Het is sowieso een mega populair ras dus dan weet je dat er (te) veel mee gefokt wordt

18 likes

Ahhh een teckel! Had je Aaf Brand Corstius ook gezien met haar Wally :smiling_face_with_three_hearts:.
Verder helemaal eens met alles over hondenrassen (was helemaal verbaasd dat ze ook qua DNA gewoon hetzelfde zijn en er dan zo verschillend uitzien (voor de genetici hier: niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar net zo verschil als tussen verschillende andere dieren))

4 likes