Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Ik heb even de woorden van Vera gebruikt. En het is duidelijk dat zij er ook niet achter staat en dat ze nu teleurgesteld is in het merk. Dus was even benieuwd welk merk het dan was .

5 likes

Ze waren ook onderdeel van een groepje youtubers die heel snel heel “populair” werden omdat ze constant collabs met elkaar hadden enzo, echt novelty. Volgens mij is alleen Rebecca Denise de enige die nog regelmatig upload en views heeft, maar dat is ook omdat ze een mommyvlogger is geworden.
Ze waren ook vrienden met Charlotte Blitzbloem die echt opeens geen onderdeel meer was van “het groepje”.
(Ben echt benieuwd naar de tea daarvan btw).

7 likes

Dubbele namen zijn hip. Jan Joost zwemt nog steeds onderwater omdat hij anders door iedereen herkent wordt.

29 likes

Sarah Rebecca Denise Anna

^ hierin staan er 3

37 likes

Jade Anna

5 likes

Nooshin

7 likes

Inge Marije

11 likes

Jan willem

21 likes

Hadden mijn ouders me nou maar een tweede naam gegeven, dan had ik het ook kunnen maken als influenza. Baron Bassie ofzo

12 likes

Inge Marieke zou teleurgesteld zijn

19 likes

oh well

10 likes

Haha jeeeetje. Wel attent van jou dan!

3 likes

Omg jaaaaa!! Ik volg haar sinds het begin van de pandemie en ik bekeek gisteren toevallig haar subs, had helemaal niet door dat ze zoveel abonnees heeft :heart:

Die video dat ze een stem in haar huis hoort, ik zou echt verhuizen.

5 likes

Ik weet niet of die behandeling kwakzalverij is of niet, maar volgens mij kan het placebo effect ook een hele hoop brengen.

15 likes

Zoo inderdaad! Zat even op dr insta te kijken (na 3/4 jaar ofzo? Wanneer was die behandeling) en wat een verschil met hoe ze eruit ziet! Veel gezonder en ook in dr gezicht helemaal niet meer zo’n typisch ‘ziek gezicht’ met donkere kringen. Echt fijn voor haar!

6 likes

Placebo kan net zo goed werken als “echte” medicatie inderdaad.

4 likes

Mens sana in corpore sano, zeggen ze vaak.

Al trek ik haar ziekte, noch de behandeling niet in twijfel. Vooral goed om te horen dat ze beter is.

4 likes

Ik ben zelf chronisch ziek en ik zal niet zeggen dat het voor iedereen hetzelfde werkt. Maar als het mentaal goed met me gaat dan kan ik me ook beter inzetten om de dingen te doen die goed zijn voor mijn chronische ziekte. Daardoor ga ik me lichamelijk beter voelen waardoor ik me dus mentaal ook weer beter voel.

Ik denk dat het een combinatie van allerlei factoren is!

10 likes

ja er is best veel onderzoek gedaan naar placebo-effect! Bijv. door gebruik te maken van het pavlov-effect (je weet wel, doordat een hond elke keer een belletje hoort als ie eten krijgt, gaat ie daarna al kwijlen als ie alleen het belletje hoort); dan gaven onderzoekers een patiënt 3x een milkshake met medicijnen erin, en de 4e keer een milkshake zonder medicijnen. Dan merkten ze dat de patiënt tóch de effecten van het medicijn ervaarde, ondanks dat ie er niet in zat.

Nog meer off-topic over placebo onderzoek :D

Ik heb ook eens een interessant onderzoek gelezen over een bepaald groen drankje (waar niks inzat) wat mensen moesten drinken na het krijgen van een donororgaan. Bij één testgroep werd dan erbij gezegd: ‘als je dit opdrinkt zal je lichaam je donororgaan beter accepteren’. Toen zagen ze dat in die groep veel minder complicaties optraden en zij sneller weer goed functioneerden met hun donororgaan.

Echt heel erg interessant vind ik, hoe mentaal en fysiek met elkaar verbonden zijn. Hier vind je wellicht ook nog een verklaring waarom mensen geloven in dat law of attraction/manifesteren etc, omdat onderzoekers ook zeggen dat als je het ‘nocebo-effect’ aanhangt, oftewel: altijd negatieve verwachtingen hebben a la ‘het werkt toch niet’, dat dit wel daadwerkelijk effect kan hebben op je afweersysteem waardoor je ook weer sneller ziek wordt. Dus dat zou ervoor pleiten dat positief denken daadwerkelijk effect kán hebben op je lichaam (even ter disclaimer: niet altijd en natuurlijk ook niet in alle situaties).

33 likes

Ik ken iemand die is hersteld van Lyme door een soort hersentraining te doen. Kan nog steeds placebo-effect zijn, maar het was wel iets wat ze zelfstandig deed zonder hulp van artsen of medicatie.

4 likes