Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Dit vind ik een beetje kort door de bocht. Je kan inderdaad googelen, maar hier op het forum worden echt vaak góede tips gegeven. Ik koop ook liever 1x een echt goed boek wat me nieuwe inzichten geeft, dan wanneer ik eerst 3 miskopen moet doen en daarmee ook geld weggooi. Ik vind de koppeling tussen tips vragen en het niet willen weten dan ook raar ook. Dat slaat als een lul op een drumstel

6 likes

Er is hier een volledig topic waar je tips en boeken kan vinden.

13 likes

Er is een heel topic en duizende tips op t internet.
Ik vind dat je de afgelopen jaren echt oogkleppen hebt opgehad en niet door hebt hoe erg racisme hier is. En dat je dan ook hier om tips vraagt zonder uberhaubt hier de zoekfunctie te gebruiken vind ik ook heel erg makkelijk.
Ik zou de vraag anders vinden als er werd gevraagd welke boeken van de boeken die ze heeft gevonden andere het meeste aan zouden raden.

3 likes

Maar we zitten toch in dit topic in een bepaald gesprek waarbij iemand de verdieping op wil zoeken rondom het thema wat specifiek in dit topic besproken wordt?

Ik snap niet zo goed dat negatief op deze vraag gereageerd wordt. Ik ben dankzij het forum echt op veel gebieden anders gaan denken en daar ben ik jullie ontzettend dankbaar voor. Ik heb echt veel eye openers gehad. Maar dan vraagt iemand om concrete tips en dan wordt er zo gereageerd. Iemand staat er voor open om andere inzichten op te doen, dat moet je dan toch aanmoedigen ipv zo afwimpelen of zelfs afkatten.

14 likes

Ik denk dat de zwarte vrouwen op dit forum wel iets anders te doen hebben dan de zoveelste persoon hier op verzoek te onderwijzen. En gelijk hebben ze.

27 likes

Het verzoek is toch niet alleen gericht aan zwarte vrouwen?

Ik vind het gewoon typisch. Aan de ene kant klagen over dat mensen oogkleppen op hebben, aan de andere kant niet ingaan op een vraag welke meer bewustwording tot gevolg heeft

10 likes

Nee maar ik kan me wel voorstellen dat het zoveelste verzoek bij ze in het verkeerde keelgat schiet. Met name als je hier met een clubje vrouwen zit die over het algemeen hoog opgeleid zijn en prima hun eigen onderzoek kunnen doen.

8 likes

Ik kan me juist oprecht niet voorstellen dat dit in het verkeerde keelgat schiet? Iemand wil zich verdiepen in iets wat velen hier van het hart gaat. Wat een ontzettend belangrijk onderwerp is. Wat in Nederland overduidelijk nog meer aandacht behoeft. Dan is het toch juist een goed iets dat mensen vragen om tips?

Daarnaast zou ik het opleidingsniveau hier niet in betrekken. Dat is niet fair en op een bepaalde manier ook ontzettend stigmatiserend richting mensen die minder hoog opgeleid zijn.

14 likes

Volgens mij werden er 2 goede boeken en een heel topic getipt, dus wat dat betreft is je vraag gewoon beantwoord. En verder schiet de vraag om tips in het verkeerde keelgat omdat de vraagsteller achterover leunt en niet zelf actief op zoek gaat. Wat betreft dit onderwerp komt het er dus vaak op neer dat de mensen die systematisch benadeeld worden dan OOK nog eens het werk moeten gaan doen om uit te leggen waarom dat niet okee is. Dus wat betreft racisme is het gewoon het beste om zelf eens actief verdieping te zoeken - wat trouwens ruimschoots wordt aangeboden op internet/bibliotheek/social media. @marketingvrouw is een goede om te volgen op insta.

12 likes

Zelf zoeken naar goede bronnen is toch juist iets wat je leert bij opleidingen? Dan is dat een vaardigheid die je verwacht bij mensen die opleidingen gedaan hebben. Dat sluit niet uit dat anderen die vaardigheden niet hebben.

4 likes

@Kultakala Maar het was toch gewoon een algemene vraag. Niet specifiek gericht aan een bepaald persoon of specifiek gericht aan zwarte vrouwen? De forumster wil over onderwerp X meer informatie en vraagt om tips.

Deze beredenatie volg ik wel!!

@tessel ik vind het onzin om opleidingsniveau van het gehele forum aan te dragen als argument waarom desbetreffende forumster zelf maar onderzoek moet doen. Naast dat het een kromme beredenatie is, vind ik dat opleidingsniveau totaal niet iets is wat in deze discussie hoort. De strijd tegen racisme behoort geen opleidingsniveaus te kennen, het moet uiteindelijk door de hele maatschappij gedragen gaan worden. Daarnaast kunnen we ook niet van iedere forummer apart weten wat haar achtergrond wat betreft opleidingen is. Het was gewoon misplaatst

1 like

Ik vind dit ook weer allemaal onder tonepolicing vallen.

Plus ik vind dit ook weer zon typisch voorbeeld van wat er juist fout gaat tegen woordig . " Ja maar ik mag het toch gewoon vragen/zeggen"
Dat hele ik ben toch niet de bad guy ik bedoelde het niet verkeerd komt me zo de strot uit.

7 likes

Ja laten we pls nooit vergeten dat ambtenaren van de belastingdienst spraken over “een groot nest Antillianen”. Echt zo onmenselijk, en zo veel zeggend over de mentaliteit daar dat ze dat gewoon openlijk mailden.

21 likes

Shadina geeft een hele duidelijke mening over Amerika gebaseerd op wat ze gelezen heeft. Er zijn echt talloze soortgelijke boeken, artikelen, podcasts, zeker in de afgelopen jaren die heel vergelijkbaar zijn aan Amerikanen Lopen Niet, maar dan over Nederland. Als een ander dan met je in discussie gaat en diegene benoemt waarom Nl er ook echt niet goed af komt kan je twee dingen doen: achterover leunen en wachten óf je gaat gewoon zelf op onderzoek uit want dat is je voor de US ook gewoon gelukt. Ik, met de nadruk op ik, vind wat van die houding. Meer is er niet aan de hand he. Zet die motivatie die je voor Amerika al had in en maak een beginnetje. Dat is alles wat ik zeg

Als iemand anders daar anders over denkt prima, dan geeft die persoon je tips.

12 likes

Lees het antiracismehandboek en kijk de documentaire wit is ook een kleur. Dat is een goed begin.

6 likes

Toon mij de post waarin dít wordt gezegd, volgens mij denkt echt niemand dit hahah

8 likes

@Shadina ”niet een compleet derdewereldland.*” is niet “er is niks mis met Amerika”

*verder eens met @Evert over de term derdewereldland

8 likes

@Shadina bedoel je deze reactie? Letterlijk het enige waarvan ik denk dat je het zou kunnen bedoelen. En volgens mij zegt ze helemaal niet “er is niks mis met de VS” lol

2 likes

Love wel ‘gemis van een stoep’ hahaha. Maar inderdaad er is heel veel slecht geregeld vanuit de overheid en dat heb je mij nooit horen zeggen. Maar als je een goede werkgever hebt zijn al die dingen dus wel goed geregeld. Behalve de stoep. Dat dat via een werkgever ipv de overheid gaat is wel mega klote natuurlijk. Vooral omdat bedrijven waar de laagstbetaalde banen zoals orderpicker of fast food medewerker ook waarschijnlijk geen goede sociale voorzieningen bieden, terwijl je die dan juist het hardst nodig heb.

6 likes

https://www.instagram.com/p/CkiEDj4NaIG/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Leuk, nog een podcast erbij. Die waren er gelukkig nog niet :sob: Love Tobi verder, maar wel echt jammer dat ze het zo aan het uitmelken zijn nu.

5 likes