Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Geld.

Maarja, dat maakt het alleen maar erger natuurlijk, dat de waarde van de privacy van het kind in geld uit te drukken is.

2 likes

Zou het bij iedereen echt geld zijn of zijn er ook mensen die gewoon heel naïef alles willen delen zonder de gevolgen echt te snappen?

Of ben ik nu naïef?
Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat geld zo zwaar weegt.

1 like

Ik denk niet dat er veel mensen heel evil denken zo ik ga eens lekker de privacy van mijn kind negeren om daar goed mee te cashen, maar uiteindelijk komt het daar wel op neer. Andere vloggers doen dat ook niet alleen maar omdat ze een enorme behoefte tot het delen van hun leven met de buitenwereld hebben, maar ook omdat het hun manier van geld verdienen is.
Zo ook met het tonen van je kinderen. Het werkt toch, veel mensen kijken ernaar waardoor jij er weer makkelijker aan kan verdienen. Wilvantien bijvoorbeeld deelde nooit foto’s en filmpjes van haar kinderen, maar toen gingen ze op cursus bij Annic om succesvoller te zijn als influencers en dus beter te verdienen. En nu ineens zijn die kinderen volop in beeld. Dan vind ik wel echt dat ze haar principes in ruil voor geld aan de kant heeft gezet. En ja, dat kan ze voor zichzelf verantwoorden omdat ze heel naïef niet de gevolgen die deze beslissing voor haar kinderen kan hebben inziet.

7 likes

Ik zat de vlog van stellig te kijken, maar wat is dat huis smoezelig, en het eten wat die 2 kindjes krijgen zijn niet bepaald de gezondste keuzes… was dat altijd al zo?

Ik zie vooral dat hij de rol van vader volledig op zich neemt. Ik vind het ook nogal onverantwoordelijk hoe zij met haar kinderen omgaat in de vlogs, als het gaat over hoeveel ze in beeld komen.

1 like

Vind het ook altijd zo gek dat die kinderen de halve dag in een romper lopen ? Dat is toch veel te koud ? Moet er niet aan denken om in mijn ondergoed te gaan ontbijten ?

2 likes

Maar dat laatste is toch niet waar? Ze deed het eerder niet omdat ze de gevolgen juist wel kon overzien.
Super slecht zeg! Volg ze niet meer, ben echt verbaasd hierover. Geld en volgers zijn dus echt belangrijker voor ze dan?

Ik vind dat van toepassing als het over jou gaat. Maar jouw kind kiest er niet voor en is later wel voor altijd terug te vinden. Ik denk dat dat in jouw geval een stuk minder “erg” is want af en toe een foto op instagram is wel wat anders dan dagelijks vloggen en heel veel persoonlijke informatie delen van een kind, wat dan door miljoenen gezien wordt.

6 likes

Ik heb wel het idee dat ze bij 2WMN weer geminderd hebben bij het laten zien van de kinderen. Toen dat net omsloeg was het ineens BAM, vol die gezichten in beeld, vaak al als openingsshot. Daar kwam superveel weerstand tegen (niet zo gek vind ik, aangezien Willemijn juist al vaak had laten weten dat ze dondersgoed wist wat de gevolgen waren) en misschien hebben ze daarom toch geconcludeerd dat het averechts werkte voor hen?
Ik heb het idee dat (in ieder geval Willemijns kinderen) nu weer minder prominent in beeld worden gebracht, gezichten zie je volgens mij niet zo vaak?

3 likes

Nee je ziet hun gezicht niet zo vaak. Heel af en toe kan je hun gezichtjes zien. En zeker van Willemijn heb ik volgens mij Gijs nog nooit echt vol in beeld gezien, Jelle wel in de laatste vlog.
Maik zien we geregeld.
Maar ik vraag me af of het een groot verschil is als je toch al je kinderen vlogt of je dan hun gezicht in beeld brengt of niet?
Voor mij ligt het probleem net dat wij zoveel over die kinderen weten. Dat ze slecht slapen, eten,… Ik zeg maar iets. En mensen in hun omgeving (school, opvang, vrienden, buurtbewoners) weten toch sowieso wie Jelle en Gijs zijn.

Hmm ik weet niet of ik het duidelijk uitleg. Maar volgens mij is er dus weinig verschil in wel of geen gezicht tonen als je wel het volledige leven van je kindje in beeld brengt.

Wat ik wel goed vind van Willemijn is dat wanneer er iets gebeurd bv. gisteren 1 van de kindjes moest plassen onderweg dat ze niet zegt welk kindje.

Daarnaast vind ik het een moeilijke discussie. Ik was er vroeger zelf heel naïef in en zag het probleem niet. Maar mede door jullie ben ik gaan inzien dat het niet juist is om geld te verdienen over het leven van je kind.

3 likes

Nee ik snap wel wat je bedoelt hoor!

1 like

Ik ben het volledig met je eens. Meer kind = meer views = meer geld. Hoe krom is dit.

Maar voor mij is er weinig verschil tussen je kind met of zonder gezicht vloggen. Sowieso heeft je kind dan geen (weinig) privacy.

Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de gevolgen. Zouden er niet reeds gevallen bekend zijn van vroegere reality tv?
Bij de huismuts zie je nu al dat Pip zich zeer bewust is van de camera en zelf ook speelt dat ze vlogt etc.

3 likes

Dat shot wat ze er in plakt om toelichting te geven op de undercut, die wat een verschil tussen hoe het zit bij de kapper en hoe ze het zelf doet. Zo suf achter haar oren en die vettige glans.

En zo’n undercut had ik als kind altijd, traumatisch

2 likes

Toevallig zag ik eergisteren ofzo een instastory van Shania Pfaff (ja die volg ik haha) en zij was toen samen met haar broertje oude afleveringrn van de Pfaffs aan het kijken waar zij dus als jonge kinderen in voorkomen. Ze leek het superleuk te vinden om te zien en zij deelt wel vaker van die oude beelden. Het lijkt mij op zich ook heel leuk om zoveel beeldmateriaal te hebben van mijzelf als kind en zelfs van het leven van je ouders voor jij zelf geboren bent. Maargoed,het is wel anders als de hele wereld dat dan ook heeft kunnen zien.
Ik heb niet het idee dat zij er moeite mee heeft.

Denk dat ik het zelf erger zou vinden als er veel beelden van mij als tiener openbaar zouden staan dan van mij als baby/klein kind trouwens. Wel interessant om over na te denken!

6 likes

Nou André jr jr jr jr vindt het hartstikke gezellig zo volgens zn pa!!!

16 likes

Ik vind het altijd een lastig vraagstuk. Wij zijn allemaal opgegroeid zonder social media, of überhaupt zonder internet in de eerste levensjaren. Maar die ontwikkeling zal nooit worden teruggedraaid, alleen moeten we er bewust mee om gaan. Maar ik denk dat alle effecten pas bekend zijn als deze generatie groter wordt, misschien haalt het achteraf heel weinig uit. Ik denk niet dat het altijd slecht is om je kind online te plaatsen, tenminste… als het niet voor het geld is.

3 likes

Dit, beelden om terug te kijken/herinneringen, zijn waarom ik er niet totaal op tegen ben. Maar dat heb ik het natuurlijk over vooral leuke beelden waarbij je wat leuks doet met je kind (dagje efteling bijvoorbeeld), waarbij je eigenlijk alleen de leuke momenten filmt.

Ja, en dat er dan gezegd wordt over die kids: “zie je wel, ze vinden het nu al leuk.”

Nee, je kind is 2 en weet niet beter omdat ze opgroeit met het idee dat dit normaal is.

3 likes

Dat van het plassen was vast Jelle, want het lijkt me dat Gijs nog een luier omheeft. Dus dat heeft ze vast niet bewust niet gezegd…

3 likes

Oo ja dat is logisch. Maar soms zegt ze ook er wordt hier door een peuter bewust met het speelgoed op onze nieuwe parket geramd. Zou ze dan ook Jelle bedoelen? Omdat ze zegt peuter?

Hmmm mss ben ik gewoon niet zo oplettend :sunglasses: