Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Ik vind het wel een interessant gegeven dat je in ‘onze’ tijd dit soort troep niet had. Wat wij hadden waren boeken, films, tijdschriften en tv, en die werden over het algemeen allemaal gemaakt door volwassen mensen met ‘smaak’, niet door de eerste de beste tiener of twintiger met een vlogcameraatje en narcistische trekjes.

Er zaten natuurlijk alsnog dingen tussen die onze ouders als walgelijk zouden bestempelen (bepaalde rubrieken in de HitKrant bijvoorbeeld, gedweep in de Tina, het geweld in Dragonball Z of het gedrag van Shin Chan – om maar niet te spreken van de horrorfilms die we stiekem op feestjes keken), maar het bleef van een totaal andere orde dan wat je nu allemaal tegenkomt op internet.

Ik lees dit nu terug en ik klink echt als een verzuurde intellectueel van 60 haha, maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel.

32 likes

Haha o ja en Gossip Girl… Maar dat kwam dan ook weer uit Amerika.

Laten we het erop houden dat er van Nederlandse bodem niets ultiem oppervlakkigs kwam, hahaha.

3 likes

In je YouTube-historie kan je bekeken video’s verwijderen zodat je geen suggesties op basis daarvan meer krijgt.

2 likes

Ja denk je? Het is jammer dat het onmogelijk te onderzoeken is. De hele tijdsgeest is gewoon anders, denk ik. En het is natuurlijk een totaal ander medium, dat maakt het vergelijken ook wel lastig.

1 like

En sucky people

43 likes

Haha daar sluit ik me 100% bij aan.

Aan de andere kant is er nu ook meer ruimte voor dingen die vroeger misschien juist niet meekreeg. Duurzaamheid, body positivity, etc. Maar goed die dingen moet je wel actief opzoeken, denk ik.

Ik herinner me trouwens nog heel goed dat ik als 14(?)-jarige voor het eerst een filmpje van Mascha zag en haar met mijn vriendinnen uitlachte omdat ik het zo dom vond hoe serieus zij over voor ons totaal onbekende begrippen als een ‘oogschaduwpalet’ en ‘pigmentatie’ en ‘swatchen’ praatte. :stuck_out_tongue:

8 likes

Volgens mij kan dat alleen via de pc.

Ik vind dat je zelf die verantwoordelijkheid draagt als je besluit op het internet mee te doen. Jammer dat je iets doms gedaan hebt: dit krijg je ervan. Vind echt dat de influencer nul komma nul verantwoordelijkheid heeft in dit geheel.

1 like

Dit precies, toen ik voor het eerst een filmpje van haar zag snapte ik gewoon niet hoe je minuut na minuut, filmpje na filmpje kon volkletsen over make-up. Ik had vanaf een leeftijd van 14 jaar tot en met nu ongeveer 1 mascara, 1 oogpotlood en de laatste jaren heb ik bb-cream en concealer ook ontdekt, maar ik heb en had nooit de behoefte om daar een gesprek over te voeren. Die make-upterminologie zegt mij ook helemaal niks :woman_shrugging:

Ik heb trouwens ook nog nooit the Hills gezien. Het zal niemand verbazen dat ik op de middelbare school hoogst impopulair was en geen vriendinnen had…

2 likes

Ik vond dat echt zó’n waanzinnig tof einde van die serie en iets dat alle Kardashian-fans zouden moeten zien: it’s not all real.

6 likes

Ja iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen is (vrijwel) nooit oké, denk ik. En al helemaal niet bij zoiets futiels als een persoonlijke belediging.

10 likes

Ugh ik erger me ook zo aan dat Nina overal is. Ik heb een aantal filmpjes bekeken waar ze in zit en overal wordt verkondigd dat ze een eigen lingerielijn wil. Nou, bekend vriendje, mooi hoofd, aardige bos hout voor de deur. Ik geef het een jaar. Zonder moeite ervoor te hoeven doen

En haar eigen video’s nu zijn ook zo 13 in een dozijn. Terwijl ik Kalvijn voor zijn doelgroep echt wel leuke video’s vind maken. Haar presentatie-skills zijn echt blubber

17 likes

je merkt echt aan alles dat ze die videos niet bepaald maakt uit een passie voor het videos maken zelf.

4 likes

Ah shit, die AVG. Maar valt Social media correspondentie daaronder?

Misschien heb ik iets andere morele maatstaven :sweat_smile:

1 like

Haha ja dat blijkt. :biggrin: Maar denk dat we beiden niet alleen zijn in onze mening.

1 like

Hoe oud is ze dan? Ik vind Kalvijn er altijd uitzien als een 14 jarige en Nina als 28/29 ongeveer, maar is ze jonger?

3 likes

Hier staat 22 :scream:

2 likes

Huh Gossip Girl valt toch wel mee? Ik kijk dat nu ook nog gewoon hoor. :rofl: (Zegt misschien meer over mij, maar toch.)

6 likes

Huh ik denk dat als jij op iemands instagram in ‘prive modus’ reageert dat dat niet onder de AVG valt eigenlijk. Het is ook niet ‘jouw’ app. Het gaat gewoon om gebruikers onderling.
Maar misschien praat ik poep. @Shaaar?

1 like