Het andere Youtubers/bloggers topic #3

Ik denk dat je definitie van cultural appropriation niet klopt. Het is inderdaad toe-eigenen van elementen uit een andere cultuur zonder je daarin te verdiepen, dus zonder de achtergronden te kennen en geen erkenning voor de originele dragers. En/of er financieel aan verdienen door jou of anderen terwijl de oorspronkelijke dragers er niets voor krijgen of in de praktijk alleen negatief commentaar voor krijgen.

Aranka is letterlijk #ad aan het verdienen aan een cultureel element van een ander. En als het een sjaal is, ook een echte uit India, draag die dan als een sjaal en niet als Sari of Hijab.

Edit: ik ben nog het onderdeel van dominante cultuur vs ā€˜minderheid’ vergeten.

8 likes

Wat een onnodige opmerking

6 likes

Nou haar moeder was het er dus niet helemaal mee eens want ze vroeg zich af of het appropriate was voor kinderen. Dus blijkbaar Mak zelf?

1 like

Waarom? Zo kijkt ze toch helemaal niet van zichzelf. Dus het is niet dat ze er niks aan kan doen. Ze spert haar ogen vaak zo overdreven open voor de foto.

4 likes

Volgens mij heeft ze van nature best grote ogen en ik vind haar ogen op deze foto ook echt niet raar of ā€˜opengesperd’? Dus ik snap echt niet waarom je zo’n opmerking zou maken

5 likes

Ja moet zelf #biechten dat ik zelf ook in een Sari in India heb rondgelopen. Ik was daar toen langere tijd en ben uitgenodigd op een bruiloft. Werd ook aangekleed door die vrouwen. Ben niet zoals sommige toeristen deden in een sari naar de Taj Mahal gegaan… maar toch. Heb wel zoiets gedragen.

Hahaha ik wilde dit ook zeggen, die maniakale blik elke keer op foto’s

2 likes

Maar dat is wel anders. Volgens mij heeft Aranka nul banden met India en doet ze het gewoon ā€˜na’ en verdient ze er ook nog geld mee. Ik vind het een ander verhaal als je in het land zelf bent en zo aangekleed wordt door mensen van die cultuur.

3 likes

In de asmr-wereld zijn ze helemaal wild van Life With Mak, zij is echt in een half jaar tijd naar 1 miljoen abonnees gegaan.

Oja, hahaha ik weet niet of ze het nog steeds doet, maar ze verkocht dus ook custom videos voor haar volgers, als je een gepersonaliseerde asmr video wilde, dan kon je haar daarvoor betalen.

Ik heb nu ook dat politiefilmpje van dat meisje gekeken, het is zo raar? Ik ben ook echt benieuwd wie dit filmt. Ik vermoed één van haar ouders, maar hoe kunnen die dit goed vinden? Zo naïef

Voor de geĆÆnteresseerden
6 likes

Lays dan eigenlijk ook toch? (en Knorr en Maggi etc.)

2 likes

Lijkt? Ze zegt gewoon letterlijk sexuele dingen. Ik wil het eigenlijk reporten maar durf niet op de originele video te klikken.

3 likes

Ok ik heb het ook gedaan.

2 likes

Ik heb het ook gereport. Echt een bizar filmpje, zouden haar ouders dit filmen? :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Ze staat in een politiepakje met handboeien te zwaaien en maakt dan geluidjes. Je ziet haar moeder nog ff in beeld en een vriend. Maar kijk het gewoon af, het is het waard

Heb dat filmpje ook report. Niet te doen man.

Annemerel had toch net zo’n verhaal op haar blog gezet dat ze insta-moe is? Vandaag alweer een spon op haar Instagram van Lays :sob::woman_shrugging:

11 likes

Ik vind het wel een beetje jammer hoe hij al die kinderen afzeikt, hij noemt dat ASMR-meisje ook meerdere keren ā€˜bitch’. Bekritiseer dan de mensen die ernaar kijken en het normaal noemen, niet het meisje zelf. Hoe oud is ze eigenlijk? Maximaal 14, denk ik?

21 likes

Pffff inderdaad zeg… :sweat_smile:

1 like

Ze moet die vakanties toch ergens van betalen :roll_eyes: vraag me wel af hoeveel geld ze krijgt voor spon in de stories