Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Ja mensen zijn zo benieuwd naar haar vulpen.
Sorry maar waarom zou je zo veel geld uitgeven aan een pen?
Ik zou nog geen 20 euro uitgeven aan één pen :joy:

21 likes

Hij zal vast lekker schrijven (haat aan vulpennen overigens), maar vind het bij haar zo’n interessantdoenerij :joy:

17 likes

Waar blijft dat insta account waar al deze influencer webshops worden exposed? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Even uit interesse, want volg Cynthia niet meer, maar is er bewijs waarop we zouden kunnen baseren dat Cynthia een ster in plannen is? Of maw wat maakt dat ze zichzelf als plangodin ziet en anderen wil verlichten met haar kennis? Zo’n druk leven had ze vroeger toch niet?

3 likes

Via Ali kan je nu foto’s scannen en dan zie je gelijk hoeveel het op Ali kost :grinning:

4 likes

Nee maar dat is bij al die coaches. Het gaat er niet zozeer om of je goed bent in wat je doet, maar of je het goed kan verkopen. Ergens ook wel bewonderenswaardig omdat zoveel mensen zichzelf onderschatten (denk aan impostersyndroom). Zou mooi zijn als meer mensen zo in zichzelf zouden geloven haha.

Maar in dit geval tricky dat ze er geld voor vragen en andere mensen er wellicht niks mee opschieten. Al denk ik dat de mensen die zo’n cursus boeken het altijd wel waardevol vinden? Blijkbaar komt het niet in hen op dat ze zich dit zelf ook wel kunnen aanleren (er staat genoeg info op het internet). Al geeft het ze meer zelfvertrouwen om het in het vervolg zelf te kunnen.

En de mensen die wel doorhebben dat het geen rocket science is boeken zo’n cursus niet.

7 likes

Je zou bijna denken dat ze zwaargewond in het ziekenhuis ligt als je dat soort reacties leest.

1 like

Maar dat is het ook precies. Op mijn werk zijn we nu een training aan het ontwikkelen grotendeels gebaseerd op een boek. Iedereen kan dat boek voor een paar tientjes kopen maar 100% dat we die training gaan verkopen omdat mensen niet alleen kennis kopen, maar ook geactiveerd willen worden. Blijkbaar lukt het mensen niet alleen en dus geef je geld uit om je te laten begeleiden.

En tegelijkertijd kan ik mezelf nog maar moeilijk aanprijzen terwijl allerlei kwakzalvers alles wat krom is recht lullen en daar geld voor vragen.

2 likes

Ja ik zeg ook niet per se dat het slecht is. Sommige mensen hebben idd motivatie en ondersteuning nodig. Iemand die het voordoet of hen het vertrouwen geeft dat ze het zelf wel kunnen.

In feite doet een psycholoog dat ook. Denk dat het ‘m hier vooral wringt omdat het vaak zulke basic info/tips zijn waarvoor je geen diploma hoeft te halen, en dat ze er toch grof geld voor vragen. Maar ze dwingen mensen niet om dat te betalen hè.

Ik zou het zelf niet durven haha, zoiets opblazen en dan als iets geweldigs verkopen. Maar dan kom ik terug op wat ik eerder zei: ergens heb ik daar wel bewondering voor, dat zij dat zelfvertrouwen dus wel hebben.

2 likes

Ik dacht dat dit een story van interiorjunkie was en ik vond het echt niets voor haar.

Je hebt een Facebook pagina; Ali versus de rest. Die doet dit eigenlijk al

2 likes

Ze bedoelt toch gewoon dat ze ondersteuning en motivatie geven. Niet dat ze dezelfde onzin uitkramen. Ze zegt zelfs wat jij zegt, dat die coaches geen diploma nodig hebben daarvoor en een psycholoog daarvoor opgeleid is.

1 like

Ik vind het structuurjunckie verschijnsel daarom zó fascinerend. Cynthia heeft een leven dat een aanzienlijk deel van haar volgers nooit zal krijgen. Ze heeft ongelofelijk veel vrije tijd, werkt thuis (geen reistijd) en alles wat ze doet, elke hobby die ze heeft, is uitbuitbaar vanwege haar platform (Lezen, wijn drinken, Interieur, wandelen, make-up, fietsen, plannen). Ondanks de hoeveelheid vrije tijd is ze haar leven tot op de minuut gaan plannen, waarbij echt de meest minuscule bullshit op een begeven moment werd ingepland én ondanks de strakke planningen heeft ze meermaals werkgerelateerde klachten gehad en geeft ze regelmatig aan stress te hebben en rustiger aan te moeten doen. Daarnaast laat ze zich op elk vlak coachen door dure coaches. (disclaimer: dit alles maakt je geen minder mens, maar in mijn ogen ben je dan wellicht niet het grote planorakel).

Maar mensen kopen alles wat influencers uitpoepen en ze heeft een gat in de markt gevonden, dus is iemand die al jaren niet meer echt in een ritme werkt waarbij je van anderen afhankelijk bent, ineens de queen of plannen, die cursussen uitzet en anderen uitleg geeft. Het is zo bijzonder. Ik bewonder haar wat dat betreft ook wel een beetje want ze is zakelijk echt erg slim.

53 likes

En natuurlijk die stress en klachten wijten aan externe factoren. Daar vervolgens zogenaamd aan werken en je bent weer de held van de dag aka het grote voorbeeld van zelfzorgzaamheid waar volgers tegenop kijken.

4 likes

Nu ik zo de samenvatting lees die je zo opstelt van cynthiadestructuurjunk, dan klinkt het heel neurotisch en niet functioneel eigenlijk; als je zo alles in je leven plant en het dan zulke onzinnige zaken zijn en alsnog teveel werkdruk ervaart. Net als annemerol die dan douchen en de dagelijkse dingen op haar planning zet.
Maar goed zoals je zegt, ze verdienen er wel lekker aan. Ik betwijfel trouwens wel of Cynth zakelijk nou zo slim is, of dat ze zichzelf gewoon overschat en daar geld aan verdient. Ik lees hier namelijk vaker bij allerlei influencers dat doordat ze veel geld verdienen ze een goed zakelijk instinct zouden hebben en dan betwijfel ik dat toch. maar dat kan ook jaloezie zijn.

2 likes

Neurotisch en niet functioneel vind ik vrij zware termen, daar kunnen wij niets over zeggen en dat beeld wil ik dus ook niet scheppen. Qua werkstress, ik weet niet of dat momenteel ook zo is, want ik ben een tijd terug gestopt met volgen, maar ik kan me goed herinneren dat dat bij haar stress een terugkerend patroon was en die planner volstond met dingen waarvan ik dacht: maar dat is toch “klein”. Kan me voorstellen dat het helpt, maar ik zou die manier van inplannen zelf denk ik niet aanraden aan iemand met mijn baan.

Structuurjunkie vind ik zakelijk gezien echt een sterk merk. Er waren geen mooie planners in Nederland, men gaf massaal geld uit om voor 45 euro een passionplanner over te laten komen, en daar was structuurjunkie. Leuk geprijsd en fijn design. Precies op het juiste moment. Of ze zichzelf overschat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik vind dat haar cursusonderwerpen wel zo danig duidelijk zijn dat ze mij haalbaar lijken. Ze pretendeert bijvoorbeeld geen life/health coach te zijn. Simpelweg: hoe plan je, hoe stel je doelen op, hoe kom je dat na, kan denk ik iedereen met een beetje research doen. Zij doet de research, giet het in een leuke vorm en hangt er een prijskaartje aan. Daardoor vind ik het zakelijk slim: er is namelijk duidelijk behoefte aan (gezien de hoeveelheid cursisten op die Instagram en het al verkopen van 20.000 planners)

4 likes

Ik kan oprecht niet inschatten of dit een grap is of ook iets wat echt bestaat.

9 likes

Dit. En aangezien ze blijkbaar in de leer is bij Suzanne, vind ik dat ze de prijzen heel netjes houdt. Bovendien is Cynthia echt heel betrokken bij het product (dat kunnen we van Monica bijvoorbeeld niet zeggen begrijp ik van jullie).

Overigens, hoewel het voor Cynthia misschien makkelijk praten lijkt, zonder kinderen, zonder normale baan, is dat juist ook iets wat lastig is. Als je zoveel vrijheid hebt, is het echt lastig om overzicht te houden, juist omdat je zo makkelijk kan schuiven en uitstellen. Daar is echt wel wat zelfdiscipline voor nodig.

2 likes

Dilan heeft zogenaamd de box van monica gekocht :+1:t3: Echt geloof je het zelf mevrouw

10 likes

Ik heb echt al maanden niet naar Teske gekeken, maar deze video was wel satisfying. Ze gooit echt lekker veel weg en telt ten opzichte van anderen die deze challenge doen niet elk prulletje als één ding.

12 likes