Helemaal eens hoor! Mijn hondje blaft gelukkig nooit naar honden op straat. En dus ook 0 reactie naar de hond die op ons af stormde, daarom schrok ik ook zo. Maar ik ben het er wel helemaal mee eens met wat je zegt, dat veel eigenaren van kleine honden heel nalatig zijn. Ik ben zelf vanuit huis uit altijd opgegroeid met grote honden, dus ik ben niet per definitie bang voor ze. Wel eerder voor bepaalde rassen, ondanks dat ik dat zelf heel stom vind van mezelf, maar ik loop dan liever een blokje om dan dat er mogelijk iets kan gebeuren. Ik wil mezelf absoluut niet bestempelen als een baas qua opvoeding maar wanneer ik met mijn hondje buiten loop luistert ze heel goed.
Edit: overigens betrap ik mezelf wel op de gedachte wanneer iemand met een mega boog om mij en mijn hondje gaat (die dan gewoon netjes aan mijn voet loopt als er voorbijgangers zijn) dat ik in mijn hoofd dan denk “jeetje, van alle honden ben je bang voor haar?” maar nu ik er over na denk komt dat ook ergens vandaan. Wat @Pantalones hieronder al zegt, kleine honden kunnen echt heel vies doen.