Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

Nu zijn de comments op youtube weer onderaan… gaan ze dit om de vijf dagen veranderen. Wel fijner trouwens, daar ergens in het midden was vervelend.

1 like

Wel een gezellig huisje, denk ik.

1 like

Deze Insta is echt de beste ooit :joy: ze hebben ook echt vet veel volgers in een hele korte tijd.

1 like

Wow maar ik herken het ook bijna niet meer terug. Hoeveel mooier iets te maken is dan door camera en dik bewerkt enzo. Toch ook wel weer het misleidende van instagram/tv/media etc.
Als ik iets probeer vast te leggen op beeld is altijd altijd kut. Ik heb het dan ook heel mooi in mijn hoofd zitten maar het is altijd zo’n faal of komt helemaal niet over (bijvoorbeeld een zonsondergang ofzo) :laughing:

Ik vind het eigenlijk best kut. Hoe zie je het verschil tussen een influencer en een vakantieganger die een leuke foto wil?

De duur van de fotoshoots zegt in ieder geval weinig want ik weet nog goed dat op vakantie in Spanje de fonteinen in Salou héél lang bezet werden gehouden voor het perfecte plaatje.

En daarnaast: outtakes zijn altijd stom. Zoals die aquariumvideo toont: als performers (acteurs, zangers, dansers…) bang moeten zijn er stom uit te zien zouden heel wat kunstvormen wegvallen.

18 likes

Weet niet of die hier al eerder besproken is maar ik ben de video van Aimee aan het kijken over het kopen van een huis. Ik vind het wel mooi hoe open en eerlijk ze vertellen en je meenemen in hun huizenjacht. Ook eerlijk over hoe lastig het is en wat tips waar je rekening mee moet houden.

5 likes

Haha sorry still lame. Die tekst erbij? Imaginr a puddle waking up… the salmon of doubt🤨

Ok maar om die persoon publiekelijk te kakken te zetten voor miljoenen volgers die als enige intentie hebben de persoon in de post uit te lachen of zich eraan te ergeren…

7 likes

@Willem @Solsikke ik ga me weer eens aan een vlog wagen!

Maar hier wordt toch voornamelijk het eindproduct besproken? Dus vlogs en foto’s die influencers zelf online besluiten te plaatsen. Ik vind dat account ook best stom, laat die influencers zelf filmpjes achter de schermen plaatsen als ze dat willen, dat zou tof zijn! Maar dit, meh.

1 like

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. We hebben afgelopen week een huis gekocht en hebben echt lang gezocht. Opeens een meevaller en we hadden een huis. Het komt op mij heel naïef over. We hadden soms 3 bezichtigingen op 1 dag en dan werd het nog niks. Wel leuk om iemand te volgen die hetzelfde proces volgt als wij.

4 likes

4 likes

Wat fijn dat jullie een huis hebben! Heb je verhalen meegekeken in het huizentopic! :blush:

Aan het begin vind ik haar ook vrij naïef maar gedurende de video komt ze tot inzicht dat het niet is ‘oh leuk huis we bieden en we hebben het’. Vind het ook wel interessant om te zien hoe het proces tot nu toe voor hun is. Al vind ik het wel knap hoe ‘relaxed’ ze er in staan, qua wordt het dit huis niet, dan komt er wel weer een ander huis.
Het is echt hun proces waarin ze je zo veel mogelijk mee proberen te nemen hoe zij het (tot nu toe) aanpakken.
En niet zo’n standaard video ‘hoi we hebben gekeken naar een huis en hebben het!’

1 like

Wordt in mommybloggerstopic besproken @Appelstroop

Dat is ook zo! En niet een clickbait. Zoals bij X.elly. Hoop voor ze dat ze iets vinden. Weet namelijk hoe leuk dat is :balloon:

1 like

Het is imo helemaal niet vergelijkbaar. Een influencer upload een product, waar hij of zij zelf de eindcall op geeft. Die is zelf de baas over hoe hij/zij in dat product naar voren komt. Daarnaast krijgt de influencer een zeer riant salaris dat mede tot stand komt door het enorme publiek wat er naar kijkt. Dat is echt iets anders dan een normale persoon die niets vermoedend gefilmd wordt, met als enige doel om diegene te kakken te zetten. Vervolgens zonder notice wereldwijd bekeken kan worden en nul controle heeft over wat er met die beelden gebeurd én er niets aan overhoud.

3 likes

Vind het belachelijk maken van influencers net zo goed niet oké. Al is er een wereld van verschil tussen belachelijk maken en kritisch zijn.

Jemig die huisvideo van Aimee 480.000 euro kunnen lenen? (is niet zeldzaam veel, maar je moet er wel aardig voor verdienen). Een huur van 1100 euro en een auto van 600 euro per maand? Ik dacht altijd dat zij helemaal niet zo groot was?

3 likes

Oh, dat wist ik niet.

Daarnaast: een leasecontract van 600 euro afsluiten en dan niet denken: joh wat gebeurd er als onze situatie veranderd? (Edit: en dan niet wachten tot de afloop van je contract of de boel afkopen?)

Edit2: vind het ook best bizar hoe men tegenwoordig over een koophuis denkt (terwijl de markt idioot is). Ze willen dus per se nu een woning kopen, terwijl ze door hun lease auto 160.000 minder kunnen lenen. Willen minimaal 60m2, er hoeven nog geen extra slaapkamers in, want misschien wonen ze hier maar 2 jaar. Alles roept: we willen gewoon nu kopen, terwijl de situatie eigenlijk zegt: als je nog heel even geduld hebt, zit je veel fijner. Dan denk ik: een kleiner dan gewenste woning kopen met het idee er maar enkele jaren te wonen kan toch simpelweg niet uit? (Tenzij je winst op de huidige markt meepakt, maar je weet niet hoe dat ontwikkeld). Als de markt klapt zit je dus mogelijk langer dan gewenst in een woning die vanaf dag een al niet echt aan je wensen voldeed, omdat je zo graag wilde kopen.

8 likes

Een van mijn grootste YouTube-irritaties: proosten met eten. Whyyyyy

4 likes