Het andere Youtubers / Bloggerstopic #10

in eerste instantie denk ik echt: omg wat absurd dat ze geld gaat funden voor zoiets op die manier (buiten die wandelingen en ‘je instagram bekijken’ producten om) daar gaat toch niemand aan bijdragen joh .
maar dan zie ik dat ze binnen zoveel uur al 3000 euro heeft binnengehaald en bedenk ik me… dat ik misschien gewoon aan het misgunnen ben/was want ja, het werkt??? mensen doneren geld en mensen kopen producten… en dat misgunnen in eerste instantie vind ik dan ook weer zo lelijk van mezelf in deze situatie

overigens is jennie een van mijn lievelingsbloggers dus ook een beetje stom haha
ik ben gewoon in shock over het algemeen dat dit op deze manier werkt en iemand zo snel dat bedrag binnen haalt

8 likes

Oh heeeeell no hahahaha

Ik vind (bijna) geen werk wel wat overdreven. Ik vind het ook bijzonder en heftig allemaal hoe het kan, dat het voor haar mogelijk is om dus überhaupt te denken dat je 10.000 kan verdienen door een actie op te zetten. Maar daar tegen over is ze wel super ondernemend, en heeft ze gisteren avond die website in elkaar gezet en al die plannen gemaakt om te verkopen. Het lijkt misschien allemaal natte vinger werk maar ik neem aan dat ze wel goed heeft nagedacht over elk ding dat ze aanbiedt. En daarnaast moet ze alles wat ze nu verkoopt ook nog uitvoeren. Dus ik neem aan dat ze al met al best wel veel tijd kwijt is hieraan. En ja, dan verdient ze alsnog heel veel meer geld gemiddeld per uur ermee waarschijnlijk dan sommigen van ons. Maar anderzijds doet ze het wel. Ze is wel echt een ondernemer die alles zelf aanpakt en dóet.

7 likes

Precies wat ik dacht toen ik het zag. :joy:

1 like

Ja ik gun het haar ook wel echt hoor! Ze komt over als een leuke meid en ze heeft echt goeie tips qua boshuisjes/plekjes waar je heen kan en vind haar een goeie blogger maar ik kan zelf gewoon echt niet 95 euro uitgeven, laat staan 30 euro voor iets (bc weinig geld) omdat zij een huisje wilt. Ik kan natuurlijk ook wel 2 euro doneren, maar dat komt weer zo suf over

Het maakt mij weinig uit hoe Jennie aan haar geld komt. Maar ik vind het wel opvallend dat ze zo de hemel ingelezen in geprezen wordt door sommige mensen. En het argument ‘mensen kiezen er toch zelf voor om haar geld te geven’.
Als ik dat dan vergelijk met bv de reacties op de kastjes verkoop van Serena of Cynthia met haar cursussen en weekje samen werken met wandeling met haar. Dan is Jennie opeens zo stoer en veel lef, terwijl andere bloggers op zulke acties toch hele andere reacties krijgen.

22 likes

Zo jammer hoe Anna het insteekt. Alice heeft echt een gedachte achter haar exposevideo van Kaj en dat het het juiste momentum was. En ook met Kelvin. Ze heeft wel echt een boodschap. Ik snap het concept van die video wel, maar Anna doet irritant met naïeve houding ‘mensen denken … dat je nog maagd bent?’.

6 likes

ik ga zeker niks bijdragen hoor en als jij het haar wel gunt maar niks bijdraagt is het ook goed toch? het is absoluut niet verplicht en hoop dat mensen (vooral de jongeren) dat ook niet zo voelen

1 like

Ik snap je punt, maar dat zou liefdadigheid zijn (Sanne) t.o.v. iemand die tegen betaling een ‘dienst’ (tjah, hoe moet je het noemen) aanbiedt (Jennie), toch? Liefdadigheid geeft altijd een beter gevoel.

Zou jij doneren mocht Sanne een gofundme starten zodat ze haar eigen risico kan betalen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maar er zijn ook mensen die geld aan Jennie doneren zonder dat ze er wat voor terug krijgen.

3 likes

Ik vind het trouwens wel grappig dat mensen dus geld willen doneren als ‘bedankje’ voor haar content.

Ik denk dan: het feit dat ik haar volg zorgt ervoor dat ze influencer kan zijn en dus veel geld daarmee kan verdienen. Dus op die manier zijn wij toch indirect al influences aan het helpen/bedanken. Door de volgers kunnen ze hun werk doen en veel geld verdienen.

13 likes

Nee, maar zou ook niet aan Jennie doneren. Ik volg ze beiden ook niet. Doneren aan een goede vriendin of iemand met een zeldzame ziekte die bijv. alleen in de VS geholpen kan worden zou ik wel doen

4 likes

Je kunt er van mening over verschillen of het niet beideeen vorm van liefdadigheid is, vind ik.

2 likes

Maar maar het moment dat zij al die shoutouts gaat doen, gaat iedereen toch gewoon doorklikken? Dat is wat ik doe als ik dat eenmaal doorheb. Of zou ze de shoutouts verdelen?

5 likes

en @Freya De sympathie factor zal hier ook wel meespelen vermoed ik.

NOOIT!

Love dit. Vind haar sowieso tof en kan me voorstellen hoe erg het balen is dat zoveel van haar belangrijke content demonitized wordt :frowning:

Heb jij gedoneerd/ga jij doneren zodat Jennie haar droom kan realiseren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mocht je het doen/als je het doet, hoe steun je dan?

• Donatie zonder er iets voor terug te krijgen
  • Aankoop in haar webshop

0 stemmers

Ja dit! Ik zou me echt bezwaard voelen als mensen me zouden betalen voor dit soort dingen

2 likes

Nee ik ook niet! Ik zou me ook een beetje een sociale prostituee voelen. Maar dan heb je niet echt iets speciaals te bieden. Ik zou het ook echt superongemakkelijk vinden als mensen me zo graag zouden willen ontmoeten dat ze ervoor betalen. Ergens ook creepy

6 likes