“Grappig” om dit topic te lezen en eerst te lezen over het zieke baby’tje van de ene blogger en daarna over “geluk maak je zelf” van een andere blogger. Zou die laatste zich nou geen seconde generen als ze over het verdrietige nieuws van haar “collega” hoort? Ik zou me kapot schamen.
In een niet nader te noemen podcast (
) ging het er over waarom grote succesvolle ondernemers vaak (vaker?) in complottheorieën geloven. De uitleg vond ik wel raak: ondernemers zijn gewend te denken in belangen. Als de ene ergens door lijdt, komt dat omdat een ander ergens wint. Oftewel: alles is reguleerbaar en pech en geluk en toeval bestaan niet.
Ik vind dat hele “law of attraction” daar ook wel in passen. En ik word er helemaal naar van.

