Okay, ik snap je zienswijze maar ik denk toch dat het anders zit. Om het even op geluk en een positieve mindset te houden:
Een goede vriend van mij komt uit een supergoed nest zoals het hier genoemd wordt. Zijn positieve mindset is echt ver te zoeken en gelukkig is hij zeker niet. Geluk en een positieve mindset krijg je en heb je niet per definitie door je afkomst. Dat is toch iets complexer, anders was iedereen wel gelukkig met een positieve mindset.
En iemand aanmoedigen is altijd makkelijker dan zelf door de shit heen gaan. Nu ben jij misschien gelukkig met een positieve mindset, maar gebeurd er morgen iets waardoor dat allemaal naar de maan gaat. Dan zou jij het ook echt niet leuk vinden als iemand zegt: Wat zeik je nou, je komt toch uit een goed nest? Je zou maar depressief zijn ofzo en dan dat horen. Oy veyâŠ
En over de Law Of Attraction, dat is in mijn ogen gewoon de self fulfilling prophecy zoals beschreven in de psychologie. Ofwel je gaat je gedragen naar je eigen gedachten en dat heeft zichtbaar effect op je leven en handelswijze. En in dat geval heb je het dan ook helemaal zelf gedaan. Of wat er naar je toekomt nu slecht of goed is, je hebt nu eenmaal zelf veel in de hand.
Positieve gedachtes geven je ook meer motivatie om daadwerkelijk iets te doen en dus meer kans op succes. Niemand is ooit rijk geworden van op de bank zitten en mopperen, dus in die zin snap ik de theorie en ben ik het ermee eens. Maar enkel wat plaatjes plakken op een bord en dan wachten tot je miljonair bent, nee daar kan ik mij niet in vinden. Dus als dat de cursus zou zijn, dan zou ik er vriendelijk voor bedanken.
Ik vind dit onderwerp te interessant, haha! Vergeef mij mijn hardop denken.