Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ze had binnen 23 uur 10k bij elkaar met die actie. No spang denkt ze, die keuken komt er vast wel.

6 likes

Ja oke maar dat noem ik niet sparen haha.

5 likes

Ik denk ook niet dat zij bij sparen hetzelfde denkt als wij, als je binnen een dag zo veel geld bij elkaar krijgt lijkt het ineens heel makkelijk natuurlijk.

Overigens snap ik de droom hoor, ik zou ook graag zo wonen. Maar niet in haar situatie en ik zou nooit zo’n financieel risico nemen. Het wordt ongetwijfeld een leuk huisje zodra er genoeg geld in gestoken is.

1 like

Wat is het verhaal hierbij?

Maar zou ze echt denken dat mensen nog een keer zoveel geld gaan doneren voor haar? Al haar vaste volgers hebben vast de vorige keer al gedoneerd, toch?

Waarmee kan ze trouwens veel sparen? Werkt zij nog of is ze fulltime influencer?

1 like

Ze heeft andere huisjes bezichtigd en had zelf op een site een hypotheekberekening gemaakt die natuurlijk niet bleek te kloppen, dus die huisjes kon ze allemaal zelf niet betalen.
Huisjes met permanente bewoning zijn natuurlijk duurder. En voor een houten huisje op een park kun je nagenoeg geen hypotheek krijgen, het is geen waardevol onderpand. Daar liep ze vast.

Uiteindelijk had een familielid een vage belofte gedaan over een lening, maar trok dat aanbod in toen corona uitbrak, waardoor ze dus niet genoeg meer had. Uiteindelijk heeft ze toch wat geld van dat familielid geleend en de rest aangevuld met die 10k van haar volgers. En tijdens de eerste bezichtiging een bod gedaan op dit lekke mandje.

In mijn ogen had ze beter kunnen wachten. Tot er een huisje langs zou komen dat gewoon helemaal ok was en waar niet aan verbouwd hoeft te worden. Of neem een normale baan en koop een normaal huis met een normale hypotheek.

30 likes

Deze stond te koop voor ronde de €65K.

Wat bezield haar, het kan best een schattig huisje worden, maar ze heeft niet eens geld om het ook maar iets op te knappen.

12 likes

Wat een lullige samenvatting

13 likes

Wat een gorigheid voor 65k. Mijn hemel. Die man die hem verkocht heeft, zit echt keihard in zijn vuistje te lachen nu. En terecht.

16 likes

Misschien heel dom hoor maar wat houdt niet permanente bewoning eigenlijk precies in? Ja dat je er niet kan inschrijven lijkt mij? Maar mag je er dan maar bepaalde maanden wonen of niet te lang of controleren ze dat eigenlijk niet? Of verschilt dat per park?

Hoeveel heb je gedoneerd?

34 likes

Ik zit nu die podcast te luisteren maar ze zegt ook dit; ik vond het zo oneerlijk dat zoiets in mijn ogen eigenlijk simpels niet lukte…

3 likes

Ja daarom vraag ik me dus af wat voor werk ze nu doet en hoe ze denkt duizenden euro’s bij elkaar te hebben voor september.

Zegt ze serieus in haar eigen podcast dat ze er wel zoveel mogelijk in gaat wonen, maar voor de vorm ook een kamer bij haar vader heeft ingericht waar ze staat ingeschreven? Want dat is wel echt heel dom. Kan je net zo goed direct een brief naar de gemeente sturen dat je fraudeert.

58 likes

Hahah, ik snap die hele klusvibe ook niet zo. Klussen om iets op te knappen lijkt me helemaal prima, maar die klasbehoeften ga je toch niet botvieren op dit hoop verdriet?
Nog daargelaten dat ze er geen geld of ervaring mee heeft.

2 likes

De regels in Zeeland zijn dat je er niet ingeschreven kan worden, volgens mij moet je dat kunnen aantonen. Je mag volgens mij dan 364 dagen per jaar gewoon in je vakantiehuisje overnachten, maar het gaat dus vooral om wat er op papier staat. Geen idee of dit landelijk is, maar er woonden best wat mensen in vakantiehuisjes waar ik ben opgegroeid. Sommige parken kunnen besluiten dat ze in bepaalde maanden dicht zijn/je geen toegang of service hebt, maar er zijn dus ook vakantieparken die in de zomer gewoon losse vakantieweekjes verhuren en in de wintermaanden voor de gehele winter.

Op de camping van mijn ouders zijn mensen bijvoorbeeld het hele jaar welkom in hun vakantiehuisje maar hebben in de wintermaanden geen garantie op dat mijn ouders aanwezig zijn in geval van storingen. Ook staat in het contract dat het niet als woonruimte geldt. Maar gebeurt dus wel dat mensen er in de zomermaanden bijvoorbeeld een lange vakantie hebben van 4 maanden (gepensioneerden haha).

2 likes

Helemaal verbaasd over het boshuisje van Jenny. Ze moet zelf weten wat voor bouwval ze koopt. Maar er werd mij iets te vaak in de video gezegd; daar heb ik nu geen geld voor of moet ik voor sparen. Ik dacht gelijk die gaat weer een geld bedel project beginnen voor de keuken en het dak.

Ik zou dit huis ook echt helemaal leeg halen en met een hogedruk spuit met chloor schoonmaken. Alles zag er zo smoetzig uit haha maar dat kan ook mijn ding zijn :sweat_smile:

4 likes

Die podcast maakt mijn kijk op dit verhaal er niet beter op.

4 likes

Dit vond ik ook gek ja, maar goed ik ben geen influencer en spaar misschien € 300 per maand haha dus in september heb ik bij wijze van spreken net de dakpannen betaald.

Ik denk overigens niet dat ze opnieuw gaat crowdfunden (niet dat ze dat ergens heeft gezegd ofzo) maar misschien ben ik daarin te optimistisch/naïef.

7 likes

Een wandeling met haar en haar hond en nog twintig donateurs in het Kralingse bos :ok_hand:

3 likes