Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ik vind het wel een heel schattig huisje en zie het echt wel voor me als het eenmaal ‘af’ is. Maar er moet nog wel heel wat gebeuren voordat het wordt zoals zij het voor ogen heeft zeg. Als ze al geld moest lenen om het überhaupt te kopen, is de aanschaf van een nieuwe keuken en een nieuw dak niet niets. Lijkt me wel spannend dat je niet gaat weten hoeveel lekkage er precies is, dat kan echt oplopen en is wel essentieel om ergens echt normaal te kunnen wonen. Ook wel spannend dat je dan in september de koude en donkere wintermaanden in gaat, lijkt me lekkerder om te beginnen in het voorjaar, maar goed, dat is niet anders natuurlijk.

Aso trouwens dat alles er nog in staat, dat is ook weer veel extra werk en kosten toch (ik neem aan dat je daar niet gewoon je grofvuil gratis openstaat kan zetten zoals hier in Amsterdam? Haha)

4 likes

Maar het is toch romantisch om met pannetjes de druppels uit je dak op te vangen? Als ik tenminste romcoms mag geloven.

8 likes

Gadver de gadver. Ik zou hier op één voorwaarde willen wonen en dat is dat álles gestript wordt en opnieuw gedaan. Begrijp haar enthousiasme echt totaal niet maar, eh, good for her!

4 likes

Dat hadden ze afgesproken, anders had de eigenaar haar lagere bod niet geaccepteerd. Denk dat ie toen dacht nou dan ga ik het ook niet meer schoonmaken haha.

5 likes

Nou dit ook inderdaad. Ik vind het echt tof om te zien dat zo’n jonge chick gewoon haar ding doet en haar doel achterna gaat. En ja misschien gaat ze op d’r bek, gaan we allemaal wel eens. Ik vind het stoer dat ze het aandurft in haar eentje.

43 likes

Ah ok, wel veel extra werk! Maar als het veel scheelde in prijs snap ik het wel.

Hoeveel heeft ze nou ongeveer betaald voor zo’n huisje, weet iemand dat? Lijkt mij mega leuk om ooit zoiets te hebben als echt vakantiehuisje :slight_smile:

1 like

Ik heb dat gister ook gedaan. Protip: zet de afspeeltijd op 0,90 of 0,95, dan krijg je de oefeningen beter mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een indicatie, rond een ton stond het op de camping te koop. Was wel een tweepersoons huisje dus niet die 2 extra slaapkamers die Jennie wel heeft, maar wel nieuwer. En dus vakantiehuisje waar je niet in mag wonen.

Het bouwpakket was dacht ik rond de 20.000-30.000 euro maar dan heb je nog een week mannetjes rondlopen die een huisje voor je bouwen en mag je nog een maandje uittrekken voor het afwerken/schilderen/keuken plaatsen etc. Als ik de keus had zou ik voor een bouwpakket gaan ipv kopen en direct veel onderhoud moeten plegen.

3 likes

Want die maken altijd extra veel zooi ofzo?

Edit: snap wat je bedoelt, maar het staat er een tikkeltje racistisch of zo, kan er de vinger niet helemaal op leggen.

7 likes

Stiekem hoop ik hierop #preparingthepopcorn

Ik snap alleen niet waarom je je sokken in dat gat zou bewaren. Schoenen snap ik wel maar losse sokken…

2 likes

Nou ik heb alleen gekeken hoor, ik zou die workout echt niet willen doen, zelfs niet zonder geluid.

1 like

Ik vind het een schattig huisje en een enig project, maar het ze gaat wel een risico aan. Om je dromen na te jagen moet je soms risico’s nemen. Als angsthaas zou ik dit zelf niet gedurfd hebben maar dat heeft meer met geld te maken dan met de vochtplekken of die sokken. In principe is dat eenvoudig op te lossen maar het zou wel slim zijn om dat nu provisorisch op te lossen met een zeil ofzo. Een goede schoonmaakbeurt is altijd nodig nadat je een huis koopt. De locatie is mijn inziens belangrijker en die ziet er goed uit.

8 likes

Ik vind het ook zo’n schattig huisje. Met die vogels erbij.

Ja geen boshuis midden in het bos maar waar heb je dat in Nederland voor een schappelijke prijs.

7 likes

Ja volgens mij weten meerdere forummers waar het huisje ongeveer is/op welk vakantiepark het staat en of je er permanent mag wonen is niet helemaal bekend, de een zegt van wel en de ander zegt van niet. Maarja is toch niet belangrijk waar het is, neem aan dat Jennie met die 10K de parkbeheerder gewoon heeft omgekocht zodat ze er permanent mag wonen. :woman_shrugging:t4:

3 likes

Was maar een tip, je hóeft er niets mee te doen! :wink: Maar welke was het dan? Die met een rugzak op of die op een stoel of zo?

Volgens mij in een park!

Ik heb me opgeofferd en de podcast over Jennie’s hutje geluisterd! Ze mag er niet permanent wonen, dus ze woont nu officieel bij haar vader waar ze dan ook helemaal een kamer heeft etc. Maar ze is van plan zo veel mogelijk in het huisje te zijn. Ze heeft goeie hoop dat het binnenkort een permanente woonbestemming krijgt want dat heeft de notaris gezegd (?).

Laten we voorop stellen dat ik al genoeg kritiek heb geuit over dit hele verhaal maar ik vind het nog steeds echt een dikke streek naar alle mensen die gedoneerd hebben. Ze dachten dat het om een dreamy boshut ging zoals die AirBnBs die ze vaak laat zien, maar het bleek een lekke bungalow in een park vol Polen (geen haat) met een driftige bladblaasbuurman.

Jennie dacht blijkbaar “ik beg, borrow and steal tot ik dat geld bij elkaar heb, laat 3 mooie huisjes aan me voorbij gaan en koop uiteindelijk een bouwval want ik MOET NU METEEN PER DIRECT een boshuisje”. Dat is haar goed recht, mensen nemen wel vaker twijfelachtige besluiten, prima.
Maar nu heeft ze een boodschappenlijstje van duizenden euro’s:

• Nieuw dak
  • Nieuw plafond want lek dak
  • Nieuwe keuken met eiland-uitbreiding
  • Nieuwe badkamer
  • Extra meubels want gastenkamer etc
  • Overig onderhoud nog niet eens berekend

En ze hoopt dat ze in september genoeg heeft gespaard! Benoemt ze meerdere keren, net zo lang tot er weer een crowdfunding op touw wordt gezet denk ik.

73 likes

Heh hoe kan je geld nodig hebben om zo’n huis te kopen maar wel denken dat je in 4/5 maanden genoeg gespaard hebt voor dat allemaal?

39 likes

Jemig. Wat een deceptie. Ik was natuurlijk 1 van degene die zei dat je er niet permanent mocht wonen want dat was heel duidelijk benoemd in de advertentie. Maar had toch wel gedacht dat die andere for immers gelijk hadden anders koop je het toch niet???!

1 like