Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Mja een huis kopen blijft altijd een risico. Als je je huis wilt verkopen als de huizenmarkt is ingestort is er ook grote kans dat je verlies lijdt. En zij heeft dan nog een relatief goedkoop huis gekocht en een deel gekregen door crowdfunding

Icm met polen (geen haat) en dan kakkerlakken over Rotterdam… wie praat er zo :sweat_smile: En ik reageer 2 x op haar nu omdat dat de meest extreme reacties zijn in mijn ogen…voor de rest ben ik het eens met de anderen in dit topic

Lol ik lees ff 200 berichten over hoe vies dat huis is, dat mensen het geheel zouden strippen voor ze er überhaupt in zouden durven.

Maar dat huisje is echt schoner dan mijn studentenhuis was? Ik zie echt niks dat een beetje bleek niet wegkrijgt hoor. En zo gruwelijk zijn die 4 stukjes paprika in de gootsteen toch ook niet? Handschoentje aan en je kiepert het ff in een vuilniszak en klaar is Kees. Die meubels gooi je er zo uit.

Hebben jullie nooit echt vuiligheid gezien? Dit is echt zo mild.

79 likes

Vriend, heb ik echt zo erg in je cornflakes gepist? Ik woon in een prachtig, afbetaald huis met tuin in m’n lievelingsstad. Een weloverwogen koop waar ik pas aan begon na veel kennisvergaring en rekenwerk voor waardebehoud en onderhoud. Dat is nl hoe je verstandig een huis koopt.

Ik ben niet boos of jaloers, ik benoem een aantal feiten. Zie de post van @anon42392789 met heldere bullet points voor een samenvatting van wat er hier nou daadwerkelijk aan de hand is.

10 likes

Ik denk sowieso niet dat Jennie die 10.000 euro in 1 dag als crowdfunding heeft gezien. Ze heeft namelijk diensten of producten verkocht die ook best wel bij haar brand passen: instagram oproepjes, e-book dat ze nog gaat schrijven, etc. (Die wandelingen met cody vind ik een beetje gek maar okĆ©). Ik denk dat ze het ziet als haar werk en dat mensen gewoon heel veel van haar producten hebben gekocht omdat ze een goede marketing had. Wat dat betreft hetzelfde als nu een kleine zaak die onder het mom van ā€˜help, door corona mis ik superveel inkomsten, steun mij!’ en dat mensen dan daar iets gaan kopen omdat ze willen dat iemand geld verdient.

En die tikkie die ze open heeft gezet is natuurlijk wel puur sponsoren door haar volgers, maar ik denk dat dat maar een klein deel van de 10.000 was eerlijk gezegd

7 likes

Ik heb wel een artikel gelezen dat de permanente bewoning van deze parken bespreekbaar maakt, juist vanwege de huidige woningnood en ik snap dat gemeenten niet op overlast zitten te wachten. Maar mensen die zo’n woning in hun eentje kopen leveren denk ik niet zoveel overlast op.

Ik vind je wel enorm denigrerend overkomen, maar dat heb ik wel vaker.

32 likes

Jij hebt echt een vreemde manier van praten… maar goed. Proficiat met je huis, dan hoef je toch niet op een ander zo te haten. Als die Jennie wel lekker in een krakkemikkig huisje wil wonen… good for her. Jij hoeft er niet te wonen.

10 likes

Ik zou het niet gezellig vinden om constant wisselende arbeidsmigranten als buren te hebben, net als dat ik het ongezellig zou vinden als mijn huidige buren bijvoorbeeld hun huis alleen maar zouden AirBnBen, dat mag toch?

2 likes

Helaas kan niet iedereen z’n droomhuis op de perfecte locatie, met de perfecte indeling, in de perfecte staat kopen.

Soms moet je water bij de wijn doen en heb je er een irritante buurman bij, of een verouderde keuken, of een slecht afgewerkte kruipruimte. Dat jij daar niet mee kan leven, betekent niet dat dat de norm is. Veel mensen zullen nou eenmaal nooit in hun gedroomde huis wonen.

Daar kan je vervolgens op sneren maar je kan ook denken ā€œgoh, zij kijkt daar kennelijk doorheen en is daar blij mee, wat leuk voor drā€

88 likes

Ja dit inderdaad. Vind dat de meerderheid hier behoorlijk overdrijft maar misschien ben ik gewoon niet zo snel vies van dingen/kan ik ergens doorheen kijken en het mooie zien van iets haha.

Als je ziet hoe blij ze is, dan is het toch lullig om haar zo de grond in te trappen (lelijk huis, vies, polen als buren, ze is super naĆÆef, ze heeft sowieso geen geld). Wij weten allemaal precies niks hierover, dus misschien moeten we onze meningen over wat ze wel allemaal niet zou weten etc voor ons houden :’)

19 likes

Het is wel echt een Centre Parcs downgrade, absoluut niet zo als in die vlog.

Schoongemaakt en ingericht (insta) ziet het er wel leuk uit tho, hoop dat ze er gelukkig mee blijft.

2 likes

Zelf vind ik dat echt niet smakelijk, ook al ligt het er maar een dag.
Maar als Jennie zegt dat er 2 jaar niet meer iemand in het huisje gewoond heeft en een koelkast opentrekt en dat stinkt, vind ik dat echt niet smakelijk.

En ik heb ook dan misschien een ander beeld van een huis kopen… Dat het schoon wordt achtergelaten

In haar podcast en video (beide heb ik geluisterd/gezien) vertelt ze veel en laat ze veel zien. Vanuit daar vind ik dat mensen geen onredelijke conclusies trekken hier

1 like

De woningmarkt is fucking oneerlijk, dat trek ik niet in twijfel. En ik gun iedereen echt een fijne plek om te wonen, maar in mijn ogen is dit gewoon een slechte, ondoordachte investering en is ze niet eerlijk geweest naar de mensen die een groot deel van het aankoopbedrag hebben opgehoest. Daar val ik over en kan ik geen begrip voor opbrengen.

6 likes

Jennie’s huisverhaal is toch op z’n minst bizar of raar te noemen zonder dat je wordt afgeschilderd als jaloers of misgunnend of wat dan ook? Dat ze een lieve meid is daargelaten. Als je door de zooi heen kijkt, geloof ik erin dat het echt mooi kan worden. Het is ook leuk om te zien hoe blij ze ermee is, maar aan de andere kant lijkt ze super naĆÆef?

Ik bedoel:

Heel die heisa om een VAKANTIEHUISJE. Ze heeft een vakantiehuisje gekocht en kan er niet eens permanent wonen. Niks boshuisje in een dromerig middle of nowhere. Een chaletje. Met lawaaierige buurman. Je kan mij niet wijsmaken dat dit de droom is die alleen NU NU NU waargemaakt kon worden. Zoveel risico’s, schooien voor geld etc. terwijl ze ook rustig verder had kunnen sparen om later iets te kopen waarvan het dak niet rot en de vloer van bijgehouden is.

En inderdaad: als ze denkt dat ze binnen een paar maanden dat dak bij elkaar gespaard heeft, denk ik dat ze dat huis ook gewoon zelf had kunnen betalen zonder crowdfunding. Zeker gezien de crisis, gaat echt niemand anders met z’n volle verstand dit toch kopen? Behalve als je zwemt in geld.

34 likes

Je volgers je bouwval laten betalen valt niet onder privilege?
Misschien een raar idee hoor, maar ze had toch ook zo’n huisje kunnen huren, zodat het onderhoud dat ze niet kan betalen niet haar zorg zou zijn. Ik snap het gewoon niet.

Het lijkt me beter om er over op te houden aangezien ik nu persoonlijk word aangevallen om iets waar ik verder niks mee te maken heb.

8 likes

Haha ja, ik heb verder niet zo’n moeite met dat huisje an sich maar om je mooie fluwelen bank in een hoek van het huis te zetten waar het dak het ergst lekt, zonder te weten hoeveel regen de laatste druppel zal zijn? Word er plaatsvervangend zenuwachtig van

40 likes

Ik krijg echt een enorme deja-vu van dit bericht

1 like

HAHA dankjewel!
Ik heb zelfs best wat mensen helpen inverhuizen naar een stuk smerigere huizen dan dit.
En dat er nog meubels staan, nou handig toch zitten best mooie meubels in en als zo’n eigenaar dat met tegenzin eruit haalt zie ik alle kozijnen enzo al beschadigen omdat er niet zorgvuldig wordt gewerkt.
Ik vind trouwens ook die keuken echt meevallen, ik zou echt geen haast hebben om die eruit te trekken.

Ik ben wel verbaasd dat ze haar mooie bank er al in geplaatst heeft terwijl er lekkages zijn, dat risico zou ik echt niet nemen nadat ik gister heb ontdekt dat banken zo teringduur zijn.

11 likes