Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Maar die kleine ondernemer kiest er toch voor om die spullen naar haar toe te sturen? Blijkbaar verwacht die er dus wel iets uit te kunnen halen. Het is niet alsof Bonnie met een pistool bij deze mensen staat: geef spullen nu! :stuck_out_tongue:

1 like

Haha blij dat jij het zegt, ik durfde het niet te zeggen. Ik vind het niet gierig en ik vind het gewoon een leuke actie. Die mensen krijgen tegen kostprijs leuke exposure waar ze normaal voor moeten betalen. Leuk toch!

4 likes

Hahaha Roosmarijn heeft een groot tshirt voor de baby gekocht zodat het ‘oversized’ is. Fashunn

14 likes

Heb het al wel eens vaker aangegeven, maar die adoptiediscussies kunnen (geldt uiteraard vast niet voor iedereen) voor mensen die hier zelf mee te maken hebben super vervelend zijn om te lezen. Een beetje alsof je een kind hebt gekregen en mensen dan gaan discussiëren of je dat kind wel op de wereld had moeten zetten om wat voor reden dan ook.

Ik ben bewust van de complexiteit ervan en dat het micro en macro perpectief anders is. En iedereen mag er een mening over hebben, maar kan dat dan bv in een apart topic ofzo?

16 likes

Deze video? Zie niet wat er slonzig aan is eigenlijk.

16 likes

Adoptie maakt de wereld mooier

Haha meid educate yourself

5 likes

Misschien is het handiger om uitleg te geven zoals mensen hierboven in plaats van zo’n verheven opmerking te plaatsen.

57 likes

Ik vind het prima om er verder niet over uit te wijden, zodat mensen die dat lastig vinden om te lezen dat niet hoeven te lezen. Maar vind het wel belangrijk dat het idee van adoptie als groot cadeau voor een kind en liefdadigheid voor de wereld tegengesproken kan worden als dat op komt. Het wegzetten als een discussie gaat namelijk voorbij aan de brede consensus over dat er in ieder geval een aantal elementen niet kloppen in de huidige praktijk.

11 likes

Dit is bijv een goed artikel.
Wat vaak word gedacht bij adoptie is dat je naar een ander land naar een weeshuis gaat daar een schattig kindje uitzoekt mee naar Nederland neemt en het leuk Pieter Jan noemt en klaar is kees.
Maar niet ieder adoptie kind is daadwerkelijk ouderloos. En dat is allleen al een klein dingentje.
Voor de rest blijf ik bij mn educate yourself.

3 likes

Dit vond ik wel een leuke video!

1 like

Ho, wacht even
 ik zit nu die van Bonnie te kijken. Ze krijgt vintage dingen gratis opgestuurd en zegt vervolgens dat ze ze te beschadigd vindt en het tegenvalt? Wow meid. Het idee was toch promotie voor webshops

69 likes

Maar ze is echt heel kritisch dus ze neemt echt niet zomaar genoegen met alles waar ze om gebedeld heeft en wat haar vervolgens gratis wordt opgestuurd.

Opvallend dat ze wel weer een heel ‘segment’ aan de webshop van endless weekend besteedt.

26 likes

Zij heeft een aantal samenwerkingen met tv en kringloopwinkels enzo. En hij is iets van art director.

Ik dacht niet een relatie maar als huisgenoten
Maar ik keek sinds die comment ook anders tegen hem

Ik word helemaal onrustig van die video van Bonnie. Heeft ze haast ofzo.

1 like
Adoptie

Ben het in de strekking met je eens (denk dat de discussie daarom ook niet geschikt is voor op een forum), maar er zitten wel een aantal aannames in je stuk, die juist in Nederland voor problemen zorgen. Adoptiekinderen zijn bijvoorbeeld niet altijd wees. Er zijn teveel situaties waarin de ouders van het kind in leven zijn en het kind afstaan om redenen (zoals armoede) waarvan we ooit hebben afgesproken (haags adoptieverdrag) dat ze geen rol mogen spelen. We adopteren in Nederland uit landen waarin je er honderd procent vanuit mag gaan dat een kind in eigen land zou kunnen opgroeien (zoals oost Europese landen en de VS). Enkele jaren is voor de Nederlandse situatie door experts (De raad voor strafrechttoepassing en rechtsbescherming. Dat is de toezichthouder in Nederland) onderzocht of de huidige praktijk eigenlijk nog wel toelaatbaar is. De conclusie daarvan was dat er in ieder geval een aantal landen zijn waarmee we direct zouden moeten stoppen en dat we idealiter gezien naar een geheel ander systeem toe moeten.

12 likes

Ja dat heb ik dus ook. Hoop dat dat niet waar was of anders was want voelt nu niet meer hetzelfde en ik was wel een beetje verliefd eigenlijk.

1 like

Heb echt een beetje mixed feelings hierover
 Ik heb al sinds ik klein ben (zo’n 20 jaar geleden) in mijn hoofd zitten dat ik “later” niet zelf kinderen op de wereld wil zetten maar kinderen wil adopteren omdat er zoveel zijn die geen thuis en geen toekomst hebben. Het zit er al zo lang in dat ik het heel moeilijk vind om in te zien dat dit een slecht beeld is. Een andere reden die er later bij is gekomen is dat het idee van zwanger zijn en bevallen me echt verschrikkelijk lijkt. Wanneer is het wel okĂ© om kinderen te adopteren of als pleegkind in huis te nemen? En waarom is het slecht om een kind in een andere omgeving te laten opgroeien ondanks dat hij/zij er psychische problemen aan kan overhouden maar het uitzichtloze alternatief waar hij/zij in zat is toch ook niet beter? Ik ken meerdere situaties waarin adoptiekinderen prima zijn opgegroeid en geen issues hebben (waar ik vanaf weet). Die mensen zijn gewoon gelukkig in hun leven, hebben dierbaren en vrienden om zich heen, zijn gezond, etc. Maar aan de andere kant ken ik ook de gezinnen waarin het kind wel de verkeerde kant op gaat en zich gaat afzetten tegen iedereen. Ligt het aan de ouders? Ja misschien
 Maar dat weet en verwacht je soms ook niet. Het is veel gecompliceerder dan hier soms over wordt gesproken heb ik het idee. Alles wordt maar als slecht en verkeerd afgeschreven maar zo simpel is het gewoon niet.

5 likes

Maar dit is super kort door de bocht? Het feit dat een kind nog ouders heeft of andere familie betekent geenszins dat kinderen mogelijkheid hebben om door hen opgevoed te worden. Kinderen zijn in veel van dit soort gevallen ongewild, hoe triest dat ook is. Dus dit cijfer zegt toch helemaal niets.

10 likes

Stiekem gewoon jaloers op de energie level van Laura ponticorvo zij is altijd zo vrolijk, energiek en continue bezig heb ik het idee.

5 likes