Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Kent iemand leuke travel vloggers ( of bepaalde vlogs van een leuke reis)
Die niet bestaan uit 3 kwart in het hotel lullen wat ze gaan doen en dan buiten alleen hun eten laten zien en thats it haha.
( en als je leuke japan vlogs kent meer dan welkom haha)

2 likes

Bald and bankrupt

8 likes

Moet het eerste onderzoek nog lezen waaruit blijkt dat het merendeel van de mensen denkt dat adoptie goed is omdat ze dan zielige weesjes helpen. Dit onderwerp is niet geschikt om kort door de bocht over te discussiëren. Het is genuanceerd en complex en verschilt per land, tijd, instantie en betrokken personen. Juist als je je erin verdiept hebt zou je dat moeten weten met als gevolg dat je zou moeten begrijpen dat er dus niet van zulke generaliserende uitspraken gedaan zouden moeten worden.

3 likes
30 likes

HAHAHAHAHA

12 likes

Indigo Traveller en Backpacking Bananas

1 like

Sweetandtastytv of haar andere kanaal missminaoh wel voornamelijk eten en Azië

2 likes

Ken je Tokidokitraveller? Het is niet per se een reisvlog-account, maar ze maakt wel veel uitstapjes in Japan.

1 like

Quarantaine tijden zijn niet de beste influencer tijden hè. Zie door al die affiliate links hun normale, creatieve content niet meer.

Nu Serena weer met een of andere vage winactie op haar insta (moet je naar het account van winactiesvoorbloggers ofzo en iedereen volgen die zij ook volgen).

Hard times man.

8 likes

En daar moet je dan alle mensen volgen die het account x ook volgt. Dat zijn er gewoon 41!! Bizar… wat een gedoe

Oh huh… had het idee dat het laatste net nog niet bij je comment stond hahah

Haha klopt! En dat zijn allemaal accounts waarvan je denkt uhhh leuk? Maar wel een iPhone winnen dan hè.

En oja je mag ook nog een paar van Serena haar foto’s liken.

Als je het echt wil weten kan je met je webshop wel contact opnemen met de webshops die gefeatured zijn in de video?

Ik ben ook wel benieuwd of zo’n gejaagde unboxing nu effectief iets bijdraagt aan je verkoopcijfers.

Edit: Aan haar Instagram stories te zien wel. Zie effectief mensen zeggen dat ze iets hebben besteld.

Zijn wss allemaal gekregen spullen en de prijzen zullen €10 onder de verkoopprijs liggen. Mevrouw verspon moet ook geld verdienen he

4 likes

Ja, check Paolo in Tokyo en Tabi Eats <3

1 like

Ze hadden wel een relatie van een paar jaar. En zij is absoluut niet de meest makkelijke persoon maar dit (het van de een op de andere dag weg en niets meer horen) verdiende ze ook absoluut niet. Maar je weet idd niet wat er met iemand aan de hand is dat je zo’n beslissing maakt.

4 likes

Ik ben het in het algemeen niet per se met je oneens hoor (goeie input dit, maarja, het is gewoon complex).

Maar ik vind de vergelijking die je hier trekt wel echt de plank misslaan. Dat er van uitkeringen en medicijnen misbruik gemaakt kan worden en wordt is een feit. Maar de reden dat we uitkeringen en medicijnen niet volledig uitbannen (integendeel zelfs) is omdat het allebei zaken zijn die mensen helpen, op grote schaal.

Maar is interlandelijke adoptie ook zo’n helpend systeem, waarvan het ontzettend belangrijk is om het in stand te houden? Als je het op individueel niveau bekijkt gaf jij zelf al aan dat het heel kwalijk is om het als helpend te beschouwen en daar ben ik het mee eens. Als je als rijke westerling een kansarm kindje vanaf de andere kant van de wereld hierheen wilt halen omdat je dat kind graag wilt helpen krijg ik daar behoorlijke white savior vibes van.

Maar ook op grote schaal, op wereldniveau gaat de vergelijking niet op. We leven in een fucked up systeem waarbij een kleine groep mensen in extreme rijkdom leeft die direct ten koste gaat van de kwaliteit van leven van het grootste deel van de mensen hier op aarde. Het systeem van adoptie is hierin toch geenszins helpend? Een constructie waarbij een aantal specifieke kindjes uit bepaalde landen hierheen mogen komen om hier een kans op een beter leven te krijgen haalt op grote schaal weinig uit en onderstreept juist die bizarre verdeling. Interlandelijke adoptie is toch echt geen systeem dat we met alle macht in stand moeten willen houden?

En juist omdat die vergelijking niet opgaat denk ik dat het in het geval van adoptie (anders dan als het gaat over uitkeringen / medicijnen gaat) wél relevant is (en misschien zelfs wel leidend zou moeten zijn) hoe het in de praktijk uitwerkt. Of er sprake is van fraude en hoe vaak er dingen mislopen zijn wat mij betreft juist belangrijk bij het vormen van een mening over de constructie als geheel.

6 likes

Dee woont nog niet eens in haar net verbouwde huis en ze zijn nu al bezig met de tuin opknappen. Wij wonen bijna 2 jaar in ons niet opgeknapte huis en hebben nog steeds een paupertuin omdat alles zo takke duur is. Ik had ook influencer moeten worden zodat ik mijn ziel kon verkopen voor een gratis leven. :triumph:

51 likes

Ja door die comment kan ik hem nu ook niet meer zo zien als eerst :tired_face:

5 likes

De tuin zou ook het laatste zijn waar ik zin in heb haha

2 likes