Ze heeft nu een post met een link naar haar story’s maar der account staat op prive…
Ik vind jullie best wel hard inmiddels. Haar excuses waren zeker niet ijzersterk, maar ook niet zwak. Sterkte punten die ik haar heb horen zeggen zijn bijvoorbeeld dat ze niet meer een typetje zou spelen en dat ze de leerlingen zou uitleggen waarom niet als ze er naar vragen. Ze gaf ook aan dat ze de privéberichten met linkjes of uitleg fijn vond. Het zaadje is geplant, guys. Moet ze nu echt verder door het slijk?
Doet me denken aan de video van een vrouw met een hondje die de politie belt omdat ze zich bedreigd voelt door een zwarte man. Zij is haar baan kwijt, haar hondje. Was dat nodig? Ik las in een interview met de man dat zelfs hij zich dat afvraagt. En ik vraag het me nu ook af bij Charlotte: het punt is voor zover ze dat nu kan bevatten duidelijk, is het dan nu niet even goed genoeg?
"I don't know if her life needed to be torn apart"
https://www.instagram.com/p/CAs8jsbljdK/?igshid=fqwftgbm6let
Ja, want geen één bedrijf wil geassocieerd worden met het hysterische en racistische gedrag van die vrouw.
Of op zijn minst dat ze niet echt doorheeft waaróm dit echt niet kan. Doorvragen helpt, zo leg je wel bloot waar het denkprobleem zit en met dit excuus is ze er nog niet.
Het is niet dat we haar hier door t slijk halen. We hebben wat kritiek op haar exuses en op de manier hoe ze er mee om gaat.
Ja. Ze belde bewust de politie, dikte het verhaal aan en riskeerde daarmee dat de man te maken kreeg met politiegeweld. Als zo iemand op mijn werkvloer zou werken zou ik me oprecht niet meer veilig voelen, wetende dat iemand tot zoiets in staat is. Net als dat ik van een docent verwacht dat die niet alleen meer zegt: ik zal het niet meer doen, maar ook: Ik zie in waarom ik het niet meer zou moeten doen en heb spijt van mijn handelen. Allerliefst nog: en zal aanstaande maandag met mijn kinderen bespreken waarom ik spijt heb van wat ik gedaan heb.
Er had een Surinaams kind in haar klas kunnen zitten he. Edit: Ik ben zelf net iets te vaak dat kind geweest om zoiets door de vingers te kunnen zien.
Edit2: besef ook. Docenten zijn de safe guards van een klas. Docenten die dit soort fouten maken in de klas en die niet volledig erkennen voeden een nieuwe generatie discriminerende kinderen op. Kinderen die van een docent leren dat het grappig is om grappen te maken over andere etniciteiten, die later lachend het woord negeren als neger-en uitspreken, klasgenoten voor aap uitschelden, en later in volle klassen bespreken dat ze die neger wel zouden doen, als ze wit was. En dat worden weer de makelaars die een huis wel aan Julia maar niet aan Aziz verhuren. Je hebt als docent altijd een voorbeeldfunctie. Tuurlijk mag je fouten maken, maar het moet je niet spijten omdat je betrapt wordt. Als je medelijden hebt met iemand die zo’n excuus heeft, moet je je af vragen waar je medelijden is voor de personen die later met het resultaat van dit soort docenten voor de klas te maken krijgen.
Ik zou je bericht 1000x willen liken!
Ze is die hond kwijt omdat ze hem bijna wurgde terwijl ze aan de telefoon was. Hoe ze met die hond omging was losstaand ook voldoende geweest om hem af te nemen.
Amy fucking Cooper, that bitch.
Uit alles van die video spreekt dat dat mens zich zo superieur voelt. Tegenover die kerel waar ze wel even de politie op afstuurt (waarmee ze gewoon ongeveer zijn leven op het spel zet), de manier waarop ze met die hond omgaat. Ik vind het terecht dat ze even goed op dr plek gezet is.
Jij vertelt altijd zo helder en kan alles zo goed verwoorden. Ik leer echt veel van jouw posts aangaande dit onderwerp. Dankjewel!
Is dit op mij gericht?
Sorry, late reactie. Maar ik kan uit ‘ervaring’ zeggen (n=2, tussendoor verhuisd) dat huisartsen hier verder ook niet zoveel mee kunnen. Ik ben zelf nu al 6 jaar niet ongesteld en het enige wat gebeurt is bloed prikken en dat was 't. Ja, of je moet de pil gaan slikken. Als het ligt aan sporten/eten weet je dat zelf waarschijnlijk ook.
Edit: sorry, zie nu dat meer mensen zo’n verhaal posten. Had van mijn kant niet ook nog gehoeven!
Ja en op alle anderen die het zielig vinden om erover door te gaan.
Sorry hoor, maar dit is precies wat zij heeft geprobeerd snel stukje eruit knippen en comments verwijderen. Maar dat is mislukt en dan komt ze maar schoorvoetend met een halfbakken excuus. Sorry, but I’m not buying it!
Het komt op mij over alsof ik dit gezegd zou hebben en dat is zeker niet het geval.
Dit is een ander perspectief van de man in kwestie:
Ik laat zijn woorden maar spreken nu. Dat vind ik het meest op zijn plaats, en mooier of beter dan dit zou ik het zelf toch niet kunnen verwoorden.
Maar vinden dat ze terecht is ontslagen etc. betekend niet dat je ook vindt dat ze doodsbedreigingen moet ontvangen daar zit nog wel een verschil tussen.
Heel erg lief van die man hoor. Maar het maakt haar actie niet beter. En zeggen van die man vind het ook te erg is een beetje het zelfde als " Op de antille vieren ze ook sinterklaas met zwarte pieten dus het is heus niet zo erg"
Het artikel gaat inderdaad over de doodsbedreigingen, maar in bovenstaande post heeft hij ook uitspraken gedaan over het verliezen van haar baan en hondje.
Ik kan de tekst niet kopiëren. Ik heb het over dit stuk:
Nou zoals hierboven al gezegd is lijkt mij dat meer dan terecht. Maar sowieso is dat nu toch niet op Charlotte van toepassing? Het enige wat er met haar gebeurd is dat het hier en een beetje op twitter besproken wordt. Voor de rest heeft zij de macht om op haar kanalen al de berichten hierover te verwijderen en zal ze ervoor de rest niet veel meer van werken. Acht de kans klein dat het gevolgen zal hebben voor haar werk.
Ze is niet alles kwijt hé. Ze leeft nog. Dat is al meer dan we van anderen kunnen zeggen.