Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Als je zelf weet dat rassen niet bestaan moet je geen post schrijven waarin je het daar consequent over hebt.

Je zegt verder letterlijk dat er nu iemand als racist wordt weggezet.

2 likes

Laat deze discussie hier gevoerd worden. Er valt nog een hoop te leren en in dat topic zitten teveel gelijkgestemden. We zijn het allemaal constant enorm met elkaar eens, geen hol aan.

14 likes

Maar dat zei HvO ook niet, ze zei enkel dat ze respect had voor het verhaal van Shaar en jij ging eroverheen met ‘ik heb ook dingen meegemaakt’, terwijl dat niet echt relevant was voor de discussie. Je werd er namelijk helemaal niet van beschuldigd een luizenleventje te hebben

Er werd net letterlijk gezegd dat het jammer is dat ik op dit forum zit. Dat is wel vaker gezegd. Dus niet een argument wat ik aanhaal om mijn gelijk te krijgen. Ik hoef namelijk geen gelijk, maar ik wil wel zeggen wat ik denk en hoe ik sommige comments hier vindt. Dus dat doe ik ook gewoon.

1 like

Hahah denk je dat? Meid ik heb ook liever dat deze discussie niet meer nodig is. Geloof dat iedereen dat met me eens is.

11 likes

Misschien niet OK van mij, maar nav de berichten ga ik er niet vanuit dat zij en Shaar hetzelfde ervaren qua racisme, maar dat is ook slechts gissen van mijn kant :woman_shrugging:t2: vind het wel typisch dat “ik heb ook veel meegemaakt” gelijk op tafel gegooid wordt

3 likes

Het gaat er nu even niet om waar jij zin in hebt.

Verder wordt je niet gedwongen dit te lezen he, je kunt ook andere topics lezen of sowieso even iets anders doen dan forummen.

2 likes

Dat is de discussie toch niet? Dat haalde ze er zelf bij

Haha waarom gaat iedereen de " charlotte heeft iets racistisch gedaan " discussie op zich zelf betrekken.

18 likes

Nee, dat zei je ook niet. Maar het leek erop alsof je suggereerde dat ik niets mag zeggen omdat je denkt dat ik lekker in een kasteeltje zit in Frankrijk en nergens last van heb. Maar dat is dan mijn interpretatie of ik heb jou verkeerd begrepen.

Ja de mensen die dagelijks met racisme te maken hebben daar ook geen zin in en kunnen dat ook niet wegstoppen in een ander hokje waar ze het niet zullen zien of horen omdat ze er geen zin in hebben. Er zijn mensen die 365 dagen per jaar last hebben van deze discussie. Als jij er maar een paar dagen per jaar last van hebt mag je jezelf ontzettend gelukkig prijzen. Niemand doet dit omdat ie er zin in heeft, maar omdat het hoognodig is.

32 likes

Als je nu mij bedoelt: Ik vind het krom dat b.v. Shaaar’s mening en soms heel onaardige comments hier okay worden bevonden, puur omdat haar verhaal hier bekend is. Omdat mensen mijn verhaal niet kennen, wordt ik anders bezien en doet mijn mening of aanwezigheid er niet toe. Althans, zo komt het op mij over en werd het eerder ook letterlijk gezegd.

De enige reden waarom ik dus aangaf dat ik ook dingen meemaak, is om aan te tonen dat je andermans verhaal niet hoeft te kennen om andermans mening te respecteren. Mensen hebben hier een band met elkaar waardoor er vaak niet meer objectief of respectvol wordt omgegaan met de mensen waar ze geen band mee hebben. Daar mag best naar gekeken worden.

Ik heb namelijk geen behoefte om mijn verhaal te vertellen. Maar ik zou het wel zo fijn zijn als men er niet meteen vanuit gaat dat ik in een ivoren toren zit en geen idee weet wat er in de wereld speelt. Puur omdat ik er anders tegen aankijk of mijzelf anders verwoord.

Ik heb verder ook geen zin in een discussie, ik vond Iniemie’s punt gewoon erg sterk en ik ben het ermee eens. Dat was eigenlijk het enige wat ik even kwijt wilde, haha. Dus ik laat het hierbij.

8 likes

Als datgene wat mensen niet meer hardop durven te zeggen racistische uitspraken zijn of het goedpraten of verzachten daarvan lijkt het me een uitstekende ontwikkeling dat ze dat niet meer hardop durven te zeggen.

2 likes

Nee, ik heb nog nooit een berichtje gekregen dat racisme bevatte. Wat mensen niet altijd willen of durven zeggen, is dat zij denken dat er bijvoorbeeld een andere manier is om met bepaalde zaken om te gaan. Want dan krijg je zoals ik gelijk drie tot vijf man sterk over je heen. Of je wordt meteen bestempeld als slecht mens, traag van begrip of dom.

Het nodigt in ieder geval niet uit om vragen te stellen, te leren of je ideeën te delen. Dus soms krijg ik een privé berichtje waar dat wel kan.

6 likes

Weet je wat zo jammer is @Koalabeertje? Dat je zelden iets bijdraagt aan dit soort discussies afgezien van het klagen over de manier waarop jij hier behandelt wordt (naar jouw eigen mening), en persoonlijke aanvallen naar telkens dezelfde mensen. Ik zie je werkelijk niks toevoegen aan de daadwerkelijke discussie zelf behalve je eerste bericht en alleen maar uithalen naar @Shaaar wat behoorlijk voorspelbaar begint te worden. Waarom kun je niet objectief discussiëren en moet je telkens zo op de persoon spelen? Dat zet je argumenten namelijk totaal geen kracht bij. Sterker nog, het wekt irritaties op en komt de sfeer niet ten goede. En nogmaals, dat heeft niks met jouw standpunten te maken maar alles met jouw vijandige houding.

40 likes

Correctie: Jij vindt mijn bijdrage geen bijdrage, maar dat is jouw mening. Ik vind mijn algemene verhaal wel wat toevoegen.

En ja, ik spreek Shaaar vaak aan omdat ik het niet met haar eens ben en haar vaak onaardig vind reageren. Ook dat hoort bij een discussie en je licht nu Shaaar uit (logisch, want die is vaak de dominante factor in dit soort discussies), maar er zijn genoeg andere forumleden waar ik tegen zeg dat ik iets niet vind kunnen.

En wat je bedoeld met op de persoon spelen? Geen idee, want ik had letterlijk het kopje algemeen neergezet in mijn eerste bericht. Juist omdat ik niemand wil aanvallen of naar wil laten voelen, dat is namelijk nooit mijn intentie. Ik wilde het wel even opnemen voor Ieniminie en in dit geval had Shaaar daarmee te maken. Als het iemand anders was had ik precies hetzelfde gedaan. Shaaar staat niet op mijn hit list, maar op mijn whatever list :wink:

EDIT: Ik wil het hier verder bij laten omdat we anders gaan zeuren om het zeuren, en ik moet zo ook werken. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen om ander licht op een discussie te werpen, want dat vind ik belangrijk.

4 likes

Maar niemand noemt haar een racist, maar zeggen dat wat ze deed racistisch is.

En ja, dan heb je meer aan iemand onderwijzen in het onderwerp. Maar ik vind dat voor een volwassen persoon er zeker ook een groot stuk eigen verantwoording ligt. Zorg zelf dat je je verdiept in zulk problematiek, ook Charlotte ziet het zwarte piet debat en ziet police brutality op tv. Je zou, zeker als je elke dag met kinderen werkt en een voorbeeldfunctie hebt, je moeten verdiepen in wat er gaande is in de wereld en dan kom je niet om racisme heen. Het is niet onze taak om haar op te voeden. Om te zeggen ‘ik heb er gewoon nooit over nagedacht’ als volwassene vind ik erg kwalijk en geprivilegieerd.

Edit: beetje late to the party merk ik

4 likes

Ik denk dat jij me nogal verkeerd inschat als je denkt dat je me raakt door een mean girls achtige ‘ik ken allemaal mensen die jou niet mogen’. Ik ben soms onaardig, bewust, omdat ik niet denk dat ik het in een discussie waarin voor mij veel ‘at stake’ is verschuldigd ben om aardig te blijven. Die onaardigheid houd ik bewust bij de discussie en het gedrag dat daarin vertoond wordt. Als je me daardoor onaardig vind kan ik daar prima mee leven, dat type mens hoef ik echt niet om me heen en er zijn genoeg mensen die daar wel mee kunnen leven. Als je denkt: jemig wat doet ze lelijk, meent ze dat persoonlijk: stuur me een dm, want het is vaak niet zo bedoeld en ik leg het graag uit (geldt overigens niet voor jou, want elke seconde die ik met jou bezig ben is er voor mij Ă©cht een teveel). Ik denk dat het je zou verbazen hoe aardig ik daadwerkelijk ben.

20 likes

Dat N-VA een rechtse partij is klopt, maar waarop baseer je je om te stellen dat ze verdoken racistisch zijn? Puur uit interesse dat ik het vraag hoor, ik zal het wellicht niet inhoudelijk kunnen weerleggen (als ik dat al zou willen) want ken er zelf te weinig van.

Daarbij gaat het ‘andere geluid’ vaak over racisme/vluchtelingenproblematiek. Het gaat nu nooit over andere rechtse standpunten als belastingen of liberalisme.

Je mag van mij best een andere mening hebben, maar niet als het gaat over het in gevaar brengen van mensenlevens.

5 likes