Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

Je weet misschien veel van racisme, maar je lijkt weinig mensenkennis te hebben. Je geeft nu toe dat je bewust onaardig bent omdat je veel at stake hebt, wat dat ook moge betekenen.

Je zorgt ervoor dat je gedrag nu de boventoon voert, waardoor jouw wellicht goede punten compleet overschaduwt worden door je gedrag. Je vangt meer vliegen met honing dan azijn. En nee, je hoeft niet altijd iedereen met handschoentjes te benaderen, maar moedwillig andere mensen die simpelweg meepraten onaardig behandelen is nooit okay.

Ieniemaxie traag van begrip noemen is bijvoorbeeld not done. Want ze zei niets verkeerd, jij bent het er simpelweg niet mee eens. Maar zij en alle andere mensen hier op het forum verdienen nog steeds respect en een beleefd antwoord. Of je het nu met ze eens bent of niet, maar daar heb jij blijkbaar schijt aan en dat stoort mij. En ik wilde het even opnemen voor @anon18050057 mdat ze nu door sommige wordt weggezet als een slecht mens/racist, terwijl duidelijk te lezen is dat dit geenszins het geval is.

Ah fijn, mijn punt is duidelijk, hoop ik. En zo niet, jammer dan. Next!

5 likes

Je moet ook gewoon snappen dat je hier niet zomaar een reactie achterlaat. Je moet een heel essay schrijven met bronvermeldingen en je overal voor excuseren voor het geval iemand het ook maar verkeerd interpreteert. Vergeet niet eerst de literatuur in te duiken voordat je wat zegt, hoe durf je? En je moet ook zeker niet je eigen mening geven als die afwijkt van de norm, want anders ben je niet inhoudelijk aan het reageren, duh! :crazy_face:

Dit is sarcastisch grapje (ik zeg het er maar even bij voordat het weer uit zijn verband wordt gerukt).

10 likes

Grappig, zo’n volledige preek over aardig zijn. Wellicht moet je hem zelf even lezen?

2 likes

Dat was Jeremy Cohen geloof ik, maar geen idee welke vrouw dat ook heeft gedaan

Zo’n vlaamse, Linde Merckpoel dacht ik? (Sorry geen zin om te googlen :pleading_face:)

2 likes

Dat plan van Bonnie om tijdens een weekendje weg per se iets op te halen via Marktplaats… :tired_face: Daar zou ik dan echt geen zin in hebben (het is bij haar lastminute ook niet doorgegaan omdat de adverteerder steeds het tijdstip veranderde).

9 likes

Als we het dan hebben over ‘cancelen’, dan snap ik niet dat deze gast nog (steeds) niet de gevolgen van zijn acties heeft ondervonden. :woman_facepalming:t2:

12 likes

Leren zullen ze het ook nooit… kunnen ze wel de vorige ceo ontslaan, maar er werken alleen maar van dat soort gekkies. Opdoeken die handel.

Ik zag gisteren een filmpje van een groep blanken // correctie: een groep witten // die vernieling aanrichtten terwijl poc hen quasi smeekten het niet te doen.
Er gaan stemmen op dat in ieder geval een deel van het plunderen en vernielen net veroorzaakt wordt door extreem rechts, om de protesten in een slecht daglicht te stellen.

11 likes
Amerika

Eerder kwam ik ook een onduidelijke video tegen en uit de beschrijving kon ik opmaken dat de POLITIE ZELF het plunderen was gestart. Daarnaast heb ik ook gelezen dat er in bepaalde steden nu een avondklok is. Alleen is het zo dat de menigte wordt ingesloten / vastgezet, zodat ze geen kant op kunnen (met als gevolg dat de politie straks een excuus heeft om zwaar in te grijpen, aangezien de avondklok wordt geschonden). Mijn god, ik zou niet weten hoe ik op deze manier voor de politie werkzaam zou kunnen zijn?

Ik vind dit heel moedig, en noodzakelijk en het enige juiste om te doen (maar dus ook moedig). Grote kans dat deze politieman (en wie weet zelfs het hele team achter hem) er de gevolgen nog wel van zal ondervinden.

https://www.instagram.com/p/CA1vp1jAlWg/

Edit: Ik zie nu dat er nog een andere video is op bovenstaand kanaal waarin de politie meeloopt. Ik waan mezelf geen illusies, twee positieve voorbeelden maakt al het andere niet ongedaan. Hopelijk volgt snel meer politie en staan ze gezamenlijk op tegen politiegeweld tegen zwarte mensen.

6 likes

Kalvijn vind ik sowieso niet de slimste met dit soort dingen, maar ja.

1 like

Hahahah wat IS dit?! Heb er net even snel doorheen geskipt maar het lijkt inderdaad helemaal niet fris? Juist omdat dat schuim wel zo wit is lijkt dat badje en de muur extra viezig ofzo?

Snap denk ik het idee van de setting: lekker huiselijk, intiem, dichtbij de “vlogger”. Maar doe dan iets met kaarsjes/lampjes op de bank, alsof je met een vriendin zit te praten. Hoef je ook geen punani’s en tepels te gaan uitvlakken (met wederom! een wit vlak)

Edit: zie ook de reacties nu. Iemand zegt: "jaa perfecte zondagvideo! Kijk dit nu met een theetje en ontbijtje!!

Waar gaat het heen met de wereld dat je bij je ontbijt kijkt naar iemand die je niet in het echt kent, die in bad zit en random vragen aan het beantwoorden is

8 likes

Een groep witten

18 likes

Ik moet nu terugdenken aan gisteren, waarbij je iemand terecht wees zonder verdere uitleg. Je lijkt te verwachten dat anderen het begrijpen of zelf wel uitzoeken, maar dat lijkt me vrij utopisch.

@VickyViolence

“Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet.”

“De samenleving kiest steeds vaker voor de term ‘wit’ omdat ‘blank’ - indachtig het koloniale verleden - een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn. Media dragen bij aan deze ontwikkeling. Ze kiezen vaker voor ‘wit’ omdat er een groeiend aantal redacteuren is dat blank naar racisme vindt neigen.”

Allebei uit: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2213596-blank-of-wit-een-taalstrijd-met-een-politieke-ondertoon.html

19 likes

Ik had dit ook gezien en las dat de politie de plunderingen bewust laat escaleren om zo een excuus te hebben harder tegen de protestors in te gaan. Met geweld/rubberen kogels etc.

In eerste instantie waren het natuurlijk geweldloze protesten, waardoor het harde ingrijpen van de politie in extra slecht daglicht kwam. Zo heftig en bizar.

1 like

Ik wilde daar niet op reageren want ik vond het echt de moeite niet waard om te gaan uitleggen dat je in een discussie over racisme niet het woord lynchen spreekwoordelijk gebruikt om te beschrijven hoe een witte chick gewezen wordt op haar racistische toneelstuk. Bij deze dus, daarom. Iedereen weet wat lynchen is, waar het vandaan komt, waar het voor gebruikt werd en dan is het totaal ongepast omdat in deze situatie te gebruiken. @anon18050057 begreep dat en corrigeerde zich. Dat was het.

Fantastisch dat je alles wil toelichten en uitleggen maar doe dat zonder mij daarbij ‘terecht te wijzen’. Ik doe mijn ding, jij het jouwe.

7 likes

Ik ben bang dat het harde ingrijpen van de politie niet in extra slecht daglicht komt, maar juist dat de protesten weer in een slechter daglicht komen doordat de politie geweld toepast. Met als rare kronkel: “Oh, de politie gebruikt geweld, nou, dan moet dat protest wel heel erg uit de hand zijn gelopen!” Terwijl het werkelijk geweldloos verliep, totdat de politie hard ingreep. :unamused:

Ja zo lief! Vind haar sws wel een van de leukere influencers om te volgen. Ze kan heel leuk schrijven ook, in ieder geval veel beter dan de gemiddelde influencer.

Ik heb het hierna maar gegoogeld, want ik had geen idee. Ik kende het alleen in de figuurlijke betekenis.

Edit: voor anderen die het misschien ook niet weten.

Lynchen is het doden van een (vermeende) misdadiger zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte. Het is daarmee een vorm van eigenrichting. Hoewel lynchpartijen voorkomen in de gehele menselijke geschiedenis, in vele culturen, is het verschijnsel vooral bekend uit de zuidelijke Verenigde Staten.

22 likes

even de hele tekst

Het werd in de VS aanvankelijk als een vorm van eigenrichting (‘frontier justice’) toegepast in het ‘Wilde Westen’. Na het einde van de Amerikaanse Burgeroorlog werd het vooral in de zuidelijke staten toegepast door blanken tegen Afro-Amerikanen (voormalige slaven) als instrument van intimidatie. Vanaf 1930 nam het lynchen daar sterk in omvang af.

3 likes