Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

het ziet er eerder uit alsof ze allemaal schurft hebben ofzo? :woman_facepalming:t2:

2 likes

WAT

1 like

Wow dan is dit geld echt verkeerd besteed. Denk dat heel veel BN’ers en influencers deze opdracht zonder na te denken hebben aangenomen. Lijkt me niet dat je met ebola nog puf hebt om lekker zwoel kijkend dingen te gaan doen

8 likes

Ja nee sorry maar die campagne slaat toch volledig de plank mis? Want alle influencers met Ebola zouden ook lekker happy de peppy hun luizenleventje voort zetten? Echt wat is dit voor onzin. Er zijn zoveel betere manieren om hier aandacht voor te vragen dan een crap filtertje.

92 likes

Ik zou ook zo enorm lachen ja als ik ebola zou hebben.

13 likes

OMG ik heb hier geen woorden voor

2 likes

War ís dit voor camapgne :roll_eyes::roll_eyes:. Waarom zou je hier aan mee doen? Op deze manier dan he…

3 likes

Argh ik word er echt nijdig van. Als je daadwerkelijk dingen over Ebola opzoekt zie je dat mensen daar gewoon weg liggen te rotten, families worden uit elkaar gescheurd door die ziekte, het is pijn en lijden. “Ja hihihi wat is jullie ochtend routine?” “Hihihi net een feestje in paradiso gehad, lekker chillen”. Ff serieus AzG? Dit is hoe je influencers wil gebruiken, door zoiets ludieks als een filter?

ebola-virus-17-638

32 likes

Dat we allemaal gaan doneren schijnbaar… oh en ze is hier niet voor betaald hoor!!!. Nee dat moest er ook nog eens bijkomen. Dat een goed doel influencers gaat betalen.

3 likes

Nou massa schrikt van een filtertje, kan je nagaan hoe schrikken het is om echt ebola te hebben hè. Komt denk ik wel overeen qua gevoel ja!

26 likes

Swipe up for tikkie!

2 likes

Ik vind die van Tycho nog wel indrukwekkend, maar waarom doen ze niet zelf foto’s maken ipv de influencers foto’s laten kiezen?

In het filmpje van massa zie je wel hoe de mensen echt bewerkt worden met schmink om zelf te schrikken van het beeld. Dit was veel krachtiger geweest dan daarna het op foto’s te gaan bewerken? Snap hier niks van

WOW, ik steun Artsen zonder Grenzen al bijna 20 jaar. Ben zelf ook een arts zonder grenzen, haha! Maar ik twijfel nu over een pittige mail.
Ik vind dit zoooo misplaatst. Ik hoop dat de influencers dit uit " goodwill" doen, maar dat zal wel niet.
Kunnen ze hun geld niet beter gebruiken?

EDIT: ik lees net dat ze er niet voor betaald krijgen. @Rozecoupeschaar

25 likes

Is Ebola 2018 de Kony 2012 (kennen we m nog?) en wie gaat er een mentale breakdown hebben en naakt over straat rennen? “OMG als we allemaal maar zouden weten hoe erg ebola is en hoe lelijk je ervan wordt dan kunnen we het voor eens en altijd uitroeien!!!”

Ik zou graag een video zien waarin AZG alle influencers vraagt de DRC (waar nu een ebola uitbraak is) en Liberia, Sierra Leone en Guinea (van de laatste uitbraak) aan te wijzen op een kaart. Hebben ze überhaupt een idee waar ze het over hebben?

Misschien iets minder glimlachend poseren als je bewustwording promoot over een ziekte met op dit moment een overlijdenspercentage van meer dan 50%, een uitbraak die nu plaats vind in een oorlogszone en waar een enorm stigma heerst op overlevers vanwege de angst. Misschien moet AZG zn geld uitgeven om op lokaal niveau bewustwording en kennis te verspreiden ipv zo hard de plank misslaan in NL.

46 likes

Nou, dat ging eigenlijk over het betalen van de influencers. Las naderhand dat dat dus niet het geval is.

Ik begrijp ook niet echt in hoeverre dit bewustvorming is? Nu heb ik vooral het idee dat je er met ebola als een lachende zombie uitziet, maar je weet hier toch niets meer mee? Waar het voorkomt, wat de overlevingskansen zijn, waaruit de hulp bestaat etc. Die influencers hebben het woord ‘ebola’ wel eens horen waaien, maar wat weten ze echt? Ik begrijp helemaal niet wat deze campagne wil doen.

6 likes

Beetje apart om een goed doel zo de aandacht te krijgen van 20+ers? Voor een donatie?

De meeste tiener zien dit en zullen naar alle waarschijnlijkheid niet doneren. En de 20+ wordt nou niet echt gepusht om te denken oh nee. Laat ik geld doneren. Ze hadden het wat serieuzer moeten brengen denk ik. :thinking:

Wow ik ben echt in shock. Krijg hier een beetje “Well tonight thank God it’s them, instead of you” vibes van, uit het liedje Do they know it’s Christmas time, welke zin overigens terecht is geschrapt in nieuwe producties.

16 likes

Ik heb nog wel een boek dat ze mogen lenen hoor!

13 likes

Oei wat veel negatieve reacties :see_no_evil: ik vind het wel goed dat ze het onder de aandacht brengen en elke euro die ze hiermee ophalen is toch mooi meegenomen?

5 likes