Klopt, niet iedereen heeft evenveel last van caffeine. Maar of je nou een espresso drinkt of een cappuccino of frappuccino, cafeïne gehalte blijft hetzelfde. Er zit een espresso shot in dus hoeveel melk je erbij gooot jet blijft een espresso shot.
Volgende foto is Jiami op de wc. 10 koppen koffie
Oh ik vind hem juist zo leuk voor een kindje! Met die hemel en lichtjes etc. Ik vind het echt warmte en gezelligheid uitstralen
Ja dat plantje ook echt naast haar bed. Vet onpraktisch en wat moet een kind daar nu weer mee
Er voor zorgen? Misschien is dit mega alternatief of zo hoor maar wij kregen als peuter onze eigen planten om voor te zorgen. (En daarna als kleuter op school ook.)
Een plantje en een koperen beeldje op tafel
Montessori aluminium (@Zemraluani ) verenigt u.
Ohja ik zat ook op het montessori dat zal het wel zijn dan. Ik weet vaak dus helemaal niet welke dingen ‘echt montessori’ zijn dus kom er nu vaak nog achter dat andere scholen sommige dingen helemaal niet hebben waarvan ik dacht dat het normaal was.
En dat op een kleedje rekenen. Als ik er nu naar kijk, dan denk ik wtf? Hoe heb ik dit ooit gesnapt? En misschien kan ik hierdoor nog steeds niet rekenen en faalde ik met wiskunde.
Ja meneer ik mis de roze ketting met kralen om op te tellen.
Ik kijk nu een vlog van Fadim van een paar dagen geleden en ik vind het altijd zo jammer dat zij zo bitchy reageert op goedbedoelde comments. Ze krijgt een hoop nare comments, maar als er iemand een tip oid geeft dan wordt diegene meteen afgesnauwd.
Same same. Ik geef de schuld aan dit systeem.
Ha, oké, ik zag dat plantje al wekelijks op de grond belanden, maar wellicht onderschat ik peuters. Maar naast het bed, is het niet handiger daar plek te hebben voor een nachtlampje en wat boekjes? Ik stoorde me trouwens ook wel wat aan de uitspraak ‘ik ga zo lekker op deze kleurencombinatie’. Het gaat om beddengoed…
Wat je maar raar vindt toch. Ik vind Maria Montessori een held en heb na de pabo ook de Montessori opleiding nog gevolgd. Ik heb er mooie herinneringen aan.
Veel montessori kinderen hebben ook achterstanden omdat het montessori dan niet precies genoeg wordt uitgevoerd op de scholen oid. Dus dan ligt het niet aan de methode zelf denk ik.
Ik vond het zelf heel leuk maar ik denk niet dat ik mijn kind naar zo’n school zou laten gaan. Ik deed ook bijna nooit rekentaakjes omdat ik dat niet leuk vond maar ik weet dus ook niet of het hoorde dat je dat zelf mocht bepalen.
@grace @Flamoes hadden jullie dan ook een soort wedstrijd met wie de best verzorgde plantjes had? Ik kan me zoiets herinneren…
Maandag is nog steeds een gele dag bij mij en dinsdag een oranje, woensdag rood etc.
Laatst vroeg ik aan mijn vriend welke kleur hij dacht bij woensdag en hij keek me echt aan alsof hij het blauwe busje voor me ging bellen.
Hier ook een Montessori-aluminum (eheh) die als kleuter een plantje om voor te zorgen had. Had er een vet mooi potje voor gekocht ook! Hebben jullie ook eens huisjes in elkaar getimmerd? Mijn beste herinnering uit groep 1 is dat ik een hamer mee naar school moest nemen, maar NIEMAND gelooft me daar ooit over (en ik ken niemand meer van die school, aangezien ik in groep 2 ben verhuisd en naar een reguliere basisschool ben gegaan).
En even on-topic: staat jullie youtube ook vol met deze video’s als suggestie? Ik lach mezelf steeds helemaal kapot:
Oh huh ik deed ook montessori maar herken niets van die zweverige shit haha… kan me ook geen plantjes op tafel herinneren maar wel een bloembol in het voorjaar. Oh nu ik er over nadenk hadden we wel kikkerdril en tuinkers(zaadjes) op tafel.
Zag het ook, best heftig met een drieling. In de reacties zag ik dat Darcy de schuld krijgt, maar die snap ik niet.
Volgens mij hebben ze een aantal jaar geleden één keer een video samen gemaakt, dus ik vind het best knap dat die volgers deze link leggen.
Tas en Vil klinken als de Oost-Europese Tien en Wil