Ik vind het helemaal niet normaal om een youtuber of wie dan ook op persoonlijk vlak of op uiterlijk af te zeiken. Misschien zitten er hier op het forum mensen die dat wel vinden hoor, dat zou kunnen, maar ik vind het vreemd dat je iedereen nu over één kam scheert. Er zitten hier allemaal verschillende mensen met heel verschillende opinies.
Daarbij zei ik in de post waar jij nu op reageert letterlijk dit:
Sowieso vind ik dat we in onze maatschappij veel te veel waarde hechten aan schoonheid en dat het niet oké is dat we elkaar daar zo op beoordelen
Hoe kom je er dan bij dat ik het prima zou vinden om mensen op hun uiterlijk te beoordelen en dat het van mij alleen niet zou mogen als het om een baby gaat?
Verder zeg je dat iedereen toch wel eens mening heeft over het uiterlijk over het karakter van een youtuber (of wie dan ook). Dat klopt zeker en dat vind ik ook niet heel gek. Ik ben zelf ook echt geen perfect mens en beoordeel ook wel eens mensen onbewust op basis van hun uiterlijk. Ik vind het alleen echt niet oké om dit te doen, al helemaal als je ziet in wat voor een op schoonheid gefocuste maatschappij we leven. Die focus vind ik zó onzinnig, je wordt maar gewoon geboren met een bepaald uiterlijk en het zegt helemaal niks over jou als persoon.
Dit laatste maakt dat ik opmerkingen over iemands uiterlijk echt een aparte categorie vind. Om jouw voorbeelden even te gebruiken: Een opmerking als ‘leuke Enzo Knol’ vind ik prima, een opmerking als ‘knappe baby van Rachel’ niet.
was me oprecht van geen kwaad bewust want zo vaak zit ik niet op het forum (en snap nu ook meteen weer waarom) en vind daarom je ‘zucht…’ persoonlijk een vrij kinderachtige reactie.