Is dat niet de nieuwe YT policy? Dat comments uitstaan bij kinder-gerelateerde video’s.
Dacht ik ook maar een uur geleden stonden er wel 10 comments
Ooh maar ik dacht dat het niet gelijk geblokkeerd werd, maar pas na review ofzo? Ja, misschien kreeg ze teveel negatieve comments en heeft ze het uit gezet
Zag wel reacties staan als: ben benieuwd hoelang je dit gaat volhouden.
Haha ja precies deze zag ik ook. En iets van “je praat zo raar hoog en snap niet waarom je een typetje speelt. Je kan beter normaal praten tegen kinderen.”
Haha ja klopt! Voor zover ik kon zien waren ze het grootste deel niet echt positief, dus zou begrijpen als ze de reacties uit heeft gezet.
Je hebt toch wel intens geld teveel als je een tijdelijk huurhuis zo afwerkt en je meubels koopt op dat huis (remember de bank die al na een week wegging omdat er ook wel een grotere bank paste, terwijl de bank daarvoor ook al werd verkocht aan de instafollowers omdat ie niet meer paste) om dan vervolgens een halfjaar later iets te willen gaan kopen.
Daarnaast: ze hebben die hal behangen, behangen is de hel, dat doe je toch niet als je niet gaat blijven.
Die is samen met een heel leuk en lief persoon! Hoe en wat verder geen idee. Maar zag het voorbij komen op haar insta!
Ook wel het Gooi van het zuiden.
Maar zou je het ook oke vinden als er in jouw thuisstad plotseling allemaal mensen van buitenaf zouden komen wonen, waardoor de oorspronkelijke bewoners geen woning meer kunnen krijgen?
Alsof die mensen daar schuldig aan zijn? Die maken enkel gebruik van mogelijkheden die beleid hen biedt.
@Charliee Rachel is echt niet serieus te nemen als interieurstylist. De door haar bedachte interieurs zijn zo trendgevoelig zijn dat ze na een halfjaar al niet meer voldoen. Je kan prima bezig met interieur zonder dat je elk halfjaar zwaar overconsumeert.
Mij gaat het persoonlijk niet om ‘wie er meer recht op heeft’ maar de yuppen die zich de stad heel erg toe-eigenen (op een kutte en irritante manier) en dan zodra ze 35 zijn weg gaan zijn gewoon irritant. Super cool doen over je hippe Amsterdamse zelf, maar puntje bij paaltje dus super burgerlijk.
Ik vind niet dat ze geen recht hebben om er te wonen o.i.d. maar ik vind ze gewoon treurig/stom/niet authentiek.
(Kans bestaat dat ik zelf ook zo’n yup ben/mensen mij zo zien.)
Het mag wel maar ik vind het irritant. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar misschien kennen we allemaal wel zo’n ‘cool’ type die zichzelf veel te serieus neemt en waarvoor ‘Amsterdam’ (of andere stad) een soort identiteit is. (Heb dat gevoel bij Willem en bijv. Jorg.)
Ik vind altijd dat die mensen ontzettend door de mand vallen als ze vervolgens gaan verhuizen en helemaal burgerlijk worden.
Nogmaals: mag wel. Maar ik denk dan altijd: wat deed je nu cool man?
Maar goed ik kom zelf ook oorspronkelijk helemaal niet uit Amsterdam hoor. Takes a yup to know a yup? Pas maar op Haarlem want over 10 jaar kom ik voor je.
Het is zeer lullig. Tegelijkertijd: hoogopgeleid werk zit ook gecentreerd in die steden, dat sleept werknemers met zich mee. Uiteindelijk wil (*bijna) iedereen in de stad wonen.
Nee hoor, ik reis lekker iedere dag vanuit de provincie
Deed ik tot vorige week ook (uur heen, uur terug), maar net als de meerderheid van de mensen op mijn werk ben ik toch dichterbij gaan wonen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar vooral onder de starters om mij heen merk ik dat die wel graag richting de stad willen
Edit: en dan niet eens omdat de stad het grote hippe walhalla is, maar puur omdat het tijdswinst oplevert die je weer in andere zaken kan steken. Als ik er qua carrière veel opties had gehad was ik in de provincie gebleven.
De huizenprijzen zijn inderdaad belachelijk, maar dat is op heel veel plaatsen zo. Ik weet nu al dat ik nooit in het dorp kan gaan wonen waar ik geboren ben, want dat kan ik simpelweg niet betalen. Dat is heel vervelend, maar zo is het nu eenmaal.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als zulk soort gemeentes nieuwbouwprojecten maken voor starters en hier bijvoorbeeld een inkomenseis of een maximale leeftijd aan hangen om zo te bewerkstelligen dat er echt starters komen te wonen. Maar het zal gerust nog even duren voor zoiets tot stand komt. Voor nu hebben de yuppen dan maar geluk en zodra zij weggaan nemen wij hun plek wellicht wel over. Als de prijzen dan wat zijn gezakt en wij allemaal een wat betere hypotheek kunnen krijgen Zeg nooit nooit!
Ik heb wel het gevoel dat hier vooral veel mensen uit de stad op het forum zitten, voor mij is naar een grote stad gaan echt een uitje maar wordt al na een paar uurtjes helemaal overprikkelt door al het verkeer lawaai mensen en de viezigheid. Dan ben ik altijd weel blij om in mijn groene grote gezellig dorp terug te komen. En toch denk ik dat ik ook een echte yup ben. (hoog opgeleid, dubbel inkomen, geen kinderen) ik heb (ook toen ik er studeerde) nooit de behoefte gevoelt om er op 8m2 te gaan zitten in de stad. snap dat nooit zo goed.
Het gaat niet om neerkijken op, maar je beantwoord mijn vraag ook niet.
Tja op deze manier vallen de oorspronkelijke gemeenschappen uit elkaar. Dat is niet alleen niet duurzaam; het zorgt voor veel meer druk op de overheid qua voorzieningen en druk te op het ov en de wegen. Maar zorgt er ook voor dat Amsterdam langzaam verandert en deze veranderingen zijn niet altijd positief. Ik denk echt dat de overheid meer moet investeren in het verspreiden van werkgelegenheid. Ook suf dat het EMA perse naar Amsterdam moest.
Moet iedereen dan blijven wonen waar je geboren bent? Je hebt dat zelf toch niet uitgekozen? Als een andere stad/dorp jou leuk lijkt om te wonen dan moet dat toch gewoon kunnen.
En je behoeften aan een woonplek veranderen nu eenmaal als je ouder wordt of andere dingen in je leven veranderen.