Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Haha ik zie ook dat mijn aanname niet helemaal klopt :v:t2:

1 like

Nou m’n zus en ik zijn in het Gooi geboren, m’n broertje in de Achterhoek. Dat is toch wel een terugkerend pesterijtje.

32 likes

Ik ben geboren in Nieuwegein. Toen ik in Engeland studeerde moest ik een keer m’n ID laten zien aan een agent/handhavingmeneer. Toen dacht hij dat ik uit Noorwegen kwam :joy:

23 likes

Ah dat vind ik wel lullig, jij en je zus kunnen er ook niets aan doen dat jullie in het Gooi zijn geboren

129 likes

Ik vind weekvlogs of normale vlogs heel erg leuk, maar van sommige youtubers klik ik het gewoon niet meer aan omdat er echt teveel in gepraat wordt maar niks laten zien. Ik snap best dat mensen het leuk vinden als ze de hele video lang praten maar ik vind het persoonlijk wel leuker om ook dingen te zien van die dag haha

3 likes

Makkelijkste situatie ooit: ik ben geboren in het huis waar ik ook ben opgegroeid :sweat_smile: zussen daarentegen allebei in een ander ziekenhuis dus we hebben allemaal een andere geboorteplaats thuis. Maar dit boeit zo weinig dat we het nooit aan iemand hoefden uit te leggen

1 like

Dan moeten jullie met z’n drieën haast wel in een existentiële crisis beland zijn toch??

29 likes

Oh! Heb ik nooit aan gedacht hahaha
(Opgegroeid in het niet digitale tijdperk)

1 like

Mij is echt serieus nog nooit gevraagd naar mijn geboorteplaats (door wie dan ook, en ook niet aan de hand van mijn paspoort)

Maar hoe vaak wordt die vraag dan gesteld? Ik maak werkelijk nooit mee dat iemand vraagt waar ik geboren ben.
Wel waar ik ben opgegroeid maar geboorteplaats nog nooit.

1 like

Inderdaad. Als iemand vraagt: ‘Waar kom je vandaan?’ wil diegene gewoon weten waar je opgegroeid bent en niet in welke gemeente je precies geboren bent.

7 likes

Op mijn ID kaart staat onze gemeente bij geboorteplaats ipv ons dorp. Echt zo dom en ik ken ook niemand die dat heeft. De naam van onze gemeente is ook niet de naam van een bestaand dorp ofzo, echt heel raar.

Echt? Al mijn vriendinnen uit mn thuisdorp hebben gewoon dat dorp… ik ga ff googelen

Edit: volgens google is het idd de gemeente. Wist ik niet haha

1 like

Haha ik heb dit ook! Maar het is gek omdat er volgens mij staat Geboorteplaats: en dan dus de naam van de gemeente. Om het wat minder vaag te maken, bij mij staat er Geboorteplaats: Noordoostpolder, maar dat is helemaal geen plaats zeg maar. Ik vond dit ook altijd maar raar

2 likes

Was er niet een bepaalde situatie waarin je automatisch Den Haag in je paspoort kreeg als je eigenlijk buiten Nederland was geboren? Of had dat eerder te maken met de uitgifte van dat paspoort? Iets met de klepel…

Ik moest ooit een kopie van mijn paspoort aan iemand overhandigen voor een baan en toen vond die studente het wel raar dat ik op dit moment niet in ‘mijn stadsie’ woonde. Maar zij vertelde toen wel een hele verhaal dat ze zelf uit een klein dorp kwam ver van de randstad vandaan en nu altijd hier wilde blijven wonen etc. :stuck_out_tongue: Misschien zou dat meisje dan weer het type zijn die dan een kraamkamer zou willen op Utrechts grondgebied.

Haha ik moet geboorteplaatsen dus voor mijn werk weten om mensen op te kunnen geven voor trainingen en cursussen, daar wordt het nog best vaak gevraagd! Dan heb ik dus niets aan het dorp waar iemand vandaan komt of z’n hele jeugd gewoond heeft, maar moet ik de plaats weten waar ze daadwerkelijk geboren zijn :sweat_smile:

2 likes

Hoe zou de toekomst eruit zien als we in de grote steden geen Airbnb’s meer mogen hebben? Dat je dus weer normaal woningen kan vinden in de stad en dat niet elk appartement wordt onderverhuurd aan toeristen. Geef Airbnb terug aan de hutjes op de hei!

Biecht, het boeit me zo weinig dat ik net hard moest nadenken wat mijn geboorteplaats is, het dorp of de gemeente

On topic: ik ben benieuwd naar de baby van Kenza. Ik volg haar sinds ik 18 ofzo was en ze was toen echt mijn stijlvoorbeeld.

3 likes

Yup = young urban professional, dus als je niet in de stad woont ben je automatisch geen yup, want niet urban. Jullie zijn dan eerder dinks (double income no kids).

18 likes

Op de een of andere manier voelt ‘dinks’ echt bijna als een belediging haha, zo’n suffe naam

11 likes