Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de hele uitspraak:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2019:1862
Dus er is geen samenhang met criminaliteit en iq? Want daar ging ik zelf eigenlijk wel van uit altijd…
Ik vind dat youtubers überhaupt ver gaan vaak. Met pranks en dat Matennaaiers van laatst. Als iemand zoiets doet bij mij op straat bijvoorbeeld zou ik echt gek worden. Überhaupt alles steeds maar filmen vind ik echt een vervelende ontwikkeling. Ik kreeg een keer een camera van programma op mijn neus: ‘wat vind je van Valentijnsdag?’ ‘Je loopt hier alleen, heb je geen Valentijn?’
Zo irritant inderdaad… ik loop vaak met collega’s een rondje door het park en vorig jaar kwam ook ineens Nienke plas langs in een politiepak met een cameraploeg terwijl ze iedereen die langskwam tegenhield en aansprak met iets kuts. Rot op zeg, het mag dan openbare ruimte zijn, maar laat me lekker met rust en betrek me niet bij je niet-grappige-kutideeen
Was in deze zaak wel uitzonderlijk lang hoor voor er uitspraak werd gedaan, dat is ook meegenomen.
Laagbegaafdheid
Sorry, maar dit is niet volledig juist en te simplistisch. Er is wetenschappelijk discussie over dit onderwerp en verschillende vakgebieden (rechtspsychologie, pedagogiek, rechten) denken hier ook allemaal net iets anders over (logisch want ze treden ook allemaal op andere wijze op). Kijk je naar enkel intelligentie is er geen verband, kijk je naar laagbegaafdheid (meer dan intelligentie, want ook adaptieve vaardigheden en sociaal/cultureel), weer wel. Laagbegaafdheid is (in ieder geval bij jongeren) een voorspeller voor antisociaal en crimineel gedrag. Mede doordat laagbegaafde jongeren vaak meer risicofactoren hebben (antisociaal gedrag, negatieve familieomstandigheden, problemen op school of op het werk, slechte vrijetijdsbesteding, negatief beïnvloedende peers en middelenmisbruik.) dan protectieve factoren (rustige omgeving, toegang tot medicatie, positief zelfbeeld, veilige hechting etc.).
Dit betekent zeker niet dat laagbegaafden crimineel zijn in absolute zin, maar het is ook niet goed om het verband te ontkennen. Juist omdat deze groep er baat bij heeft dat de samenleving en overheid op alle mogelijke wijzen (duidelijkere uitleg, maar ook anders ingrijpen wanneer zij wel ongewenst gedrag tonen) meer rekening met ze houdt en ze beter beschermt (zonder dat dit stigmatiserend wordt). We falen daar momenteel behoorlijk in.
En natuurlijk is er de discussie over criminaliteit onder mensen met een gangbaar iq. Ze kunnen het beter verbergen, geven minder vaak toe en de vormen van criminaliteit worden minder veroordeeld door de maatschappij (witteboordencriminaliteit etc), maar dat is in mijn ogen wel een andere discussie. Ook belangrijk om te voeren, maar niet altijd handig in verband met laagbegaafdheid omdat we dan ontkennen dat er wel degelijk problemen zijn rondom deze kwetsbare groep en die problemen om een oplossing vragen.
Er is geen sprake van een oorzakelijk verband, maar zwakbegaafdheid is zeker een extra risicofactor & nemen we altijd mee erin. Schattingen van jongeren in detentie met zwakbegaafdheid lopen hoog op. Komt o.a. door verminderd risico kunnen inschatten.
Nee, ik las ergens dat Famke pas erna kwam
Wat vinden jullie van de cover van Noor haar boek?
Ik vind het best raar om eerlijk te zijn Maar ben wel benieuwd naar het boek, denk dat ik het wel ga kopen
Krijg een beetje een Ariana Grande vibe ervan
Mehh trekt me niet. Waar zou dit boek over moeten gaan?
Ik vind het wel een leuke cover (maar wel vooral om de vormgeving en niet om de foto) maar kan me niet voorstellen dat het ook een leuk boek is.
@colalight hier is een samenvatting:
Noor de Groot, beter bekend als Queen of Jetlags, breidt haar imperium uit. Eindelijk publiceert zij een boek, en wat voor een: dit is háár boek over haar magische fotowereld en tegelijkertijd jouw persoonlijke stijlgids. Want hoe blijf je authentiek op Instagram, die droomwereld waarin iedereen elkaar kopieert? In Queen of Jetlags deelt Noor tips voor het ontdekken van je eigen stijl als beginnend influencer. Ook neemt ze je mee op reis naar haar online wereld, haar inspiratiebronnen, edits, etiquette, trends en tricks.
Wat zes jaar geleden begon als blog is inmiddels uitgegroeid tot crossmediaal platform. Noor de Groot blogt, vlogt en deelt dagelijks haar eigenzinnige, betoverende lifestylefoto’s. Dankzij haar persoonlijke stijl en altijd vernieuwende filterwerk telt Queen of Jetlags inmiddels bijna een miljoen volgers op Instagram, waarmee ze tot de absolute top behoort. Waar haalt ze haar oneindige inspiratie vandaan? Hoe maakt en edit ze haar foto’s? Wat zijn do’s en don’ts van Instagram? Het zijn de vragen die Noor dagelijks in haar inbox krijgt. In haar boek geeft ze open en eerlijk antwoord op al die vragen.
Queen of Jetlags is hét boek voor iedereen die net zo’n Instagram-feed wil krijgen als Noor.
Thanks… Nee ga ik niet kopen haha. Ik ben sowieso geen fan van haar en ook niet van haar instagram stijl.
Hoop dat de pizza dozen tip en je hand over je mond op foto’s tip er ook in staat.
Wow ja nu je het zegt!
Hmm ik wil eigenlijk vooral lezen over haar ‘vroegere’ leven omdat ze het daar vrijwel nooit over heeft. Als het echt voornamelijk over Instagram tips etc gaat hoef ik het niet haha
Veel influencers die ik volg hebben het nu over dit artikel:
Over dat het perfecte instagramplaatje niet meer in is, en de jongere generatie meer van echte foto’s houdt. Mensen zijn over de instagram-muren en 13-in-een-dozijn foto’s. Ik vond het wel een interessant artikel om te lezen.
Nee, maar ff serieus. Wat als Instagram er ineens mee nokt? Wat ben je dan nog in het leven??
Ik droom van die dag…
Ik ook. Lijkt me heerlijk om dat platform dat alleen gebaseerd is op consumptie en mensen die niks kunnen maar daar veel te veel voor krijgen te zien instorten. Maar ik kan ook nier wachten tot de oliebel onder Dubai op is en heel die achterlijk exorbitante samenleving in elkaar stort omdat ze zonder olie niks hebben om het overeind te houden.
oe bah ik vind Noor zo onsympathiek en arrogant overkomen. Laatst ook zon filmpje op haar instagram op Coachella. Ik ging bijna over mn nek, zo erg was het, zo vol van zichzelf.