Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ik vind zijn stem zo mooi!

5 likes

Zo, schrik hier wel van. Niet dat hij veroordeeld is, maar wat hij allemaal heeft gedaan en aangericht.

5 likes

Brr… wat een engerd. En wat een milde straf voor al die dingen die hij heeft gedaan.

Nou, inderdaad.

iets wat sommige kijkers allang doorhadden.

24 likes

Wtf…

Dat deze jongen uberhaupt nog een platform krijgt op insta en yt :-1:

8 likes

Gaat het om Famke wanneer er staat ‘zijn ex’? Of iemand anders?

Was hij toen ook niet diegene die bij zo’n programma het prima vond om een gevaarlijk product te promoten?

Klopt ja, bij Rambam. Die energydrank met bizar veel cafeïne.

1 like

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit belangrijk is om op deze manier te vernoemen? Ik ben het er uiteraard helemaal mee eens dat zijn acties dom zijn maar zwakbegaafd zijn is toch wel iets anders dan domme acties uitvoeren.

Ik denk omdat dit wordt meegenomen in de strafmaat. Iemand die door een psychiater als zwakbegaafd wordt gekwalificeerd krijgt een lagere straf dan iemand die niet als zwakbegaafd wordt gekwalificeerd.

9 likes

Nee dat begrijp ik inderdaad wel (is overigens niet automatisch zo). Maar dat is precies mijn punt. Blijkbaar is hij daardoor verminderd ontoerekeningsvatbaar geacht door de rechter. Maar door het het zo neer te zetten wordt alleen een link gelegd met zwakbegaafd zijn waardoor het overkomt (op mij in ieder geval) alsof je aan zijn domme acties al had kunnen zien dat hij zwakbegaafd is. Dus alsof zwakbegaafd zijn gelijk staat aan domme acties/crimineel zijn. Ik vind het lastig uit te leggen, maar ik vind het gewoon niet zo netjes om mensen daarom een beetje belachelijk te maken.

Echt heeeel toevallig had ik dat ook vrijdag! Het stel vierde ook hun ‘verjaardag’ groot ivm bijzondere leeftijd.
Ik ben nog nooit zo verrast. Vond het zo onwijs leuk. Er was een groepje mensen van 20 hele naaste familieleden die t wel wisten. De overige 50 niet.

Ik vond het echt zo onwijs leuk! Bruiloft was er ook niet minder groots door. Geen idee waarom maar de sfeer was zo leuk iedereen was zo verbaasd!

Edit: feestje werd al wel gegeven op een hele mooie locatie, ook onder het mom van een uitgebreide lunch van 1-5. Dus denk wel dat iedereen er hier vanuit ging dat t niet een kleine verjaardag was. Ook icm de bijzondere leeftijd zegmaar.

14 likes

Ik vind het gewoon een feitelijke, neutrale omschrijving. Haal daar dus helemaal niet uit wat jij er in leest…

7 likes

Ik lees dat ook niet. Er staat: ‘Van Teunenbroek is door een psychiater als zwakbegaafd gekwalificeerd en was tijdens het plegen van de strafbare feiten verminderd toerekeningsvatbaar, meldt de rechtbank verder.’

Ik maak hier niet uit op dat hij belachelijk wordt gemaakt. Er wordt ook geen waardeoordeel aan gehangen.

2 likes

Ik bedoel ook hoe het hier in dit topic wordt benoemd! Niet in het artikel. Vind het zelf onnodig om het als grapje neer te zetten terwijl zwakbegaafd zijn niet echt iets is om grapjes over te maken.

Ah oké, alsnog zie ik alleen iemand die het artikel quote. Verder zie ik niemand een verband leggen tussen zwakbegaafd zijn en domme acties uitvoeren. Maar goed, wellicht interpreteren wij dingen anders.

@Frambozentaartje
Ik vind dat ook best heftig hoor. Vooral omdat hij zoveel volgers op Instagram heeft en op YouTube. Ik weet het fijne niet van zwakbegaafdheid, maar ik kan me voorstellen dat je dan niet altijd de gevolgen kunt overzien van je acties als je in zo’n positie zit.

Maar de link met zwakbegaafd zijn is er toch ook? Niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle zwakbegaafden soortgelijk gedrag vertonen, maar er is wel een verband met zijn doen en laten.

9 likes

Oke ja dat kan natuurlijk dat ik er meer in lees! Ik lees in de reacties wel een spottende toon door bv te stellen dat iedereen hier al wist dat hij zwakbegaafd is. Ik vind het niet echt oke om op basis van domme acties conclusies te trekken over iemand zijn iq.

Maar ik merk dat ik niet goed kan uitleggen waarom ik het een probleem vind dus laat het hier ook maar bij haha.