Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Minimaal iets mainstreams als een vlag oid. (Bij de woorden die ze gebruikt dan.) Niet een willekeurige foto die aan ieder item gekoppeld kan worden.

3 likes

Heeft ze ook al eens aangegeven. Dat ze ging verbouwen ondanks dat ze er misschien niet nog heel lang zou wonen en dat ze het huis wel aan zou houden voor bijv. airbnb.

Van gemeente Amsterdam mag je volgens mij maar 30 (of 60?) nachten per jaar verhuren via Airbnb. Ze heeft er denk ik meer aan om het voor een langere periode te verhuren en dat lijkt me alleen maar heel slim om te doen. Zou ik ook wel gewild hebben als ik het kon!

1 like

haha lotte’s nieuwe serie met nieuwe producten testen
ik zou mooi inspiratie opdoen uit dat topic hier :smiley: (misschien doet/deed ze dat al)

1 like

Vanaf dit jaar 30 ja, vorig jaar nog 60. Ik denk dat het vanaf volgend jaar nog strenger gaat worden in de binnenstad

ik snap van edith dohmen nooit zo waarom ze altijd zo fluistert in de camera
met haar hand zo voor haar mond :shushing_face: :face_with_hand_over_mouth:
valt het anderen ook al op?

15 likes

Het probleem is dat door de marktwerking die dit veroorzaakt je helemaal geen kans meer hebt op een huis in de stad. Het wordt steeds duurder en de happy few die een huis in de stad hebben, houden dit aan om alleen maar meer geld te verdienen.

En tuurlijk mag je naar een x aantal nachten verhuren, maar het is bijna ondoenlijk voor de gemeente om dit te controleren. Het is zo gigantisch omvangrijk.

1 like

En de foto is verwijderd van haar instagram!

1 like

Dat is waar. Ik vind langdurig verhuren niet verkeerd. Je huis is dan eigenlijk een soort investering.
Je moet het tegenwoordig wel vooraf melden bij de gemeente als je kortdurend verhuurt, dus als je als buren het vermoeden hebt dat er te vaak wordt verhuurd, is dat wel te controleren.

Maar dit is juist het probleem: huizen zouden gƩƩn investering moeten zijn. In ieder geval niet op de schaal waarin dat in Amsterdam gebeurt. Wonen is voor iedereen een primaire levensbehoefte, het is idioot dat jan en alleman met geld daarbovenop springt en zo maandelijks 500+ euro winst maakt op iets waar we niet zonder kunnen. Vooral in steden waar enorme schaarste is aan betaalbare woningen. Het klinkt onschuldig: je tweede huisje aanhouden als investering voor later, maar je draagt bij aan het probleem.

61 likes

Aah, dat vind ik eigenlijk ook weer niet nodig… :confused:

Edit: hee mn smiley klopt niet. Het is geen :confused: maar een : (

1 like

Gadverdamme, krijg er echt diarree van.

En dat wil ik niet dus heb ik niet aangetrokken.

13 likes

Walk your imaginary dog. Wat een kul

4 likes

Ook zon totaal niet relevante foto van zichzelf erbij.

Waarom verdienen dit soort mensen geld met totale onzin?

11 likes

Dat heeft niets met attraction te maken. Dit soort onderzoeken, onderzoeken wat de verwachting van anderen doet bij het uitvoeren van een taak. Hoe individuen (bijv. leerlingen) de verwachting van de leraar internaliseren. Het slechter presteren valt logisch te verklaren door bijv verminderd self-efficacy, nervositeit, minder aandacht vanuit de leraar etc. Maar daar is niets magisch aan. Je krijgt er niet ineens dingen van die eerder onbereikbaar waren. Er is echt niets mis met mensen adviseren in zichzelf te geloven (want dat helpt wel degelijk bij het goed uitvoeren van taken), maar door dat aantrekkingskracht te noemen en te koppelen aan grote zaken die eerder te maken hebben met geluk dan met aantrekking, scheppen influencers een kwalijk beeld

17 likes

Toch grappig dat die law of attraction vooral in bepaalde werelddelen goed lijkt te werken. Ze moeten in Jemen echt gaan werken aan hun mindset en hun gevisualiseerde hond op zoek laten gaan naar eten. Dan komt het vast goed

75 likes

Ik heb me dit vroeger ook altijd wijs laten maken en ik vraag me nu af: zijn meisjes bewezen slechter in beta vakken dan jongens?

Nee dus :scream: Pfff, de crap die meisjes toch wijs wordt gemaakt…

3 likes

Ik denk nu eerder dat haar man plotseling is overleden eigenlijk. In haar laatste post zegt ze dat buren en vrienden bij haar blijven etc. (Van Twist me pretty dus.) Zo erg…

In mijn ogen zijn ze niet hƩt probleem, maar dragen ze er wel aan bij. Ze dragen namelijk net zo goed het idee uit dat een huis iets is waar je winst op kan maken (de insta-perfect make-over van Yara illustreert dit bijvoorbeeld erg goed) ten koste van de mensen die een huis nodig hebben om simpelweg in te wonen. De grotere huisjesmelkers heb ik al helemaal geen goed woord voor over. Het gebrek aan maatregelen in NL verbaast me trouwens ook niets: we worden bestuurd door partijen die onze woningmarkt in het buitenland aanprezen als iets waar je goed aan kan verdienen. Nu het echt nijpend is wijzen diezelfden naar o.a. nieuwkomers en scheefhuurders als oorzaak van het probleem (bekijk ter illustratie de twitterfeed van Daniel Koerhuis)

Over de diesel/benzine discussie heb ik minder mening. Ik sta namelijk enorm achter ambitieuze plannen omtrent milieu en volksgezondheid, maar ben het met je eens dat het de normale mens wegjaagt. Vind zelf sowieso dat de auto zoveel mogelijk uit de stad geweerd moet worden. Vooral in steden met een goed ov-netwerk heeft de auto een veel te belangrijke positie.

9 likes

Impopulaire mening maar voor je persoonlijke doelen vind ik een moodboard maken echt handig. Niet dat je dat dan maakt en dat het daarmee uitkomt, maar het is wel motiverend om steeds naar iets te kijken wat je aan je doelen herinnert.

@Shaaar
Persoonlijk denk ik dat de mensen die een huis hebben gekocht om er echt in te wonen en dat dan na een paar jaar verhuren daar best recht op mogen hebben. Je hebt het dan in ieder geval niet met dat doel gekocht en je verhuurt op kleine schaal. Deze mensen zijn doorgaans ook best goede huurbazen is mijn ervaring.

Waar ik werk (net buiten Amsterdam) worden echter bijna alle nieuwe appartementen opgekocht door een paar mannen uit een bepaald land die het vervolgens enkel verhuren aan mensen uit dat land en dat is zo schadelijk voor de markt en ook voor de sfeer eigenlijk. (Want die mensen huren het en zijn er vervolgens het grootste deel van het jaar niet.) ā€œPandjesbazenā€ klinkt altijd een beetje als een paar mannen die grachtenpanden splitsen en het voor te veel geld verhuren aan studenten, maar het is een zo veel groter probleem dan dat. Kan me hier dus echt heel druk om maken… Ik vraag me af waar het ophoud. Of straks alles van Purmerend tot Utrecht onbewoonbaar is voor de ā€˜normale mens’.

11 likes