Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Dat hele ik heb nooit vakantie snap ik inderdaad niet. Bij elke baan heb je wettelijk gezien gewoon recht op een paar weken vrij.
Helemaal als je in loondienst werkt.

16 likes

Ja, dat je dan besluit die niet op te nemen is dan eigen keuze. Niks om een doodse post over te schrijven iig.

Ik snap die zelfkastijding van sommige Nederlanders zo slecht. “Twee jaar geleden een weekendje weg”, ik bedoel dat is gewoon aan jezelf. Niemand kan niet minstens een keer per jaar een weekje weg, desnoods in eigen land.

Prima als je leeft voor je spaarrekening, maar het is je keuze. Mensen in armere delen van de wereld, ja die kunnen geen dag missen, iedereen die zo leeft in NL mét een baan, kiest gewoon voor andere prioriteiten en heb ik nul bewondering/respect voor.

29 likes

Als je eigen ondernemer bent is dat heel iets anders. Mijn eigen ouders waren ook ondernemers en dan kun je inderdaad niet zomaar de boel dichtgooien nee.
Had het in mijn post dan ook over mensen in loondienst. Dan heb je gewoon wettelijk gezien recht op vakantie. Als je dan dus geen vakantie hebt, gaat er toch echt ergens iets mis lijkt me.
Ik werk in de zorg en heb op jaarbasis recht op sowieso 6 weken vrij, plus dat ik ook nog uren opbouw. Als ik die dan niet benut is het echt mn eigen schuld (wat ik never zou doen, dat trek ik hoe dan ook niet).

4 likes

Nee Sure, maar ik merk het ook in Mn omgeving heel erg. Allemaal mensen met prima banen, enige inkomen die dan volledig voor de spaarrekening gaan en amper nog “leven” en dan ongevraagd steeds meedelen dat hun laatste vakantie 8 dagen in 2011 was.

Ik denk dan “wat zonde van je jeugd”, niet iedereen is een ~ReiZiGer~, maar persoonlijk zou ik op Mn sterfbed toch liever denken “Ah ja in Mn twintiger jaren genoot ik lekker van Mn vrijheid” in plaats van “nou nou wat was Mn spaarrekening lekker gevuld toen ik jong was”.

11 likes

Nou er zijn heus wel omstandigheden waar het echt niet kan, waar jullie het over hebben vind ik ook irritant maar dat weten we toch niet over die persoon van de screenshot

12 likes

In mijn geval is het een keuze geweest. Er was altijd wel iets en dat terwijl ik ~ReiZigER~ // WANDERLUST // Trotting the globe ben, maar ja, omstandigheden. Jammer genoeg zijn er ook mensen die het financieel niet redden om op vakantie te gaan, ondanks 5 weken vakantie, vakantiegeld enz. en voor die mensen vind ik het heel sneu dat er gezegd wordt dat het je eigen keuze is. Soms is dat het echt niet.

26 likes

Ja vakantie (vrij) hebben =/= op vakantie (ergens heen) gaan

5 likes

Geld.

Je krijgt in loondienst gewoon doorbetaald als je vakantie hebt.
Ik heb het over vakantie hebben. Niet op vakantie gaan. Dat zijn 2 verschillende dingen.

5 likes

Of haar bril ophalen bij de Pearle

2 likes

Weet niet dat ik een insta story had geplaatst over een plattegrond van een stad van de mommyblogger Shirley en dat mocht niet

Sophie Hol is helemaal door het dolle heen van haar too good to go app aanwinsten. Leuk meid 15 eieren die nog 5 dagen goed zijn? Dan moet je 3 eieren per dag eten? :joy:

3 likes

Ach joh bak wat dingen en je bent binnen een middag door die 15 eieren heen haha

6 likes

Ik dacht een keer dat het een goed idee was om met 8 eieren een fritatta ofzo te maken, nou die bovenkant is natuurlijk nooit gaar geworden lol

6 likes

Eieren kan je vaak wel langer dan de houdbaarheidsdatum gebruiken. Maar goed als nog een hele hoop eieren haha.

4 likes

Ja? Ik dacht dat dat “gevaarlijk” was net als met kip

Wat je kan doen om te kijken of je een ei nog kan eten is om hem in een maatbeker bijvoorbeeld te leggen met water. Als het ei zinkt, kan je hem nog eten. Gaat het ei drijven, dan moet je het niet meer eten. Echt rotte eieren is volgens mij wel ‘gevaarlijk’, maar een product is niet altijd direct rot als de datum verstreken is.

2 likes

omg my mind is blown ik kende deze truc helemaal niet?!? TOP!

1 like

Het is heel handig! Ik doe het eigenlijk altijd als ik twijfel. Ook als ik bijvoorbeeld de eieren los heb bewaard en dus de houdbaarheidsdatum niet meer weet.

2 likes