Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Juist niet toch? Opa/oma (die ze goed kent) komen in hun huis oppassen zodat de baby lekker thuis in haar vertrouwde omgeving is.

Al weet ik ook niet of ik het zou doen hoor.

3 likes

Hahaha grappig.

@VanderWoodsen een baby hecht niet zoveel waarde aan de spullen in de omgeving maar wel aan de geur van moeder en vader en de hartslag enzo. Baby’s zien overigens ook erg slecht omdat de ogen nog verder moeten ontwikkelen.
Maargoed, dit is mijn persoonlijke mening, ik ervaar in ieder geval dat mijn eigen baby overal zijn rust kan vinden zolang ik in de buurt ben (mijn man werkt en ik ben hele dagen thuis dus baby hangt daarom meer aan mijn aanwezigheid).
Ik heb trouwens eerlijk gezegd ook geen idee over wie deze berichten gaan, ik las alleen dat ze het oudere kind wel meenamen op vakantie en de baby niet en daarop zei iemand dat die baby het geen hol uitmaakt, maar dat maakt die baby echt wel wat uit. Niet nodig om daar de politie voor te bellen hoor :crazy_face:

9 likes

gelukkig dat de hond heeft laten weten dat hij er geen pijn of last van heeft gehad.

8 likes

Die baby is een paar maanden. Ze heeft sowieso geen besef van hoe of wat. Ze moet gewoon met liefde verzorgd worden, of dat nou door pappa of mamma of oma gebeurt maakt echt niet zoveel uit. Daar is ze te jong voor. En in een vliegtuig lijkt me meer stress dan gewoon lekker thuisblijven met oma. Plus dat ik me heel goed voor kan stellen dat die ouders ook eens lekker willen doorslapen.

29 likes

Tsja, je kan ook met de auto op vakantie gaan als vliegstress de reden zou zijn om een baby niet mee te nemen.
En het lijkt me ook gewoon gek om later foto’s te kijken, en dat die baby er niet bij is…

1 like

Zo raar is dat toch niet? Mijn ouders gingen ook wel eens samen op vakantie en wij (de kinderen) gingen dan bij opa en oma logeren, of opa en oma kwamen bij ons. Of een van de kinderen ging met een van de ouders samen een weekendje weg (en de andere ouder+kind bleven dan thuis). Die baby merkt er toch niks van, er komen echt nog wel genoeg vakanties met z’n viertjes die ze wel gewoon bewust mee maakt. :slight_smile:

14 likes

Dat deden wij ook, toen mijn zusje pas 6/7.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar snap dus wel dat anderen het ook gek vinden. :wink:

Maar dit is toch niet vergelijkbaar? A. Jullie waren dus met z’n allen bij opa en oma en B. Er was dus in het 2e geval wel een ouder thuis.

1 like

Precies! Toen ik bijna 1 was, gingen mijn ouders 3 weken op vakantie en logeerde ik bij mijn oom en tante, en toen ze terugkwamen, pasten mijn ouders op mijn nichtje (vrijwel even oud) terwijl mijn oom en tante 3 weken op vakantie waren. Iedereen blij en uitgerust. Het is allemaal goed met ons gekomen, we hebben er niets aan over gehouden. Prima als jij lekker je kind heel dicht tegen je aan wil houden, maar dat vingertje naar anderen wijzen (die gewoon prima voor hun kinderen zorgen), vind ik zo sneu.

36 likes

Dit is écht niet waar. Een baby hecht heel erg aan de moeder en vader, zeker de 1e weken/maanden. Daar zijn ze niet te jong voor, dat heeft te maken met stem, geur, etc.

21 likes

Ja natuurlijk maar dat betekent niet dat als de ouders even een paar dagen weggaan, die baby helemaal over de rooie gaat. Ze kent de stem en geur van oma toch ook. Ze wordt toch gewoon goed verzorgd. Het is toch niet raar dat baby’s een paar nachtjes bij grootouders slapen. En dan is ze blij als haar ouders er weer zijn want die geur herkent ze ook.

12 likes

Wat een lap tekst, het is echt precies hoe je niet je excuses moet aanbieden. Inderdaad alsof ze sorry wil zeggen dat we dit gezien hebben @tuula

5 likes

De baby is nu toch ook bij opa en oma? :thinking:

Ik zal niet ontkennen dat het voor een baby belangrijk is dat het bij de ouders opgroeit en zoveel mogelijk daar is. Maar wat @Banananana zegt, een paar daagjes op vakantie gaat echt niet meteen zorgen voor verkeerde hechtigsproblematiek. They’ll live. En ieder kindje is hier ook weer anders in, er zijn vast kinderen die geen 3 uur zonder de moeder kunnen, maar er zijn ook kindjes die dat echt niet erg vinden. Zeker als ze bij mensen waar ze vertrouwd mee zijn (opa en oma) zijn. Geen enkel punt als jij het niet zo op deze manier wil doen, maar dat vingertje wijzen en mom-shamen vind ik zo flauw.

11 likes

Ik denk ook dat je daar juist makkelijke en minder eenkennige kinderen van krijgt, als je ze al jong aanwent dat het niet alleen goed en veilig is bij de eigen ouders maar ook bij bijv. opa en oma.

14 likes

Haha denk ik ook. Ik vraag me altijd af of het toeval is dat de meest relaxte ouders die ik ken ook altijd de makkelijkste kinderen hebben (gehad) en dat de spastische ouders de moeilijke, eenkennige kinderen hebben. Lijkt echt bijna 1 op 1 bij de mensen die ik ken en ik denk dat het geen toeval is.

Ken een aantal kinderen die vanaf jongs af aan meer ‘door een community’ zijn opgevoed, zoals vroeger; veel verschillende oppas hebben gehad en regelmatig even bij vrienden/vriendinnen of ouders van de ouders waren (een ook jonge moeder die nog studeerde) en die kinderen zijn allemaal zo leuk en makkelijk in de omgang. Zou er bijna zelf voor tekenen als ik garantie heb dat ik er zo een krijg.

12 likes

Het valt niet te verantwoorden je slaat, duwt etc. je huisdier niet net zoals je dat niet bij een kind zou doen.

2 likes

Sanne is haar baan kwijt vertelt ze net op instastories. Ik vind het netjes hoe ze het vertelt ‘het is privé maar het komt er kort gezegd op neer dat het van beide partijen uit beter is om uit elkaar te gaan’. En idd netjes dat ze het vermeld en dat het privé is snap ik ook goed.
Ben wel benieuwd waar ze nu gaat werken, maar ze heeft in ieder geval nog niks anders.

Lijkt mij geen toeval, kinderen lijken vaak op hun ouders qua gedrag, uitzonderingen daar gelaten.

1 like

Awh wel sneu. Gisteren plaatste ze al op twitter dat mensen vandaag voor haar moesten duimen. Waarschijnlijk hiervoor dus. Hopelijk vindt ze snel iets anders.

1 like

Dit vind ik oprecht jammer voor haar. Van wat ik hier las leek het alsof ze eindelijk haar plekje gevonden had.