Ik denk ook dat het heel goed verdient! Stel je maakt 2 video’s per week en hebt 10.000’en subs en je vraagt 500 euro om voor iets reclame te maken dan verdien je al 4000 euro per maand. En 500 euro voor 1 reclame voor 10.000’en mensen klinkt als heel weinig geld?
Klopt, sommige accounts hebben ook, als ze een merk laten zien wat niet spon is, staan dat het reclame zonder betaling is.
Zouden bedrijven er geen berekening op los laten van: okay je hebt zoveel volgers/abonnees en we verwachten dat er daadwerkelijk minstens zoveel mensen het ook gaan kopen en op basis daarvan stellen wat ze eraan verdienen? Sowieso, sommige reclame zoals op Insta wordt pas achteraf betaalt? (A.d.h.v. hoeveelheid views?)
Ik heb overigens geen idee hoor, dit zijn mijn eigen hersenspinsels
Volgens mij hebben de meeste influencers gewoon een mediakit die je op kan vragen via hun agent. Daar staan de prijzen in voor een story/post of vernoeming in video. Die prijzen zijn natuurlijk wel gebaseerd op views/likes.
Ik vond de vlogs van Roosmarijn Koster altijd wel vermakelijk. Maar ik vind het zoveel herhaling, wat natuurlijk logisch is want iedereen werkt en doet boodschappen etc. Maar bij haar valt het me ook op qua dingen die ze zegt. Veel kledingstukken hebben dan bijvoorbeeld allemaal “een rijke stof” of ze is opzoek naar iets met een “boxy fit”. Daarnaast heb ik ook het idee dat ze had verwacht dat Youtube haar sneller geld zou opleveren dan dat het nu doet. Maar misschien vergis ik me daar wel in hoor.
HHAHAHA nou zoiets ja! Dat het zo vierkant valt
Ik denk dat een managment ook wel een groot deel van zo’n bedrag krijgt en ze hebben natuurlijk nog andere kosten. En als ze slim zijn hebben ze iets geregeld qua pensioen en arbeidsongeschiktheid. Maar alsnog verdienen ze natuurlijk bizar veel.
Ik vind dit echt heel interessant om te luisteren, ze is heel open en ik weet blijkbaar echt weinig over zwangerschap (en de periode daarna)
Ik zie die story niet, maar bedoelde ze het niet als grapje?
Oh wow, soms lijkt het echt alsof mensen contact met de werkelijkheid zijn verloren? Als je zo graag vans wil en daar iemand over wil spreken, kan je er zelf naartoe gaan.
Ik vind het juist heel naar om meteen zodra ik een winkel instap besprongen word
Wow wat overdreven dan! Idioot om je daar zo over op te winden ook. Ze had zelf idd ook haar vragen aan het personeel kunnen stellen
Ja, dat viel mij ook op 5 winkels in gaan en nergens zelf hulp vragen? Lijkt mij hemels, als er geen verkopers op je afkomen tijdens het winkelen.
Ik dacht wel dat het een grapje was, of in ieder geval zwaar overdreven. Zo is Emma altijd wel.
Wow wat een dure aangelegenheid, zelf gellak zetten!? 1 lakje van het merk wat Wil gebruikt is al €30, ze heeft iets van 8-10 lakjes + een mega dure lamp van €300. (Wat ze in eerste instantie niet van plan was, maar het zo was zo gelopen).
Ik betaal zelf €35 bij een professionele salon! Wat zouden jullie doen, zelf zetten of in de salon?
Waar zou die zo druk mee zijn
Ik doe zelf mijn gelnagellak dankzij ome Ali.
Haha nou ik zet ook zelf gellak, maar ik heb ook echt geen lamp van 300 euro. De lakjes zijn inderdaad duur, maar als je het vaak doet heb je het er zo uit!
Ik vind het zelf wel netjes als de winkelmedewerkers zien dat je er bent en je aanwezigheid een soort van ‘acknowledgen’ door een knikje of een goedendag. En heb er ook nooit zoveel problemen mee als ze je dan aanspreken. Je bent dan heus niet verplicht om ja te zeggen hoor haha, het is gewoon klantvriendelijk bedoeld (maar goed ik heb m’n hele leven bijbaantjes in detailhandel gehad dus ik verwacht ook van verkopers dat ze dit doen haha).
Heb het filmpje verder niet gezien en weet niet hoe het precies gelopen is, maar kan me op zich wel voorstellen dat als je iets wil kopen en er komt niemand op je af en elke medewerker negeert je (en je hebt dus niet echt kans om iemand zelf aan te spreken), dan zou ik ook omdraaien (zou er zelf dan weer niet een hele rant over plaatsen op insta maar soit)
Lijkt me echt een genot als er juist niet meteen een medewerker op mij afkomt.