Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Ik dacht juist Veer-o-LIE met klemtoon op de lie… zou dat persoonlijk wel mooi vinden eigenlijk

1 like

Ik dacht meer aan veeroo-lY, met de klemtoon op de y. Ik heb alleen nog nooit van deze naam gehoord dus heb eigenlijk geen idee haha

Edit: haha tegelijkertijd met @Orchid

2 likes

Ja zeker, het is het ook heftig! Reageerde op iemand die afvroeg hoe ze het zou ervaren. Op d’r blog had ze zelf al geschreven dat ze t heftig vond.

1 like

Ik vind het heel knap dat ze dit zo delen en dat ze haar depressie zo gaat aanpakken, mooie video. Toch vind ik dat ze allebei soms wel wat naïef klinken. Door te zeggen dat je als je een depressie hebt, je ‘wellicht misschien’ meer kans hebt op postnatale depressie dan ieder ander, bagatelliseer je het een beetje?

2 likes

Ja, dit kan toch nooit goed gaan zou je denken? Ik was blij dat mijn man en ik een stabiele relatie hadden, het had het anders echt niet overleefd hoor :sweat_smile:

3 likes

Ja, dat is wel zo.

@kali
Nee, was mijn interpretatie, en van meer mensen hier. Maar ik weer het niet zeker, vond het daarop hinten.

2 likes

Hahaha ik zou dit nu maar vast weghalen (ik zie wel wat je bedoelt)

2 likes

soz not soz :relieved:

3 likes

nee

2 likes

Ik heb niet gelezen wat voor kop je 'm vond hebben, maar ik kreeg ook een bepaald beeld van hem door de foto’s…

1 like

ja dat snap ik, dat was mijn grapje al…

1 like

Ik denk ook dat het iets anders is dan vreemdgaan. Want dat geeft toch geen onveilig gevoel?

Het zal vast iets anders zijn hoor, maar vreemdgaan geeft toch juist een onveilig gevoel, als je vertrouwen in de ander is aangedaan?

3 likes

Klopt maar dat gaat over emotionele veiligheid. De ander niet (meer) vertrouwen en dus geen stabiele veilige basis hebben. Ik denk dat ze doelt op fysieke veiligheid. Constant over je schouder moeten kijken en daarnaast dus ook nog eens de emotionele onveiligheid door het verzwijgen van en dus niet langer kunnen vertrouwen op. Zoiets? Al gaat die vlieger ook niet helemaal op, genoeg situaties waarin de bedrogen partij wel degelijk agressief handelt nadat het vreemdgaan is ontdekt. Kan dus wel degelijk ook een onveilig gevoel geven.

In the end weten we het niet en zijn het dus vooral speculaties. Heel vermoeiend dit soort semi open posts.

In de video zeggen ze dat iedereen een postnatale depressie kan krijgen (wat natuurlijk zo is) en dat er wellicht een kleine kans is dat je met een ‘normale’ depressie meer kans hebt. Maar dat vond ik naief klinken omdat ik denk dat het niet alleen gaat om het risico op postnatale depressie maar juist ook om haar ‘gewone’ depressie in combinatie met een kindje.

1 like

Ik snap nog steeds niet wat er dan precies naïef is? Dat ze dan bewust voor een kindje hebben gekozen? Want dat snap ik eigenlijk wel goed, je kan je leven en je wensen niet opgeven voor je depressie, dan laat je de depressie winnen. Zelf heb ik nooit te maken gehad met depressie, maar toch helaas wel postnatale depressie gehad daarna. Fijn dat ook deze kant een keer getoond word ipv de roze wolk

5 likes

Verschil tussen postpartum en normale depressie is ook wel lastig om te maken. Over het algemeen kan wel gezegd worden dat als iemand in het verleden bekend is met depressie, de kans kleiner is dat een depressie na de bevalling echt puur postpartum is. Omdat iemand al ‘aanleg’ heeft kan het ook een reactie zijn op een ingrijpend life event. Vrouwen met een depressie na bevalling zonder psychische klachten is het verleden is een meer pure postpartum depressie. Maar uiteindelijk maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit. Is allebei heel kut.

2 likes

Ik ben het ook met jou eens hoor! Het is sowieso niet aan mij om te oordelen over of mensen klaar zijn voor een kindje of hun leven ‘on hold’ moeten zetten wegens een depressie. Ik vond specifiek die opmerking over dat er wellicht misschien een grotere kans was dan bij andere vrouwen naïef overkomen! Verder vind ik het juist knap dat ze deze kant laat zien, maar dat zei ik in mijn eerste post ook al.

@Damnatio Dankjewel voor de uitleg!

2 likes

Ja dit man, wat een loserpost van haar, speculeren is zinloos en onnodig maar zij doet het er echt om. Wáárom zou je dit delen.
En ik snap er echt niets van dat mensen dit dan zo heerlijk verfrissend eerlijk vinden.

16 likes

Ben beetje verliefd op Jaap van Claire. En Claire zelf ben ik ook dol op, ook al ben ik in de minderheid hier haha!

9 likes