Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Ben ik de enige die de laatste video van Claire ZO enorm irritant vindt?
Echt een aan eenschakeling van stomme typetjes. Verschrikkelijk echt. Zoveel lovende reacties ik snap er niks van.

3 likes

Je ziet toch in insta alleen je 100 nieuwste dm’s? En daarna verdwijnen ze naar onderen? Niet dat ik er ooit zoveel heb gekregen hoor haha maar dat las ik eens ergens!

Ik had het 2 maanden geleden ook. Heel lang bericht gestuurd op een vraag. En best persoonlijk. Tot op heden nog steeds geen antwoord/reactie

1 like

Is het misschien niet voor een of ander project wat hij pas later gaat gebruiken maar nu alvast aan het opzetten is ofzo? Ik volg hem niet (meer) dus weet niet wat de vraag was hoor

1 like

Ik kreeg toen wel een reactie van hem, toen hij zijn single- video’s aan het opnemen was vroeg ik hem iets over de invulling van zijn kanaal. Ik kreeg geen super uitgebreid antwoord maar hij reageerde wel.

Ik vroeg cynth een keertje iets nav een story, nooit reactie op gehad. Lekker het dialoog aangaan met je volgers op deze manier xD

1 like

Haha lol zou Jiami nog meelezen? Ze laat ineens antwoorden zien van een vraag die ze een paar dagen geleden heeft gesteld in haar Stories met excuses erbij dat ze niet iedereen heeft beantwoord

11 likes

Dat moment waarop ze dat aan de kinderen vroeg was nav een item in het Jeugdjournaal oid waar ze het in de klas over hadden. Ik vind het eigenlijk wel goed dat kinderen dit meekrijgen dat er veel spon is en wat dan is!

1 like

Ik vind bonnie & nick niet het type om hun vaatwasser te laten staan bij verhuizen eigenlijk :see_no_evil: maar als nieuwe bewoner zou ik er ook meteen een vaatwasser inzetten, dus dan zijn die lelijk gaten alsnog handig :joy:

6 likes

Ja helemaal mee eens! Lijkt ook echt nieuw

1 like

Maar er is een verschil tussen je camera ergens neerzetten, op record drukken en dir gebruiken voor eigen analyses (1) en het houden van je camera voor je hoofd, meer in de lens kijken dan in de klas, voor vermaakdoeleinden (2)

9 likes

Tegenwoordig mag je (hoor ik van stagiairs) ook alleen nog maar je eigen handelen filmen of je moet toestemming hebben van ouders en kinderen. En dan is die toestemming logischerwijs voor educatief gebruik en niet om het allemaal op YouTube te zetten :sweat_smile: maar ik neem aan dat Charlotte de school en ouders wel netjes heeft ingelicht over wat er met de beelden gebeurt

Ze zei dat er uitvoerig overleg geweest is met ouders en school over het vloggen op school. Er zijn ook kinderen die wel met stem in de vlog mogen, en die dat ook niet mogen. Ik zou het (als ouder van een groep 4 en groep 6 kind) geen enkel probleem vinden als de juf/meester van mijn kinderen zo zou vloggen.

4 likes

Klopt, heb ik ook moeten doen toen ik extra lessen onderwijskunde ging volgen. Supernuttig, maar zoals @GroenTakje zegt, het is dan een ander doel en je bent niet bezig met de entertainment ervan.

Ach, misschien kan die vlogger wel heel goed gaar focus houden hoor. Ik heb zelf een keer een week gevolgd en merkte wel echt dat het moeilijker was om m’n hoofd bij m’n werk te houden, maar dat hieft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk.

Op die manier zou ik het ook prima vinden! Denk dat de meeste leerlingen het allemaal heel leuk en interessant vinden.

Nog even mijn plasje over alwin. Ik hem hem ook geprobeerd te helpen in zijn (angst en verdriet) nooit geen reactie.

4 likes

Ik zag Madeleijn van Zeikschrift laatst zoiets posten, dat ze geen tijd had om alles te beantwoorden en excuses daarvan, en daarna zag ik veel meer “influencahs” iets in die trend zeggen. Dus denk niet dat Jiami dat post nav hier. (Weet ook niet of Zeikschrift er eerst mee was)

1 like

Ja, ik vind het fijn om te zien hoe ze zich nu zo ontwikkeld heeft(want in de relatie met Aslan stond ze een beetje stil), maar ik vind haar kanaal echt veel minder leuk en heb inmiddels ook haar ontvolgt. Super jammer, want ze was altijd mijn favoriet.

Hij vroeg zelf om hulp. Ik kwam niet met (ongevraagd) advies aankakken.

3 likes

Ik zag gister de roomtour en ze hebben maar 1 slaapkamer? Snap niet dat je een volledig huis met tuin opgeeft voor een appartement met 1 slaapkamer en dakterras.

1 like

Ik heb eigenlijk een supersceptisch uitgangspunt als het om b/vloggers aankomt, vind alles spon en voor de views (geld) tot het tegendeel is bewezen :joy:

Het riedeltje ook met abonneer je op mijn kanaal want dat is leuk voor jou en het kost je niets!!

Je bedoelt: want daarmee verdien ik mijn geld. Mag je best zeggen hoor

4 likes