Dat is het hele kutte aan dat vloggen van tegenwoordig: op openbare plekken (buiten bijvoorbeeld) mag je gewoon mensen filmen.
Ik heb net de video van Joy gezien over dat ze geslaagd is en dat ze dan een feestje geeft. Ik vind het allemaal zo schattig en word er echt vrolijk van. Volgens mij is het een heel gelukkig kind met hele fijne ouders. Maar enerzijds ook wel vreemd, heb het gevoel dat ik haar heb zien opgroeien, soort van Truman Show.
Ik had pas ook dat een gast aan het vloggen was en daarna gewoon zijn camera op mijn vriendin had gericht en haar een vraag stelde. Ik vind dat dus echt niet normaal. Zij gelukkig ook niet dus ze vroeg of hij aan het filmen was en of hij dat op YouTube ging posten en hij zo “Ja misschien kom je wel in de video ”. Ze zei dat ze dat liever niet wilde en toen liep hij weg.
Maar wtf, dat is toch niet normaal? Vraag eerst toestemming aan mensen voordat je ze zomaar gaat filmen.
Ja inderdaad zeg! Ik zou het ook echt niet waarderen. En ik zou dan bang zijn dat het alsnog gebruikt wordt voor de video zonder dat je het weet
Maar dit mag toch helemaal niet meer met die nieuwe privacy wet? Als ik voor een klus een straatbeeld film, moet ik al alle mensen vragen of dat oke is. Dan moeten vloggers dat toch ook?
Ik ben weleens gefilmd toen ik werd aangereden, door opgeschoten jongeren. Die vroegen geen toestemming.
Hier een keer de andere kant van influencer. Vond ik wel interessant om te lezen.
Hier gaat peter toch ook een film over maken.
Als je er ongelukkig van wordt, moet je het niet doen hè. Sorry, ik kan echt weinig met dit soort verhalen. Influencer zijn, is een keuze. Wat een lijdensweg dat je in het weekend nog een foto moet schieten van een gratis jas terwijl het regent. Oei oei.
Ik ben het daarmee helemaal eens hoor! Natuurlijk is het een keus. Ik vond het gewoon interessant om te lezen dat haar zelfbeeld er helemaal van afhing (of eigenlijk nog steeds) en de druk die ze voelde. Dit verschilt natuurlijk wel per persoon en hoe je zelf bent.
Edit: dit in het kader dat ik me gewoon niwt kan voorstellen dat je zo leeft en je daar druk om maakt.
@Ladybug ik weet niet wie Peter is leef ik onder een steen?
Ja dat gevoel kreeg ik ook. Had het idee dat daar best een beetje de nadruk op lag. Omdat ze het niet hadden verwacht etc…
Deed ze ook niet aan ‘natuurlijke anticonceptie’ als in, temperaturen etc en dan de vruchtbare dagen vermijden. Of haal ik haar nu met een andere vlogger door de war
Die waar kelvin een bedrijf mee heeft. Hij heet petrus op YouTube en daar staat ook zijn film idee.
Ja dit viel me ook op! Heel gelul over de verjaardag van dat kind, willemijn verrassen, namen, maar ze had nog niet eens positief getest?
Hahahah ja!
Of het argument, ja, ik moet wel zwanger zijn want ik ben net zo lang overtijd als bij Maik.
Snap dat je het denkt hoor als je 5 dagen overtijd bent. Maar dat argument is toch onzin. Je hebt zelf in de hand hoelang je wacht tot testen. Als ze een dag eerder of later had getest was dat argument al niet meer opgegaan. Beetje vaag
Helaas niet. Ik word in mn werk ook regelmatig op straat gefilmd en gefotografeerd zonder mijn toestemming. Politie ook en kunnen ook niets behalve hun uit mn aura houden als ze te dichtbij komen.
On topic : Bonnie is wel lekker zichzelf met die Teva’s onder dr outfit
Ik vond het ook wel vaag gelul hoor. Maar als je altijd regelmatig ongesteld bent, dan weet je na 5 dagen over tijd wel wat waarschijnlijk de uitkomst van de test is.
Ik heb net een video van Gewoon Thomas gekeken (vriend van Rutger) en hoewel het soms allemaal een beetje té blij is, vind ik wel dat je kunt zien dat hij erg veel moeite steekt in zijn video’s. Hetzelfde geldt voor Rutger.
Ja snap ik, en dat zeg ik ook. Maar zoals zij het vertelde kwam het over alsof ze het helemaal zeker wist omdat ze met Maik ook precies zoveel dagen overtijd was. Maar het moment dat je de test gaat doen is toch gewoon zelf te plannen. Staat toch deels los van elkaar.
Op mij kwam het over alsof ze dat allemaal zo bijzonder toeval vond. Maargoed ik ben dan ook wat minder spiritueel en ‘zweverig’ als zij soms is
Vind het vooral jammer voor Martine dat ze de eerste 1.5 van een kind niet zo leuk vind.
Ik herken mij er wel in, want die onrustige gevoelens besluipen je echt. Het heeft bij mij in ieder geval lang geduurd om te beseffen dat mijn tijd mij meer waard is dan gratis spullen waar ik zelf niet eens actief op zoek naar zou gaan. (Blijft ook een beetje een moeilijke afweging, en ik bedank dan ook vriendelijk voor de meeste voorstellen)