Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Woww ik dacht dat dit een reactie was op de dating serie van Alwin en ik was blown away door deze plottwist :flushed::flushed:

19 likes

Maar gelukkig zijn ze in de winter nog de halve wereld over gevlogen om op een resort te zitten in Mauritius.

16 likes

Ja maar de kinderen genoten daar zo van alle andere culturen!

20 likes

Monica in haar laatste vlog, ze is benieuwd wat er gebeurt als ze langer dan 48u op Schiphol geparkeerd staat, want ze weet niet of ze op tijd terug is. Ze heeft die luxe gewoon om benieuwd te zijn, ik daarin tegen zou stressen alsof mn leven er van af hing.

24 likes

Ik vond ā€˜m ook erg heftig. Vind Marloes haar videos normaal juist leuk omdat ze een (in mijn ogen) gebalanceerd dieet laat zien, waarin ook gewoon ruimte is voor een ā€œcheatmealā€ op z’n tijd.

2 likes

Ik heb de video niet gezien en ben geen dietiste maar light frisdrank, zero limonade en eiwitrepen lijken me ook niet echt gezond?
En de maaltijden die ik kan zien in het beginscherm lijken me wel gezond. Bewerkt voedsel is meestal ook gewoon niet zo gezond.

24 likes

Het hangt er vanaf wat je afbakent als gezond. Voor sommigen is een laag aantal calorieĆ«n gezond, voor anderen zo min mogelijk bewerkingen, etc etc. Zo kan de ene een zak pinda’s heel ongezond vinden (hoog in calorieĆ«n) en de ander weer heel gezond (vrijwel geheel onbewerkt).

6 likes

Voeding verdelen in ā€˜gezond’ en ā€˜ongezond’ is gewoon zo nutteloos want dat hangt gewoon totaal af van wat je ā€˜doel’ is. Zij eet bijv. cacao nibs, die zou ik eigenlijk niet ā€˜gezond’ noemen voor het doel dat ik zelf wil bereiken.

Wat @Milkshake3 zegt dus eigenlijk.

Mij lijkt vooral een balans ā€˜gezond’. Dat je gewoon een goede basis hebt waardoor je niet te veel hoeft na te denken, ook niet als je wel een keer veel snoept of pizza eet. Ik vind haar plan nu niet echt in balans en ken weinig mensen die dit vol zouden kunnen houden zonder een vreetsessie te krijgen. (Als het je wel lukt, lekker doen uiteraard.)

Zelf zou ik trouwens vooral gek worden van de regels: drie dagen in de week 1 glas light frisdrank per dag. Lijkt wel wiskunde.

*Ik vind het trouwens wel een verademing: een youtuber die een challenge volhoud. (Ze heeft wel een aantal keer gecheat, wel weer goed voor de balans, maar ze heeft niet opgegeven zoals Marije bijv. wel vaak doet.)

8 likes

Voor mij is er een duidelijk verschil in gezond/ ongezond. En of iets goed is om kg’s kwijt te raken. Dit is niet hetzelfde light frisdranken etc. zijn goed wanneer je op dieet bent of je het gewoon wilt drinken maar die zijn niet gezond?
pinda’s zijn gezond ( met mate) maar zijn inderdaad hoog in calorieeĆ«n.
Calorieeƫn zijn ook niet ongezond he. Je moet er gewoon niet te veel van eten.

Ik ben het ook eens met @flamoes dat het beste is om hier een balans in te vinden. Ik eet zelf totaal niet echt gezond. Maar ik denk dat ik wel weet wat gezond/ niet gezond is maar ik hou geen rekening met calorieeƫn.

5 likes

Volgens mij was het ook juist een beetje haar doel om dit met deze challenge aan te tonen? Ze zegt aan het einde namelijk: ā€œMijn conclusie uit deze video is wat ik eigenlijk al had verwacht en dat is dat ik je echt op je hart wil drukken om niets te verbieden (…) Het werkt alleen maar averechts, je krijgt alleen maar meer zin in ongezonde dingen, mijn patroon wat ik normaal heb, werkt veel beter … (…) Zo’n challenge het werkt niet als je wilt afvallen of daadwerkelijk gezond wil leven, alleen maar gezond eten houdt bijna niemand vol.ā€

En daarnaast zijn van deze challenges toch bijna nooit dingen die je voor langere tijd kan/wil toepassen, maar meer bedoeld om te kijken wat het effect ervan op korte termijn is?

1 like

Ja, klopt ook, maar het ging me meer om specifieke dingen als gezond of ongezond te bestempelen. Ik vind dat ze daar wel ver in gaat. De conclusie van haar video vind ik echt heel goed.

1 like

Ja daarin ben ik het wel met je eens!

Volgens mij was ze daar ook wel mee aan het puzzelen voor deze challenge. Zag onlangs een poll op haar Instagram met de vraag of mensen eiwitrepen als wel/niet gezond bestempelen.

2 likes

Zooo die haarkleur staat haar trouwens echt mooi!! Als ik even terugdenk aan die rood/oranje kleur die ze forever had, vind in haar dit echt veeel beter staan

8 likes

Was ook het eerste wat ik dacht! Leuke foto.

1 like

Als ik dit lees vermoed ik dat het een boek over wandelen wordt!

36 likes

Maar is ze echt gepassioneerd over haar uurtje lopen met Kees? Waarom is alles bij haar een passie?

26 likes

Hahahha in 3, 2, 1

4 likes

Helaas zullen we toch Ʃcht moeten wachten tot september tot we het zeker weten!!!1!1!11!

1 like

Misschien moet ze wel een boek schrijven over hoe HSP je passie is. Cause i need answers!

1 like