Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Ik durf niet te beweren dat ie volledig is afgekeurd, maar het zit er wel dicht bij. Hij werkt een paar uur op een heel laag niveau.

Geen excuus? Natuurlijk is dat wel een excuus ik zou het niet eens een excuus willen noemen maar gewoon een geldige reden. Je hebt het over iemand die grotendeels is afgekeurd dat is sowieso al een verschil met volledig afgekeurd.

Dat je volledig afgekeurd bent betekent niet altijd dat je alleen nog maar in bed kan liggen en verder niks kan maar dat je niet in staat bent om te werken.

11 likes

RUSTAGH.

Laat het oordelen lekker aan de daarvoor benoemde artsen over. Als ze een uitkering ontvangt, dan heeft er iemand naar gekeken.
Ontvangt ze die niet? Boeiend dan, ze leeft niet van jouw geld.

4 likes

En Jelmer eet ook vlees en doet volgens mij niet per se heel bewust iets goed voor het milieu. Viel me ook tegen want ik dacht dat hij dat wel belangrijk vond.

Ik zou daarnaast wel heel graag willen kijken hoe hij woont, volgens mij hebben zij amper spullen in huis en alleen maar planten. Toch benieuwd hoe het eruit ziet haha

Je doet echt alsof werken de holy grail is? Wie wint er wat mee als zij nu zichzelf pusht om toch te gaan werken simpelweg omdat anderen vinden dat ze dat best een ochtendje per week zou kunnen.l? Voelt de maatschappij echt geen hol van en waarschijnlijk gaat zij eraan kapot.

Werken is intensief op een heel ander niveau dan wanneer het jou uitkomt een beetje simsen of kaartjes verkopen. Daarom hebben we ook een systeem waarbij mensen van wie we die inspanning niet kunnen vragen dat niet hoeven. Dat iemand die grotendeels is afgekeurd wel gewoon werkt is die persoons beslissing, maar diegene hoeft niet als voorbeeld te dienen voor alle anderen.

20 likes

Spuit elf maar ik vind de nieuwe vriendin van Alwin OOK leuk… Mooie meid.

3 likes

Helemaal mee eens. Daarnaast zijn er artsen bij het UWV die op basis van hun opleiding en kennis daadwerkelijk kunnen beoordelen of iemand wel of niet kan werken. Bij Lisanne was de conclusie blijkbaar dat dit niet kan, vandaar volledig afgekeurd. Ik snap niet dat mensen zonder medische achtergrond denken dat ze daar op basis van een paar instagramposts een beter oordeel over kunnen geven…

19 likes

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of iedereen nog weet hoe het een paar maanden geleden met Lisanne ging. Dan kan het nu op de foto’s en filmpjes er ‘heel goed’ uitzien maar dat was een paar maanden (weken?) geleden echt nog wel anders.

Daarnaast is een online cursus of een de sims spelen echt wel van een andere manier van inspannen tov werken.

Laat haar dat lekker zelf bepalen en bedenken, dat is niet aan ons. Ik vind het allang fijn dat ze er overduidelijk vrolijker en beter uit ziet dan een tijd geleden.

2 likes

Omg die sproeten van de nieuwe vriendin van Alwin. Hoe leuk!!!

22 likes

Ik ben het met je eens dat dit heel onhandig geformuleerd is. Verder ben ik helemaal niet in de positie om haar bezigheden te veroordelen (zo was mijn bericht niet bedoeld), dat zou door eigen ervaringen uit het verleden ook buitengewoon hypocriet zijn. Ik was er ook niet van op de hoogte dat ze volledig afgekeurd is, ik had blijkbaar verkeerd begrepen dat zij geen contact onderhield met erkende artsen.

1 like

Maar Ras en Willem hebben even aan zo’n vitaminen / mineralen / bullshit infuus gelegen dus zijn weer heeeelemaal alive & kicking. :roll_eyes::roll_eyes::lying_face:

15 likes

Hahaha jeetje
Doet me denken aan deze (al doe ik dit ook, de Citroën niet infuus)
afbeelding

45 likes

Ik wil nog iets toevoegen, wat volgens mij aangeeft hoe erg we allemaal gebrand zijn op werken, werken, werken, ten koste van van alles. Dit jaar was ik een poosje ziek thuis, overspannen. Ik kon helemaal niets en van het kwartier wandelen op een dag was ik soms zo moe dat ik de volgende dag niks kon. (Gelukkig voor mij was dit maar tijdelijk). Toen begon ik me na een poosje een beetje beter te voelen, maar wilde die ‘extra’ tijd nuttig besteden. Toen heb ik ongelofelijk op m’n kop gekregen van de bedrijfsarts omdat leuke dingen doen en ontspanning de basis is, en als je daarnaast kunt werken is dat top, maar als dat niet kan, gaat werk niet voor. Het duurde weken voor ik voor mezelf geaccepteerd had dat ik wel kon lunchen met een vriendin (voor max 2 uur en dan de rest van de dag niks) maar nog niet kon werken. Ik was bv ook doodsbang om collega’s of, erger nog, leerlingen tegen te komen tijdens een wandeling of een boodschap. En van dat eerste uur weer werken was ik zo vreselijk moe, dat was echt niet te vergelijken met een uur een boek lezen bv. Terwijl ik vrij simpel administratief werk deed dat uur, dus niks bijzonders mentaal of fysiek.
We leggen zo’n enorme druk op onszelf en elkaar mbt presteren en alles maar doen dat daar aan de ene kant mensen zichzelf overspannen werken en we aan de andere kant bijna afgunstig zijn naar mensen toe die niet kunnen werken maar wel een beetje levenskwaliteit hebben. Wanneer zouden we Lisanne’s situatie wel accepteren? Als ze altijd alleen maar ziek was? Is dat beter voor onze gemoedsrust dan wanneer ze wel af en toe, naast haar ziekte, wat lol heeft in het leven?

62 likes

Hoop voor jou dat jij nooit psychisch instort. Echt niet oké dit…

1 like

Dit inderdaad. Psychisch welzijn is altijd nog een ondergeschoven kindje.
Alles draait om werken, werken, werken, druk zijn, sociaal heel actief zijn. Als je dit allemaal niet bent of hebt, is dat raar. Want druk zijn en veel werken hoort als je jong bent…

9 likes

Same. Ik heb dit momenteel. Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die niet oordelen en enkel een luisterend oor bieden, wat ik ook het hardste nodig heb. Ook op werk hele fijne collega’s die ook oprecht willen weten hoe het met me gaat

Jup, als je zegt; ja lekker met de beentjes omhoog een dagje niks doen, kijken mensen al snel van :no_mouth::face_with_raised_eyebrow::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ja, dit ook met vakanties. Als je een week vrij bent, bijvoorbeeld: “waar ga je heen?” Ehm, mijn huis, mijn bed, de tuin. Maar voor veel mensen ben je echt een freak of nature als je dit zegt, dat je niet op reis gaat

17 likes

Schande. Eeuwige student, luie generatie dit. WERKEN ZUL JE

2 likes