Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7


Mooie aflevering weer van #BOOS. IKEA doet leuk mee en reageert ook sportief.
9 likes

Naja ze heeft 170 euro betaald voor servicekosten enz en de service was om te janken dus op zich best een terechte klacht vind ik.

5 likes

Oh dat wilde ik echt niet zeggen met mijn antwoord hoor!! Ik vind het er zelf ook niet heel chill uit zien.

1 like

Ik vind 170 euro aan service- en in-elkaar-zet-kosten voor een kast van tussen de 300-400 euro nogal overdreven. Ik ben een voorstander van gemak maar die kosten zijn toch niet in verhouding met de aanschaf van die kast?

En ik begreep ook niet waarom het zo problematisch is om een week zonder kledingkast te leven.

Ikea heeft het wel netjes recht gezet.

Edit: Niet de kast, maar het geschil, ha ha

15 likes

Ik denk dat ze vooral koos voor de service omdat ze dan direct een oplossing had. Stel je kast valt uit elkaar en al je kleding zwerft rond, en je hebt een kleine kamer (ik ga er wel een beetje vanuit dat ze student is met alleen 1 kamer), dan lijkt het mij ook wel heftig om nog een week tussen al je zooi te moeten leven.

En dan heb je geen auto dus betaal je toch al voor bezorg kosten
 Dan snap ik wel een beetje dat ze dan voor de service koos om het ook direct in elkaar te laten zetten.

Nee? Schockeren is wellicht niet het goede woord. Voor mij is een topless vrouw geen taboe. Ik vind het gewoon niet zo bijzonder en snap daarom de functie van naakt op een tumbnail, borst vooruit, dikke smile, sterretjes op je tepel gewoon niet. Ik denk dat dit soort “taboe-doorbrekers” een puberale houding aannemen en daarmee zelfs bepaalde discussies schade aandoen. Heb het er gewoon over, geef je argumenten, maar als je het zo normaal vindt: maak er dan niet zo’n show van, want dat toont in mijn ogen het tegendeel.

16 likes

Als er op diezelfde thumbnail een man met ontbloot bovenlijf tussen wil en tien had gestaan, zou ik ook denken “jeetje doe gewoon een shirt aan”.

10 likes

Nou ja het is problematisch omdat ze dus zo veel geld had betaald zodat het snel/die dag zou gebeuren. Ben het er mee eens dat het vergeleken met een aantal andere afleveringen best meevalt, maar als je ergens voor betaalt moet je het krijgen en anders moet je je geld terug krijgen.

2 likes

Ik vind dat Wil en Tien ook hadden moeten flashen voor de tumbnail :rofl: Goed photoshoppen met bloemetjes en sterretjes erover en je hebt ook mega clickbait :rofl:

5 likes

Het gaat er dus om of wat je doet je boodschap ondersteund. Daardoor neem ik geen aanstoot aan een borstvoedende of toples zonnende vrouw op de tumbnail (prima realistisch). Maar als je echt een discussie wilt voeren is overal je shirt uittrekken in mijn ogen idioot: het is niet realistisch en gaat nooit gebeuren want in de grote meerderheid van de situaties wordt het voor geen van de geslachten geaccepteerd. Was het een man geweest in deze situatie: net zo raar. Dat ondermijnt naar mijn idee de boodschap en dan gaat het dus over de show

7 likes

Vraag me dus oprecht wel af of dat ook zo is? (de mannen om mij heen trekken nou niet echt te pas en onpas hun shirt uit en als ze dat doen zit ik bijna altijd ook in de positie om dat te doen) en of het krom is dat ik in die situatie niet ook automatisch mijn bh uit doe?

Misschien is het mijn lekker tolerante linkse bubbel, maar ik denk dat niemand er dan aanstoot aan neemt als ik dan mijn bh uit doe. Ding is alleen: IK voel me daar niet comfortabel bij. Misschien is het omdat de samenleving mij in zijn greep heeft en ik in taboes leef
 of het is gewoon omdat ze vrij groot zijn en ik ze daardoor toch liever ondersteund heb en ik ze liever niet aan iedereen toon (ze zijn immers niet hetzelfde als de mannenborst. Kan zo tien verschillen noemen tussen de mannenborst en de vrouwenborst ). Ik doe mezelf er geen plezier mee om topless door de straten te gaan lopen.

Daarnaast ook: als er dan mensen bij zijn die daar wel aanstoot aannemen kan ik ze uitleggen waarom ik vind dat het zou moeten kunnen, in de hoop dat ze hun mening bijstellen (of niet als ze er goede redenen voor hebben), of gewoon lekker radicaal mn shirt uit doen en lekker flashen. Ik ben zelf toch echt wel van manier 1. Voor mij en mijn medemens prettiger en naar mijn gevoel bereik ik er meer mee.

5 likes

Ik vind dat nog wat anders/nuttiger dan op een thumbnail van een youtube filmpje. Vooral omdat ze dus alsnog haar tepels bedekt. (Anders zal youtube het wel niet goed vinden.) Er zijn super veel goede initiatieven voor meer gelijkheid hieromtrent maar dit vind ik er niet Ă©Ă©n van.

In mijn omgeving trekken mannen overigens nooit hun shirt uit. Ik zou dat irritant vinden en er ook wel wat van zeggen denk ik. Wanneer doen ze dat dan? Op het strand/in het park of ook op andere plekken?
*oh oeps je zei niet.

2 likes

Op de plekken waar het geaccepteerd is voor mannen om hun shirt uit te doen (tijdens festivals of crossfit bijvoorbeeld) zie ik nooit vrouwen die dat ook doen, zelfs niet als er nog een bh of sportbh onder zit.

Zie op tv, YouTube en advertenties overal meiden met zon sporttopjes en blote buik (al is het maar een randje) maar in het echt zie ik ze nooit. Zou mezelf ook heel ongemakkelijk voelen als ik dit zou dragen naar de sportschool is hier niet echt geaccepteerd of normaal. Benieuwd of dat bij jullie anders is of dat het aan ons boerengat ligt.

1 like

Is dit topic ook voor gewone Youtubers? Ik vind dit zo’n tof mens

5 likes

Nee maar ik vind het ook niet normaal als mannen hun shirt uit doen tijdens een festival of sport. Maar als mannen het doen, zouden vrouwen het ook moeten mogen.
Hoewel er natuurlijk ook wel festivals zijn waar iedereen heel vrij is maar dan zie ik het zowel mannen als vrouwen doen eigenlijk.

Pff ik heb het hier maar lastig mee. Eigenlijk vind ik dat iedereen zou moeten kunnen doen wat hij of zij prettig vindt maar ik vind mannen zonder shirt gewoon al snel aanstellerig. Plus je verbrandt sneller dus het is niet eens nuttig voor de warmte.

8 likes

Misschien is burningman wel iets voor je hahahaha.

4 likes

Ik heb dus ook ooit naar Tim en Boos gemaild en ik vind mijn klacht echt vele male erger, heftiger en kostbaarder :joy::sob: dus ik baal echt dat ik niet uitgekozen werd en dus Tim niet kon ontmoeten.

11 likes

Precies. Borstvoeding in het openbaar is ook nogal een taboe. Ik ken zelfs veel vrouwen die dat not done vinden. Terwijl dat dus nog functioneel is.
Nou ja ik vind het dus nogal ordi, mannen die overal hun shirt uit doen, maar misschien zou ik daar ook niet over moeten oordelen. Ben echt in conflict met mezelf haha.

5 likes

Ter verdediging voor mannen: als het heel warm is dan hebben mannen ook niet echt een optie tussen ontbloot en een shirtje. Vrouwen kunnen dan in een sport bh, bikini of bralette ofzo.

2 likes

Clickbait. Ze staat in de top 20 voor de Televizier ring van een categorie.

1 like