Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Hoe is dat anders dan iemand die een kookboek over vlees schrijft? Of een blog over de beste manier om een goedkope auto te vinden en er zo veel mogelijk in te rijden? Of aliexpress shoplogs en dan je volgers opjutten het ook te kopen?

Ik ben het met je eens dat het niet oké is wat hij doet, maar de rest van ons doet het nou niet per sé beter.

1 like

Nou dit inderdaad… Ik ben zelf volledig afgekeurd en dat is echt niet zo leuk als het klinkt.
Daarnaast zie je maar een klein deel van haar dag online en is het makkelijk om je voor insta even beter voor te doen. Niemand weet hoe zij zich voelt behalve zij.

Volg Lisanne ook niet verder, maar zulke uitspraken als ‘living the dream’ schieten bij mij in het verkeerde keelgat…

23 likes

Maar degene die al niet zoveel vliegen doen het toch al ‘beter’ dan hem ookal doen ze andere dingen ook nog niet ‘goed’.

Je wordt niet zomaar volledig afgekeurd, daar zijn ze heel streng in. Het is niet aan ‘ons’ om op basis van wat instagramstories te oordelen dat ze heus wel een beetje zou kunnen werken.

21 likes

Dat is geen excuus. Ik ken iemand die grotendeels is afgekeurd en toch werkt. Hij probeert het er beste van te maken.

Ik zeg ook niet dat ze moet kijken naar een baan van 40 uur. Maar iets kan ze wel, dat laat ze sowieso zien nu.

Grotendeels of volledig. Is nogal een verschil, lijkt me.

21 likes

Ik durf niet te beweren dat ie volledig is afgekeurd, maar het zit er wel dicht bij. Hij werkt een paar uur op een heel laag niveau.

Geen excuus? Natuurlijk is dat wel een excuus ik zou het niet eens een excuus willen noemen maar gewoon een geldige reden. Je hebt het over iemand die grotendeels is afgekeurd dat is sowieso al een verschil met volledig afgekeurd.

Dat je volledig afgekeurd bent betekent niet altijd dat je alleen nog maar in bed kan liggen en verder niks kan maar dat je niet in staat bent om te werken.

11 likes

Als je volledig afgekeurd bent is dat met een reden. En dat “iets kan ze wel” komt mij ZO ZO ZO de strot uit, JIJ kan niet oordelen op een paar foto’s en filmpjes hoeveel energie iemand heeft, hoeveel pijn iemand heeft bij al die leuke foto’s en filmpjes. Daarnaast doet zij nu (soms! geen volledige werkdag!) dingen waar zij blij van wordt en dus energie van krijgt, dat is heel wat anders dan een dag of een aantal uur werken voor een baas.

Sorry als ik bot ben maar ik word er echt schijtziek van dat iedereen altijd maar denkt dat je BEST KAN WERKEN HOOR!!!1!!1 als alles er voor een ander simpel uit ziet. Als je niet in het gips of in een rolstoel zit, moet je maar gewoon gaan werken.

69 likes

RUSTAGH.

Sorry??? Nee. Ik ben niet rustig. En dat zal ik nooit zijn bij zulke comments. Dit soort shit deal ik elke dag mee en hoe weinig ik ook met Lisanne heb, moet ik het hier voor haar ‘opnemen’ omdat ik WEET hoe het voelt om zoiets over jezelf te horen/lezen.

58 likes

Laat het oordelen lekker aan de daarvoor benoemde artsen over. Als ze een uitkering ontvangt, dan heeft er iemand naar gekeken.
Ontvangt ze die niet? Boeiend dan, ze leeft niet van jouw geld.

4 likes

En Jelmer eet ook vlees en doet volgens mij niet per se heel bewust iets goed voor het milieu. Viel me ook tegen want ik dacht dat hij dat wel belangrijk vond.

Ik zou daarnaast wel heel graag willen kijken hoe hij woont, volgens mij hebben zij amper spullen in huis en alleen maar planten. Toch benieuwd hoe het eruit ziet haha

Je doet echt alsof werken de holy grail is? Wie wint er wat mee als zij nu zichzelf pusht om toch te gaan werken simpelweg omdat anderen vinden dat ze dat best een ochtendje per week zou kunnen.l? Voelt de maatschappij echt geen hol van en waarschijnlijk gaat zij eraan kapot.

Werken is intensief op een heel ander niveau dan wanneer het jou uitkomt een beetje simsen of kaartjes verkopen. Daarom hebben we ook een systeem waarbij mensen van wie we die inspanning niet kunnen vragen dat niet hoeven. Dat iemand die grotendeels is afgekeurd wel gewoon werkt is die persoons beslissing, maar diegene hoeft niet als voorbeeld te dienen voor alle anderen.

20 likes

Spuit elf maar ik vind de nieuwe vriendin van Alwin OOK leuk… Mooie meid.

3 likes

Helemaal mee eens. Daarnaast zijn er artsen bij het UWV die op basis van hun opleiding en kennis daadwerkelijk kunnen beoordelen of iemand wel of niet kan werken. Bij Lisanne was de conclusie blijkbaar dat dit niet kan, vandaar volledig afgekeurd. Ik snap niet dat mensen zonder medische achtergrond denken dat ze daar op basis van een paar instagramposts een beter oordeel over kunnen geven…

19 likes

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of iedereen nog weet hoe het een paar maanden geleden met Lisanne ging. Dan kan het nu op de foto’s en filmpjes er ‘heel goed’ uitzien maar dat was een paar maanden (weken?) geleden echt nog wel anders.

Daarnaast is een online cursus of een de sims spelen echt wel van een andere manier van inspannen tov werken.

Laat haar dat lekker zelf bepalen en bedenken, dat is niet aan ons. Ik vind het allang fijn dat ze er overduidelijk vrolijker en beter uit ziet dan een tijd geleden.

2 likes

Omg die sproeten van de nieuwe vriendin van Alwin. Hoe leuk!!!

22 likes

Ik ben het met je eens dat dit heel onhandig geformuleerd is. Verder ben ik helemaal niet in de positie om haar bezigheden te veroordelen (zo was mijn bericht niet bedoeld), dat zou door eigen ervaringen uit het verleden ook buitengewoon hypocriet zijn. Ik was er ook niet van op de hoogte dat ze volledig afgekeurd is, ik had blijkbaar verkeerd begrepen dat zij geen contact onderhield met erkende artsen.

1 like

Maar Ras en Willem hebben even aan zo’n vitaminen / mineralen / bullshit infuus gelegen dus zijn weer heeeelemaal alive & kicking. :roll_eyes::roll_eyes::lying_face:

15 likes