Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Ik woon nog niet samen. Scheelt dat mijn vriend en ik allebei onregelmatig werken. Kun je prima op de dagen dat je samen eet iets eten wat je allebei lekker vind. Op dagen dat we dan niet samen eten (wat gemiddeld denk ik wel een paar keer per week zal zijn) kun je dan eten wat je zelf perse wil eten en wat de ander niet lust. Tenminste dat is nu mijn kijk daar op.

2 likes

Degene die kookt die bepaald wat de pot schaft. Jammer dan als het niet naar wens is. Dan mag je zelf je eten maken.
Waarschijnlijk heeft hij nog nooit een vleesvervanger in zijn leven gegeten en roept hij al heel hard dat hij iets niet lust, zo iemand vind ik het in ieder geval.

Ik erger me er ook aan, maar meer omdat ik hem een beetje kortzichtig/stereotype vent vind en Lotte te lief voor hem. Het zou niet heel erg zijn als hij ook een weekje wat meer groente zou eten en wat minder klompen vlees en broodjes trucker-ballen (ik vind hem echt zo’n type lijken) Niet gemeen bedoeld want vind het wel leuke mensen.:relaxed:

(wij lusten beiden alles en mijn vriend heeft nog nooit gezegd dat hij iets niet lekker vind, ik zou het frustrerend vinden als hij ook nog eens veeleisend zou zijn, ben blij dat ik het bord op je schoot voor de tv kom brengen, hij ruimt trouwens op zo hebben wij het verdeeld)

4 likes

Ik geloof zelfs dat ik geen gast zou daten die er op staat elke dag vlees te eten. Dan liggen onze principes te ver uit elkaar.

49 likes

Wss is het ook zo iemand die prima vega kipnuggets oid kan eten en het lekker vindt maar als ie er dan achter komt dat het nep is oH Ja HaD iK wEl dOOr wAs tOCh NIeT lEkKer

76 likes

Sowieso roepen dat je iets niet lust terwijl je het nog nooit gegeten hebt. Stoor me daar zo aan als mensen dat doen.
Probeer het gewoon en vel dan je oordeel…

Nu heb ik de video van Lotte sowieso niet gezien. Iets in haar trekt me niet, dus kijk haar video’s eigenlijk helemaal niet.

7 likes

En ohja. Lussen met je neus ertussen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dit ja.

Mijn vriend is trouwens ook zo’n eentje. Ik proef het verschil niet tussen een vega saté schnitzel en een echte. Dus ik eet altijd vega want ja… waarom niet? Maar hij weigert dit dus te proeven. :sweat:

Ik had laatste vega filet american geprobeerd en die was echt mega lekker, het proefde net alsof het van de slager was. Dus ik een toastje smeren en verteld dat het filet american van de slager was. Hij vond het de lekkerste die hij ooit had gehad zei hij.

Totdat hij erachter kwam dat het vega was.

Ik snap die aversie tegen vega producten echt niet bij sommige mannen. Ze doen net alsof het vergif is ofzo.

59 likes

Dat weet ik? Daarom zeg ik het ook. Maar ik vind de situatie van Lotte vanuit mijn referentiekader niet zo vreselijk erg. Dat doe je toch in een gesprek? Dingen vanuit je eigen en iemand anders referentiekader (proberen te) bekijken?

Voor mij dus wel. Ik vind dat dat prima samen kan.

En hoe verdedigd hij zichzelf dan als hij het eigenlijk gewoon heeft toegegeven dat hij het de lekkerste filet ooit vond?
Zou dat zelf niet los kunnen laten en er mega lang over blijven doordrammen/ hem ermee pesten :stuck_out_tongue: Moet ie maar normaal doen haha.

10 likes

Genoeg die denken dat ze borsten krijgen door soja haha

4 likes

Denk dat dat onbewust ook is hoe ~de media~ er mee omgaat. Vlees is voor mannen, remia heeft sausjes voor men only, bij voetbal kijken hoort een gore grote bbq, de man snijdt het vlees enz. Mijn vader staat open voor vleesvervangers en eet het ook wel, mijn broertje zou dat nooit doen.

5 likes

Ohja nog een irritatie: de genderrollen bij barbecueën met onze vrienden. De vrouwen kopen de ingredienten en het vlees enzo, bereiden de salades en marinades, dekken de tafel.
De man loopt naar de barbecue en draait 3 keer een stukje vlees om. De vrouwen zorgen dat alles weer helemaal wordt opgeruimd. En dan zeggen: schat fijn dat je niet hoefde te koken vanavond he? :confounded::confounded: Ik blijf vaak gewoon lekker zitten met mn biertje, die mannen kunnen ook de afwas doen. Joejoe.

59 likes

Ja, maar waar zou dat hele beeld (wat in de media inderdaad ook volop aanwezig is) nou op gebaseerd zijn? Heeft het te maken met een soort ‘stoer’ idee van zelf op een dier jagen, dat dier doden en bereiden?

Want één van mijn schoonbroertjes gaat als hij bij mijn ouders thuis iets zonder vlees heeft gegeten standaard 's avonds nog even langs de mac of de snackbar. Maar om een frikadel speciaal bij de snackbar te halen hoef je toch echt vrij weinig stoere mannelijke activiteiten te ondernemen :thinking:

2 likes

Dit vind ik ff snel. Is een serie van NRC over vegetarisme trouwens

3 likes

Interessant wel!

Ik ging het artikel even lezen en omg dat plaatje erbij

24 likes

Hahahahaha die had ik nieteens gezien

Dat is dus ook precies wat ik doe. :’) en qua verdediging zegt hij dat hij gewoon nog niet goed genoeg had geproefd. Uhu uhu. Je zegt eerst dat je het de lekkerste filet american ooit vond.

1 like

Een collega van mij heeft ook altijd van die gare uitspraken hierover.

“Een maaltijd is niet compleet zonder een stuk dood dier”

Als ik het heb over vleesvervangers “er moet een dier gestorven zijn voor mijn maaltijd”

Waarom?! Ik snap het niet.

7 likes

Mensen voelen zichzelf superieur

9 likes