Ik zie het probleem niet zo, maar dat komt denk ik ook vooral doordat ik het op mijn eigen situatie betrek en ik het zo ben gewend.
Hier hetzelfde. Ik eet vegetarisch en in mijn omgeving eet iedereen vlees.
Bij mijn ouders thuis moest ik altijd mijn eigen eten maken omdat mijn moeder geen twee maaltijden wilde koken per dag.
Nu ik uit huis ben en samenwoon doe ik dat wel voor mijn man. Het is een kleine moeite (je staat toch al aan het fornuis dus wat maakt het uit om door 2 pannen te roeren ipv 1) en er ontstaat een stuk minder ergernis dan wanneer we met 2 man aan het fornuis moeten staan.
Ik zie het probleem niet zo, het is een kleine moeite en je doet er iemand een groot plezier mee.
- Ik kook 2 maaltijden als mijn partner andere eetwensen heeft
- Ik kook 1 maaltijd als mijn partner andere eetwensen heeft, partner moet mee eten met de pot
- Ik kook 1 maaltijd en mijn partner kan eventueel zelf wat maken terwijl ik kook
- Ik kook 1 maaltijd en mijn partner mag voor/na mij erbij in de keuken.
0 stemmers
Ik heb geen partner waar ik voor kook maar ik zou sowieso vegetarisch koken en hij dealt er maar mee.
Oeh oeps ik stemde per ongeluk terwijl ik de pagina opende. Poll is helemaal niet op mij van toepassing ook want geen partner
Als hij iets wil eten wat ik niet lust, zou ik zelf iets anders voor mezelf maken. Andersom verwacht ik dat dus ook van hem.
Ik zou zelf ook denken; een weekje vegetarisch eten, geen big deal. Maar als iemand 't niet wilt, kun je het diegene ook niet opdringen. Als het dan een kleine moeite is om twee versies te maken, zou ik dat ook gewoon doen. Vooral omdat Lotte verder natuurlijk niet vegetarisch is.
Ik durf best wel iemand kortzichtig te noemen als je weigert een weekje vegetarisch te eten (als je geen specifieke dieet benodigdheden hebt oid). Echt kinderachtig.
nouja en bij lotte gaat het wel om meer dan dit voorbeeld geloof ik. dat zij alles in huis doet etc is wel vaker besproken hier. dit is dan net weer een extra benadrukking ofzo
Iets wel of niet lusten is toch totaal iets anders dan iets uit zwaarwegende principiƫle overwegingen niet eten?
Ik ben nu dat filmpje aan het kijken, ik heb pas een paar minuten gezien maar erger me nu al.
Als Lotte tempeh aan het eten is (en Joey kipsate) hoor je Joey met zoān afkeurende stem āHet smaakt zeker naar autoband, zo ziet het er wel uit namelijkā zeggen Hoe kinderachtig en kortzichtig kan je zijn?
Mijn vriend is vegetarisch en ik niet.
Bij pasta of bij aardappels vind ik het echt niet erg om vleesvervanger te eten. Vaak vind ik het net zo lekker. Maar als we iets met kip eten, dan maak ik mijn kip apart omdat ik vega ākipā echt niet lekker vind.
Zo doen wij het ook! Ik lust bv Ʃcht geen champignons, dan bakken we die apart en gooit mijn vriend ze op zijn bord erbij.
Ik reageer op het antwoord uit de poll. Daar staat eetwensen. Als je iets niet lust is dat dus net zo goed een eetwens.
Ik vind het ook iets anders dan als iemand iets niet lust om dan wat apart te koken voor diegene. Dan doe ik het met alle liefde.
Dit is gewoon, zoals ik het zie, dwars/koppig zijn dat je perse je stukje vlees moet hebben terwijl Lotte een challenge doet van een week. Dan kon hij mij de pot op.
Een week wat over hebben voor een ander. Terwijl zij alles voor jou over heeft en jou behandelt als ƩƩn of andere god.
Ah sorry, ik wist niet dat je het specifiek daarover had.
Ik kook niet twee maaltijden, maar mijn vriend lust bijvoorbeeld geen champignons. Die bak ik dan apart en dan doe ik er voor hem wat extra groente bij. Hetzelfde geldt voor worst. Daar houdt mijn vriend van, maar ik totaal niet. Eens in de zoveel tijd koop ik dan een worst voor hem en dan maak ik voor mezelf een vleesvervanger. Ik vind het echt extreem kinderachtig om te zeggen dat hij dan maar voor zijn eigen eten moet zorgen. Wij doen het huishouden samen en hebben daar een bepaalde verdeling in gemaakt. Koken is mijn ding, maar dat betekent niet altijd dat ik voor hem maar beslis wat hij wel of niet eet.
Ik woon nog niet samen. Scheelt dat mijn vriend en ik allebei onregelmatig werken. Kun je prima op de dagen dat je samen eet iets eten wat je allebei lekker vind. Op dagen dat we dan niet samen eten (wat gemiddeld denk ik wel een paar keer per week zal zijn) kun je dan eten wat je zelf perse wil eten en wat de ander niet lust. Tenminste dat is nu mijn kijk daar op.
Degene die kookt die bepaald wat de pot schaft. Jammer dan als het niet naar wens is. Dan mag je zelf je eten maken.
Waarschijnlijk heeft hij nog nooit een vleesvervanger in zijn leven gegeten en roept hij al heel hard dat hij iets niet lust, zo iemand vind ik het in ieder geval.
Ik erger me er ook aan, maar meer omdat ik hem een beetje kortzichtig/stereotype vent vind en Lotte te lief voor hem. Het zou niet heel erg zijn als hij ook een weekje wat meer groente zou eten en wat minder klompen vlees en broodjes trucker-ballen (ik vind hem echt zoān type lijken) Niet gemeen bedoeld want vind het wel leuke mensen.
(wij lusten beiden alles en mijn vriend heeft nog nooit gezegd dat hij iets niet lekker vind, ik zou het frustrerend vinden als hij ook nog eens veeleisend zou zijn, ben blij dat ik het bord op je schoot voor de tv kom brengen, hij ruimt trouwens op zo hebben wij het verdeeld)
Ik geloof zelfs dat ik geen gast zou daten die er op staat elke dag vlees te eten. Dan liggen onze principes te ver uit elkaar.
Wss is het ook zo iemand die prima vega kipnuggets oid kan eten en het lekker vindt maar als ie er dan achter komt dat het nep is oH Ja HaD iK wEl dOOr wAs tOCh NIeT lEkKer
Sowieso roepen dat je iets niet lust terwijl je het nog nooit gegeten hebt. Stoor me daar zo aan als mensen dat doen.
Probeer het gewoon en vel dan je oordeelā¦
Nu heb ik de video van Lotte sowieso niet gezien. Iets in haar trekt me niet, dus kijk haar videoās eigenlijk helemaal niet.