En ohja. Lussen met je neus ertussen
Dit ja.
Mijn vriend is trouwens ook zoân eentje. Ik proef het verschil niet tussen een vega satĂ© schnitzel en een echte. Dus ik eet altijd vega want ja⊠waarom niet? Maar hij weigert dit dus te proeven.
Ik had laatste vega filet american geprobeerd en die was echt mega lekker, het proefde net alsof het van de slager was. Dus ik een toastje smeren en verteld dat het filet american van de slager was. Hij vond het de lekkerste die hij ooit had gehad zei hij.
Totdat hij erachter kwam dat het vega was.
Ik snap die aversie tegen vega producten echt niet bij sommige mannen. Ze doen net alsof het vergif is ofzo.
Dat weet ik? Daarom zeg ik het ook. Maar ik vind de situatie van Lotte vanuit mijn referentiekader niet zo vreselijk erg. Dat doe je toch in een gesprek? Dingen vanuit je eigen en iemand anders referentiekader (proberen te) bekijken?
Voor mij dus wel. Ik vind dat dat prima samen kan.
En hoe verdedigd hij zichzelf dan als hij het eigenlijk gewoon heeft toegegeven dat hij het de lekkerste filet ooit vond?
Zou dat zelf niet los kunnen laten en er mega lang over blijven doordrammen/ hem ermee pesten Moet ie maar normaal doen haha.
Genoeg die denken dat ze borsten krijgen door soja haha
Denk dat dat onbewust ook is hoe ~de media~ er mee omgaat. Vlees is voor mannen, remia heeft sausjes voor men only, bij voetbal kijken hoort een gore grote bbq, de man snijdt het vlees enz. Mijn vader staat open voor vleesvervangers en eet het ook wel, mijn broertje zou dat nooit doen.
Ohja nog een irritatie: de genderrollen bij barbecueën met onze vrienden. De vrouwen kopen de ingredienten en het vlees enzo, bereiden de salades en marinades, dekken de tafel.
De man loopt naar de barbecue en draait 3 keer een stukje vlees om. De vrouwen zorgen dat alles weer helemaal wordt opgeruimd. En dan zeggen: schat fijn dat je niet hoefde te koken vanavond he? Ik blijf vaak gewoon lekker zitten met mn biertje, die mannen kunnen ook de afwas doen. Joejoe.
Ja, maar waar zou dat hele beeld (wat in de media inderdaad ook volop aanwezig is) nou op gebaseerd zijn? Heeft het te maken met een soort âstoerâ idee van zelf op een dier jagen, dat dier doden en bereiden?
Want één van mijn schoonbroertjes gaat als hij bij mijn ouders thuis iets zonder vlees heeft gegeten standaard 's avonds nog even langs de mac of de snackbar. Maar om een frikadel speciaal bij de snackbar te halen hoef je toch echt vrij weinig stoere mannelijke activiteiten te ondernemen
Hahahahaha die had ik nieteens gezien
Dat is dus ook precies wat ik doe. :â) en qua verdediging zegt hij dat hij gewoon nog niet goed genoeg had geproefd. Uhu uhu. Je zegt eerst dat je het de lekkerste filet american ooit vond.
Een collega van mij heeft ook altijd van die gare uitspraken hierover.
âEen maaltijd is niet compleet zonder een stuk dood dierâ
Als ik het heb over vleesvervangers âer moet een dier gestorven zijn voor mijn maaltijdâ
Waarom?! Ik snap het niet.
Mensen voelen zichzelf superieur
Ik denk dat dit soort uitspraken ook wel een kwestie van provoceren zijn. Expres dingen heel extreem verwoorden omdat je je bedreigd voelt (en volgens mij ergens ook wel door hebt dat je het niet bij het juiste eind hebt).
Fun fact: in melk en in bier zitten meer hormonen.
Ik vind het ook heel gek dat Lotte aangeeft met de video een boodschap uit te willen dragen, dat vlees eten echt niet elke dag nodig is en er genoeg alternatieven zijn. Jammer dat ze dat dan niet wat meer probeerd haar vriend van die boodschap te overtuigen (al ben ik me bewust dat we niet alles zien in een video, wellicht heeft ze het na eindeloze discussies buitenbeeld wel opgegeven).
Ik volg geen van die voormalig PBP-coaches / bikinifitness meiden maar het valt me wel op dat ze allemaal nu weer eenzelfde richting op zijn geslagen als life coach / business coach etc.
Ik vraag me bij Janne wel af of ze deze kant op is gegaan omdat haar zoontje met een beperking is geboren, of dat ze nog wel in de fitness was gebleven als hij gezond was geweest. Ergens voelt het alsof ze dit heel erg voor haarzelf heeft moeten doen om het te accepteren, dus het leven creëren wat je wil (ondanks tegenslag). En dat ze nu anderen helpt daarin ofzo? Geen idee hoor, want ik volg haar niet, ik kijk alleen af en toe op haar profiel.
Ik vind het wel knap hoe ze ermee omgaat want het lijkt me zo moeilijk.