Ik heb het gevoel dat het in dit geval als een probleem wordt gezien omdat het al vaker naar voren is gekomen dat Lotte’s vriend heel weinig doet in het huishouden t.o.v. Lotte. Ook is het gewoon stom om te zien: je vriendin is youtuber, maakt een video waarin ze een challenge doet (één week geen vlees eten) en je zet jezelf zo onempathisch neer door stomme opmerkingen te maken over hoe vies vleesvervangers zouden zijn en vlees bij je maaltijden te eisen. Dat vind ik heel iets anders dan in een normaal, niet geyoutubt huishouden wat compromissen te sluiten om iedereen tevreden te stellen bij het eten.
Wat goed en fijn dat je vriend er op deze manier instaat!
Ik ken gelukkig ook genoeg mannen die hier net als jouw vriend helemaal niet moeilijk over doen of die zelf vegetariër of veganist zijn, maar als ik kijk naar alle mensen in mijn omgeving zie ik toch meer mannen dan vrouwen die hier een probleem mee hebben.
Dit doet me denken aan dat mijn vader een keer “per ongeluk” vegetarisch heeft gegeten
Mijn vader was naar een festival geweest en ik vroeg hem of het leuk was en of hij nog lekkere dingen had gegeten
“Ja we zijn maar naar een willekeurig kraampje gegaan, iets met lafafel (!!! ) ofzo??”
“O je bedoelt falafel?”
“Ja dat was het, was lekker!”
“Wist je dat het van kikkererwten is?”
“HUH het was toch ‘gewoon’ van vlees??”
En we eten ook vaker vleesvervangers. Mission accomplished
Breek me de bek niet open… Standaard mensen in mijn omgeving die beginnen over al die vitamines die ik misloop omdat ik geen vlees eet. Ik word daar zo ontzettend moe van :’) Gelukkig eten mijn vriendje en huisgenootjes gezellig vegetarisch met me mee. Zou ook echt niet samen willen zijn met zo iemand die het niet eens wilt proberen/er niet voor openstaat, komt ook een beetje respectloos over vind ik
mijn nichtje was totaal geshockeerd toen ik zei geen vlees te eten.
“maar…maar…hoe eet je dan je NASI???”
en nu ben ik zin in tempeh! en dat nieuwe favo gerecht wat mascha de laatste tijd steeds eet wil ik ook!
Even tussendoor: welke vega filet was dit?
Ben zelf flexitarier maar filet americain is echt een van m’n lievelingsdingen ooit, dus een lekkere vega variant zou het makkelijker maken om nog wat verder te minderen met vlees.
Lol, ivind deze serie niet zo leuk maar ga toch even kijken naar deze https://youtu.be/i5H5wTj4lrw
Edit: Iamthe knees doet insta’s van Gaby na
Welk gerecht is dit?
Sorry dat ik zomaar kom binennvallen, maar wil ook graag even iets kwijt over Lotte haha. Waar ik me ook zo aan erger bij haar is dat ze in video’s altijd een hele grote mond heeft over het milieu en hoe vervuilend de mens bezig is (ik herinner me dat ze het hierover had in een mukbang, maar weet niet meer welke), maar ondertussen doet ze zelf niks om bij te dragen aan een vermindering hiervan. Oké, ze heeft een week vegetarisch gegeten, maar in het begin van de video zegt ze normaal wel 4/5 keer per week vlees te eten. En het ergste vind ik nog dat ze zo erg bijdraagt aan de fast fashion industrie. In de reacties van die vega video zegt ze letterlijk: een betere wereld begint bij jezelf (als antwoord op iemand die bezig is met duurzaamheid). Waarom ontvang jij dan nog 3x per week pakjes met kleding van Comegetfashion en koop je verder ook zelf nog zoveel kleren?? Heb echt het idee dat in elke vlog van haar wel een shoplog zit.
Ik vind het altijd zo grappig als mannen zo onzeker zijn dat ze hun mannelijkheid ophangen aan hun vleesconsumptie. Twee van de meest mannelijke mannen waarmee ik omga, hebben als we het over stereotypering spreken, eten geen vlees meer.
Een droevige dag in YouTube land, Bram in de Buurt stopt.
Oh neeee😪. Hij gaat vast andere hele leuke dingen maken. Ben wel benieuwd wat. We zullen zien.
Ik vind het niet zo erg, love Bram maar het was wel mooi geweest zo
Ik heb hem gekocht bij de nettorama. Het merk weet ik niet meer en ik kan hem nu nooit meer vinden. Ben zelf ook altijd op zoek.
Het zat in een heel plat bakje, ongeveer 2 cm en 7x13 breed ofzo. Ik ga even googelen voor je.
Het was die van Smaeck, alleen het bakje had toen nog een wit etiket.
Die is inderdaad echt hemels