Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Wij kiezen er dan ook niet voor om op film te verschijnen en zo ons brood te verdienen. Dat is een keuze die ze bewust maken en dan kan je natuurlijk niet alleen positieve reacties verwachten.

ik heb gemerkt dat wat er hier gaande is zo extreem negatief en jaloers is dat het een invloed heeft op de mensen over wie het gaat. Jullie moeten je hier bewuster van worden

Als iemand hier extreem negatieve en kwetsende reactie plaatst dan is er altijd wel iemand (vaak zelfs meerdere) die degene hierop aanspreekt. Dus jammer dat jij je hier niet bewust van bent, en extreem negatief bent over dit topic.
Groetjes en fijne avond

8 likes

Ik mot helemaal niks

14 likes

En als Enzo dan bij mij komt. :drooling_face:

Sinds de podcast aflevering van Milan ben ik een beetje verliefd op hem. Als hij serieus is zie je echt heel erg goed wat voor passie hij heeft. En ik vind het altijd super mooi om te zien hoe hij om gaat met zijn fans en de mensen die om hem heen staan.

7 likes

Kunnen we hem dan delen?:innocent:

4 likes

Persoonlijk zie ik het meer als kritiek op werk, dan als kritiek op “het mens” Mascha. Zij heeft ervoor gekozen haar hĂ©le leven de filmen en online te zetten. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om op een redactie te werken. Als daar iets gebeurd wat iemand niet vindt kunnen dan wordt daar ook iets over gezegd. Dit gebeurd in mindere mate omdat er nou eenmaal minder mensen bij mij op kantoor werken en dus minder mensen met mij te maken hebben. Ik lees hier voornamelijk kritiek op Mascha haar vlogs. Dat deze saai zijn, de titel niet aantrekkelijk is of de outfits stom. Ditzelfde kritiek kan een filmmaker ook krijgen op zijn film (het verhaal, de naam en hoe de karakters gestyled zijn). Nu heb ik inderdaad hier ook wel eens lullige opmerkingen gelezen over Mascha persoonlijk, zoals gewicht. Maar zoals ik het hier zie wordt dat altijd snel de kop ingedrukt

Natuurlijk is het niet leuk om kritiek te krijgen, maar hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind en dat is ook een beetje hoe ik het bij vloggers zie.

Op je vraag waarom wij dit hier allemaal bespreken kan ik ook antwoord geven. Vroeger gebeurde dit namelijk in de comments, maar kritische comments werden eruit gefilterd en uiteindelijk verwijderd. Dat houdt dus in dat zij zelf in de hand heeft wat wel en niet gezegd kan worden. Sja, zo’n werkwijze krijgt als zelfsprekend (sla de geschiedenisboeken er maar op na) weerstand. Daarom is er hier een topic geopend om wel openlijk kritiek te kunnen uiten. En ja, waarom lezen de PrivĂ© etc? Waarom roddelen mensen over elkaar? Het is toch een bepaald soort entertainment.

13 likes

Ik hou niet zo van delen. Dus helaas. Jij mag mijn vriend dan wel hebben? Hij is dan toch over. :joy:

34 likes

Niet om het een of ander, maar ben jij Mascha?

Ik stel deze vraag vanwege “Ugh”, “that’s all” en “Poof” :cowboy_hat_face:

37 likes

Dit zat ik ook steeds te denken. Sowieso een blogger/vlogger of iemand dicht bij zo’n persoon

10 likes

Ja dacht ik ook al. Ook om de zin “je energie zo uit te delen”

8 likes

Veel te goed getypt ook voor een gemiddelde FF hater. Dit is iemand met schrijfervaring en iemand die zich van haar beste kant (incl. het vingertje) wil laten zien :rofl:

Edit: kant ipv beentje en een H weggehaald

2 likes

Ik kan de posts nu ook niet meer lezen zonder Mascha stem :joy:

8 likes

wasn’t me

91 likes

Foefje is thuiiiiiiiiis

10 likes

Zie dat @Floepsie al hetzelfde reageerde, maar je bent niet de enige gezien de iamsterdam situatie. Ik vind het ook enorm zonde hoor (al woon ik relatief kort in Noord (sinds 2009, met een tussenpoze) dus ik draag enorm bij aan de gentrificatie enzo) :cold_sweat::grimacing:

1 like

Nou, als ik voor mezelf spreek
 Ik ben perfectionistisch en wil dat alles in het leven perfect is. Ben maar een simpele zure kantoortrut, maar kan enorm boos worden als de pc traag is, want ja, de it afdeling heeft z’n werk niet goed gedaan. De schilders hebben niet netjes afgewerkt, de prullenbak in het parkje is niet leeg, de peanut butter cups in de supermarkt zijn niet aangevuld en dan wil je op je luie zondag een paar youtube videos kijken en zit je je dood te ergeren aan dingen die met een klein beetje moeite dichter bij perfectie zouden komen, maar nee! Het hoeft niet perfect! Wattuh?

Ja sorry, nogmaals, zo ben ik nou eenmaal, maar zal nooit vergeten dat Mascha een hartje (of getal) van bloemen voor de verjaardag van haar zusje maakte en speciaal uit het Gooi de drukke Hella (love Hella) liet overkomen die daar perfect gestyled de bloemetjes perfect erop wilde steken en dat Mascha zei ‘het hoeft toch niet zo perfect?’ QUE, Madame ? Waarom wil je het niet perfect voor je zusje maken? Tuurlijk, het bloemstuk wordt de volgende dag al weggegooid en je zusje van 2 zal zich er niks van herinneren, maar hey het staat op beeld.

Babystem van Greg kan ik niet aanhoren, maar dat is iets persoonlijks. Kan de babystem van een buurman ook niet aanhoren, alsof hij te lui is om te praten en de lage stem van de vriend van een vriendin. Frank de Boer is er niets bij. Sorry, greg, it’s me.

Vloggende youtubers tijdens het rijden, it’s not me, het is de veiligheid. Telkens weer opnieuw.

Chill kleding tijdens afspraken. I know, informeel as sheit, maar ik kan er niet tegen. Ik vind, nogmaals vind, dat het niet kan. Kan zelf zo niet op afspraken verschijnen en vind het ook niet leuk als iemand anders in een joggingbroek komt ‘ja hooiii, eigenlijk had ik willen bankhangen in mijn ongestreken joggingpak, maar ja, afspraak he’.

Strijken, ook zoiets. Mascha vind het niet leuk, ik strijk nog net niet m’n ondergoed. Ongestreken naar de supermarkt? No way!

Dit zijn van die kleine, oppervlakkige dingen waar ik me inderdaad niet over mag opwinden en moet leven en vooral laten leven, maar dan krijg je de vraag ‘welke boot is de leukste’ en krijg ik als lezer het gevoel dat feesten belangrijker is dan een boodschap uitdragen. Ik heb tot nu toe niet gereageerd, want heb er geen woorden voor.

Het is toch normaal om ergens tegen iets of iemand in te gaan wat het tegenovergestelde is van wat jij doet en waar jij in gelooft? Of ben je zo’n ja-knikker die alles helemaal mooi vindt, @Hejira? Ik probeer jou vragen te begrijpen, net zoals jij de vraag stelt waarom wij zo negatief zijn en dan vooral toe te voegen dat het uit jaloezie is
 Waarom denk je zo ĂŒberhaupt? Er wordt zo ontzettend vaak positief gecomment, begrip getoont voor youtubers waar het tijdelijk wat slechter mee gaat, Mascha wordt keer op keer gecomplimenteerd met haar uiterlijk, veel forummers zijn gek op Enzo en jou vallen alleen de negatieve posts op? Leg me uit, please.

14 likes

Dat er soms door sommigen wordt oveedreven ben ik met je eens, maar het is de man waarnaar je kijkt, de man die bepaalde uitspraken doet, dan is het toch logisch dat er op de man gespeeld wordt?
Zit je met dingen die gezegd worden of de toon waaarop?

Its a scam

Ik herinner me wel ineens dat Alwin in een recente video zei dat het hem zo verbaasde dat als op Insta Stories een vrouwelijk persoon tagt, dat er dan veel vaker wordt doorgeklikt naar dat profiel.

Misschien is dit nu dan wel het experiment. Hoe snel kan je als date of vriend(in) groeien op Social Media, of iets dergelijks.

Weet iemand over wie dit gaat?

1 like

Deze video werd gelinkt in de reacties op twitter.

1 like