Is ook een beetje een cultuurdingetje denk ik. De kerk is zeker in de VS (weet niet waar ze vandaan komt) heel erg verbonden met sociale kringen. Het klopt dat de kinderen daar vaker later het huis uit gaan, maar dat hoeft niet per se verbonden te zijn met het geloof. Daarnaast gaan Nederlandse jongeren wel echt vroeg het huis uit, als je het vergelijkt met andere landen.
Huh, Hillsong is toch helemaal niet zoān creepy gemeenschap? Of vind je religie in het algemeen creepy want ja dan is het wel creepy hahaha
Ligt er ook heel erg aan waar je woont en in welke kerk je zit. Ik ben zelf best wel opgegroeid in een christelijke bubbel, maar toen uiteindelijk naar een wat ālossereā kerk gegaan. Ik heb goede en slechte ervaringen met de kerk. Mijn oude kerk was wel wat hillsong-achtig, dus ik begrijp wel wat je bedoelt. Moeilijk uitleggen dit, haha
nog meer offtopic
Ik studeer zelf aan de universiteit en ik word dominee (als het allemaal gaat volgens plan). Ik heb een tijdje terug in het religie en levensbeschouwingstopic mijn mening gegeven over geloof en wetenschap. Misschien is de discussie daar interessant om terug te lezen?
Ik weet ook vrij weinig van Hillsong maar ik heb het ook even opgezocht op Wikipedia en als ik het goed heb gaat dat om 1 specifieke man die er al 20 jaar niet meer bij betrokken is. Ik vind dat echt vreselijk en het is totaal niet mijn intentie om dat goed te praten, maar ik vind het wel een beetje ver gaan om Grace niet meer ānormaalā te vinden als zij daar nu wel eens heen gaat. Ik weet dat jij dat niet expliciet deed maar dat was een beetje de lijn in het topic als geheel nu.
Dat snap ik! Ik heb vaak ook momenten dat ik denk ādit is echt raarā. Maar het zijn niet alleen maar boeken, het geloof kent ook een lange traditie. In veel landen en culturen wordt er geloofd. Het idee dat er āietsā is, is daarom niet zo raar. Ik snap je probleem met mensen die zich verschuilen achter hun religie om van daaruit verantwoordelijkheden te ontlopen. Dat probleem heb ik ook zelf. Maar het is ook zo dat iedereen leeft vanuit een eigen levensbeschouwing/levensvisie. Jouw levensvisie is misschien niet gebaseerd op God, maar misschien eerder op het zoeken van geluk (is een voorbeeld, ik vul het even in). Van daaruit maak jij je keuzes, die het beste bij jouw levensvisie passen. Mensen die geloven maken vaak andere keuzes die bij hun visie passen. Je hebt sowieso een levensvisie die vaak niet helemaal rationeel te verklaren is, en van daaruit maak je keuzes. Sommigen voor abstinence, anderen voor one night stands. Die visie geef je vanzelf ook aan je kinderen mee, omdat je zelf denkt dat het de goede is. Desalniettemin kunnen veel denkbeelden schadelijk zijn! Maar dat geld voor zowel religieuze als areligieuze denkbeelden. Al is het bij religieuze denkbeelden misschien wat duidelijker omdat er een hele afgebakende gemeenschap omheen zit. Ik hoop echt dat ik een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden wat ik denk
Ik persoonlijk ga toch wel anders naar iemand kijken die zich aansluit bij een groep die niet staat voor gelijke rechten van LGBT en dat vind ik ook mijn goed recht, zoals zij het goed recht vinden om te vinden dat ik niet met een vrouw mag trouwen.
Eens.
Edit: Ik merk dat ik de noodzaak voel om me te verdedigen en te zeggen dat ik niet āzoān christenā ben. Ik ben voor gelijke rechten voor iedereen en ook best wel progressief daarin
Volgens mij was het hier nog niet gepost, maar ik vind dit zó interessant. Ik kan hier echt naar blijven luisteren haha. Vind dat Peter sowieso echt super mooie en waardevolle content maakt!
ik kan zoān youtube kanaal echt niet begrijpen.
Mijn vader is in 2006 zelf uit het leven gestapt, op de zolder van zijn huis. Tijdens een hittegolf en is pas na 4 nachten ontdekt.
Ja wij hebben ook gebruik gemaakt van zoān bedrijf. Alleen stel je dan juist de discretie hiervan op de prijs. Moet er niet aan denken dat de opkuis van mijn vaders huis op internet zou verschijnen.
Je hebt ook te maken met sensatiezoekers en die kunnen dan rustig op Youtube hun hart gaan ophalen? Ik vind het onrespectvol.
Bovendien herinner ik me na al die tijd nog steeds de geurā¦
Zelfs lezen over zoān bedrijf op dit forum, haalt de geur weer naar boven.
Ik oordeel zeker niet over diegenen die zoān filmpjes interessant vinden - YKINMKBYKIOK - en ik kan ook begrijpen dat het onbekende hierin een bepaalde aantrekkingskracht heeft, maar ik wil jullie ook eens de andere kant van het verhaal laten horen.
Hillsong is ook anti gay.
Ze filmen alleen dat soort dingen als er geen nabestaanden bekend zijn, juist voor discretie en privacy
Herkenbaar. Ik heb het filmpje bewust niet aangeklikt omdat ik al vreesde dat het over zoiets zou gaan.
Ik heb er ook wel bij stilgestaan dat het raar is om iemands huis zo te zien. Ik kan me herinneren dat hij er soms wel wat over zegt, bijvoorbeeld dat de betreffende persoon niemand meer had. Volgens mij gaat het vaker over situaties waarin de woningbouw opdrachtgever is omdat er niemand anders is. Hoe dan ook is het allemaal heel treurig en je bent dus niet de enige die er zijn bedenkingen bij heeft (gehad).
Jamie Li? Flauw
Ik heb gereageerd op een vacature voor copywriter voor het bedrijfje van een oud youtuber en organisator van een groot youtube evenement (wil t ff anoniem houden beetje) en hij wil bellen! Ben benieuwd! Als je t weet graag niet posten
Okee, call me stupid, maar is het feit dat deze wijffies dit filmpje maken en zich zo uitspreken, überhaupt met een eigen mening zo in het openbaar treden, niet hartstikke feministisch als je kijkt naar de ware definitie??? Los van of je wel of niet eens bent met de inhoud.
Ohhh ik krijg hier JEUK VAN.
Doe lekker wat je wil maar verkondig dit niet als de waarheid. Laat de keuze aan de personen zelf.
Alleen al dat ze spreken over gods woord en gods waarheid. Alsof de bijbel niet multi-interpretabel is.
Hmmm. Okee, okee⦠True that. Ik denk dat je gelijk hebt dat daar de nuance zit, in het zeggen dat je als vrouw niet zelf mag bepalen.
Volgens mij is Jessie Maya boos op Alice en Emma, omdat zij tranny als naam voor elkaar gebruiken. Jessie heeft een heel verhaal daarover op Instagram, zonder hun naam te noemen. Ik vind Alice & Emma geweldig en zag dit ook echt niet aankomen.